نویدنو:04/04/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

توضیح نویدنو: روی کرد ما به این مباحثات نه از زاویه تایید صد در صدی است ونه از زاویه انکار صد در صدی. ما طرح این مباحث رابرای جنبش چپ در راستای مبارزه فکری وسیاسی برای تنظیم واستواری مشی سیاسی لازم ارزیابی ولذا به درج آن مبادرت می کنیم . بایسته یادآوری است که پاسخ های مربوط به هر بحث نیز عینا درج خواهد شد . تنها درخواست ما این است که این مباحث از دایره اخلاق انقلابی خارج نگشته ودر چهارچوب مبارزه نظری به دوراز اتهام زنی ونفی ، راهی باشد برای گفتگو واتحادی گسترده تر در بر آیند مباحثات . امید که چنین بادا .

 

خطاب به شورای مرکزی سازمان فدائیان (اکثریت)
حرکت های سياسی معين با سرکردگی سلطنت‌طلبان
سازمان ما را در سطح جنبش چپ بی‌اعتبار می سازد.
 

فراکسیون کمونیستی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
 

 

جمهوريت يک ارزش است، مقدس نيست اما ضدارزش می‌شود وقتی می‌توانی آن را با سلطنت همراه و هم‌پالکی کنی. نه از اين بابت که سلطنت ضدارزش باشد که برای سلطنت‌طلبان می‌تواند شايسته ايثار باشد؛ بلکه از اين جهت که جمهوری نفی تاريخی سلطنت است و در انکار آن به وجود آمده است. يا ابن‌الوقتی و کاسب‌کاری سياسی پشت چنين هم‌پالکی‌هاست؛ يا انديشه قاصر!

رفقا؛ بیش از چندی از شرکت تعدادی از اعضای سازمان ما، در حرکتهای معین با سرکردگی سلطنت طلبان نمی گذشت که رادیو آمریکا، نشست نمایندگان سازمان فدائیان (اکثریت) را در پاریس با سلطنت طلبان اعلام کرد. این حرکتهای معین سیاسی – تشکیلاتی اعتبار سازمان ما را در سطح جنبش چپ بی اعتبار می سازد.
ما همواره شاهد فروپاشی حرمت و احترامی هستیم که تاًثیر و حاصل تلاش و فداکاری های رفقایمان در پروسه تاریخی جنبش فدائیان بوده است.

بخشی به راستی از آبروی و اعتبار بدست آمده سازمان خرج می کنند و متآسفانه معلوم نیست که چرا تا به حال در مقابل این تعرض جز دفاع م
ذبوحانه چیز دیگری نبوده است. بیانیه ای که در ماه (اکتبر) از طرف شورای مرکزی صادر شد نه ضامن اجرایی داشته و نه تعیین تکلیف با کسانی که آشکارا از مصوبات سازمان تخطی می کنند. این بیانیه ( بی روح) هیچ تاًثیری در رفتار این گروه (شرکت کنندگان نشست با سلطنت طلبان)، هیچ که بوجود نیاورد، بلکه آنها را در تعرض به شئونات و ارزشهای بدست آمده، مصمم تر کرده است.

این گروه حامی اتحاد با سلطنت، با رفتار حق به جانب که نه پایه حقوقی دارد و نه وجاهت اخلاقی – رفتاری، تاًکید می کند که سازمان حق برخورد با کسانی را که مشکوک ترین و بی پایه ترین اتحاد تشکیلاتی را بنیان نهادند، ندارد!!!
رفقا؛ حاصل اعتراض و مخالفت و پيگيری بخشی از اعضاء ما در اعتراض به عمل اين اعضای سرکش چه بوده است؟ بجز استعفای بخش دیگر. بجز سکوت رهبری سازمان در مقابل این اعمال چه چیز دیگری حاصل شد؟ عقب‌ نشينی رهبری و پيش‌روی اين حرکت ويران‌گر، نشان از چیست؟ آیا فقط گزارش این نشست توسط شرکت کنندگان به شورای مرکزی، یک وظیفه حقوقی – قانونی است که شما را راضی می کند؟ رهبری سازمان از اولین نشست این گروه در برلین باخبر بود، آیا خبر نشست پاریس هم جزء گزارشات بوده است؟.

با هم یک بار دیگر نگاهی می اندازیم به مصوبه ماه (اکتبر) - « ما، حفظ و برقراری ارتباط رفقای خود با ابتکارات و حرکات متعدد در اپوزيسيون پيرامون امر اتحادها را مفيد می‌دانيم؛ هرگاه که، با اطلاع هيئت سياسی ـ اجرايی باشد و در خدمت اشراف و آگاهی ما از اين روندها قرار گيرد.» واقعاً گزارشها در خدمت اشراف و آگاهی شما بوده است؟. فقط زمانی این اشراف و آگاهی به ضرر تمان شد که رادیو آمریکا نام سازمان را در زمره شرکت کنندگان قرار داد و گرنه چه اعتراضی و چه انتقادی و چه اطلاعیه ای؟.

مجدداً مصوبه شورا؛ هيئت سياسی ـ اجرائی به هنگام سپردن مسئوليت‌های مرکزی به داوطلبين، تعهد رفيق داوطلب به اين نظر را جزو معيارهای خود قرار خواهد داد. ( ما هم نگران این موضوع بودیم که شورای مرکزی به داوطلبان شرکت در نشستها با سلطنت طلبان مسئولیت های مرکزی هم عطاء کند!!)

برای ما جای هیچ تردیدی باقی نمانده است که ارادة پنهانی در این سازمان که در قدرت هم دستی دارد، بر بستر خروج برخی از اعضای کمونیست و خالی بودن جای آنها و بر بستر عدم دقت و خوشبینی بعضی از رفقای مبارز و آرمانخواه سوسیالیست، در کار بر باد دادن باقی مانده ارزش و حرمت این سازمان است.

ما بنا بر تعهدی که داریم به رفقا و یاران سازمان هشدار میدهیم، اگر اينگونه که پیش می‌رود، و ادامه بيابد، دور نيست زمانی که از این سازمان چیزی باقی نماند! این رفتار و ناهنجاری ها برآمده از خود پرستیها، روابط و مناسبات عشیره ای و گروهبندی ها بر طبق سلیقه ها در سازمان است. عدم تصویب مصوبات معتبر و اساسنامه ای که به مدت بیست سال در پشت درهای کنگره های سازمان متوقف کردید و اجازه تصویب نیافت راز شکست بسیاری از حرمت هاست.

آری رفقا؛
اين تعداد اعضای سازمان و متحدین آنها در رهبری حق ندارند بيش از اين از سرمايه، اعتبار و حرمت سازمان در راه اعتبار دادن به مدعيان بازگشت سلطنت هزينه کنند. اين ارزش و اعتبار بخشی از تاريخ مبارزات فدائیان، آزادی خواهان و مردم میهن مان است و ما ( فراکسیون کمونیست های سازمان) از بابت وظيفه تاريخی خود، ملزم به جلوگيری از تعرض به اين عرصه هستیم.

جمهوريت يک ارزش است، مقدس نيست اما ضدارزش می‌شود وقتی می‌توانی آن را با سلطنت همراه و هم‌پالکی کنی. نه از اين بابت که سلطنت ضدارزش باشد که برای سلطنت‌طلبان می‌تواند شايسته ايثار باشد؛ بلکه از اين جهت که جمهوری نفی تاريخی سلطنت است و در انکار آن به وجود آمده است. يا ابن‌الوقتی و کاسب‌کاری سياسی پشت چنين هم‌پالکی‌هاست؛ يا انديشه قاصر!

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics