نویدنو:18/12/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

کارزار همبستگی در دفاع از کارگران ایران

*****************

پیام همبستگی سه سازمان بزرگ سندیکایی و حقوق بشری با کارگران ایران

اطلاعیه کارگران نیشکر هفت تپه

به مناسبت ۶ مارس، روز همبستگی با کارگران ایران

 اطلاعیه سندیکای شرکت واحد

حمایت جهانی از اسالو، به اخراج کارگران پایان دهید!

 اطلاعیه شورای همکاری تشکل ها و فعالین کارگری

اعلام حمایت از فرا خوان بین المللی در دفاع از کارگران ایران



 

پیام همبستگی با کارگران ایران

 

سه سازمان بزرگ سندیکایی و حقوق بشری با انتشار اطلاعیه ای در آستانه ی روز ۶ مارس، روز جهانی همبستگی با کارگران ایران، از مبارازت کارگران ایران حمایِت کرده و خواهان آزادی منصور اسالو و محمود صالحی شده اند. این بیانیه به امضای کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (آی تی یو سی)، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (آی ت اف) و عفو بین الملل رسیده است.

امروز در سراسر جهان هزاران کارگر و شهروند صدای خود را بلند میکنند و میگویند ما خواهان آزادی سریع و بدون هیچ قید و شرط منصور اسالو و محمود صالحی هستیم. ما خواهان برسمیت شناختن حقوق کارگری بدون وقفه هستیم. این حرکات از طرف آی ت یو سی
ITUC و آی ت اف ITF و حمایت کامل عفو بین الملل سازماندهی شده است و در سراسر جهان نیز برنامه های زیادی همزمان در حمایت از این خواسته ها برگزار میشود.

در ولینگتون، سیدنی، توکیو، سئول، بانکوک، جاکارتا، دهلی، استانبول، بصره، عمان، کرانه باختری، تونس، کازابلانکا، ژنو، بروکسل، اسلو، لندن و تورنتو برنامه هایی صورت میپذیرند. بسیاری از آنها با دیپلماتهای ایرانی ملاقات خواهند کرد تا پیامهایمان را [به آن ها] برسانند که مقامات ایرانی نباید سد راه مبارزین حقیقی این جنبش بشوند و این فعالین اتحادیه ای را برای فعالیتهایشان زندانی کنند. ما از این حکمهایی که به آنها نسبت داده شده است، متاسفیم. آنها خطری برای امنیت ملی نیستند، بدتر اینکه وضعیت جسمانی آنها در شرایط وخیمی است.

کمیته آزادیهای تشکل آی ل او
ILO در گزارش ژوئن ۲۰۰۷ از دولت ایران میخواهد که به تمام مواردی که تشکل اتحادیه ای، شکل گیری و ادامه کاری آن را تضمین می کند بدون هیچ مزاحمتی عمل کند و اتحادیه های کارگری از طرق مجاری قانونی به رسمیت شناخته شوند.

در راستای روز اقدام جهانی، بازرسان آی ت اف در بسیاری از بنادر کشورهایشان با سوار شدن بر ناوگان ایرانی این پیامها را با خود میبرند. لیبر استارت
۵۰۰۰ امضا از طریق طومارهای اینترنتی خودش جمع آوری کرده است. در ژانویه امسال اعتراض اتحادیه های اندونزی سبب شد که رئیس جمور این کشور سفرش به ایران را به تعویق بیاندازد. نگرانیهایی زیادی در سطح ملی و پارلمانهایی اروپا برجسته شده است. نهادهای بسیاری اعتراضات خودشان را از طریق نامه هایشان بیان کرده اند. از زمان ربودن بیرحمانه منصور اسالو هشت ماه میگذرد ولی اعتراضات جهانی متوقف نشده است. در شش مارس، این اعتراضات و تظاهرات توده ای جهانی اوج میگرد اما پایان کار نخواهد بود.

حالا آزاد کنید اسانلو را
حالا آزاد کنید صالحی را
برسمیت بشناسید حقوق کارگری را در ایران

پیام همبستگی ما به کارگران ایران بلند و روشن است، و تا زمان تحقق اهدافمان ادامه خواهد داشت.

کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (آی تی یو سی)
فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل ( آی ت اف)
عفو بین الملل

اطلاعیه کارگران نیشکر هفت تپه

به مناسبت ۶ مارس، روز همبستگی با کارگران ایران
 

  

امروز روز همبستگی با کارگران ایران است. کارگران زیادی در زندان و بسیاری دیگر با قید وثیقه آزاد هستند. در شرایطی که نمایندگان کارگری هفت تپه بنام هایفریدون نیکوفر،جلیل احمدی، قربانعلی علیپور، محمد حیدری مهر، نجات دهلی، علی نجاتی و یک خبر نگار بنام ابوالفضل عابدینی بازداشت و با سپردن وثیقه آزاد و در دادگاه انقلاب منتظر صدور حکم هستند. بدین وسیله در این روز که همزمان با دومین روز دور جدید اعتصاب ما کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه می باشد اعلام می کنیم:
۱. بگزارید کارگران راحت زندگی کنند و به برخوردهای امنیتی و قضایی با همه کارگران ایران پایان دهید،
۲. پرونده قضایی کارگران نیشکر هفت تپه و تنها خبرنگار مدافع حقوق ما را مختومه کنید،
٣. منصور اسالو و محمود صالحی و همه کارگران در زندان را بدون قید و شرط آزاد کنید و اجازه تنفس به خانواده های آنان بدهید،   
۴. ما مخل امنیت ملی نیستیم و علیه کسی تبلیغ نکردیم و خواستار محاکمه همه کسانی هستیم که اقتدار ملت ایران را تضعیف کرده و می کنند.

۱٣٨۶/۱۲/۱۶
کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

 اطلاعیه سندیکای شرکت واحد
حمایت جهانی از اسالو، به اخراج کارگران پایان دهید!

 

حمایت اتحادیه های بین المللی کارگری از منصور اسالو
در ادامه حمایت از سندیکای کارگران شرکت واحد و آزادی فوری منصور اسالو اخیرا" از سوی کنفدراسیون بین المللی کارگران _آی تی یو سی) و فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل          (آی تی اف )روز ششم مارس
۲۰۰٨ برابر با ۱۶ اسفند ۱٣٨۶ ، روز همبستگی با سندیکای کارگران شرکت واحد وعموم کارگران ایران و آزادی منصور اسالو و دیگر فعالان حقوق کارگری زندانی تعیین شده و در این روز اقداماتی در راستای اهداف گفته شده از طرف اتحادیه های کارگری مورد اشاره صورت خواهد گرفت .
به همین مناسبت از طرف سندیکای کارگران شرکت واحد نامه سرگشاده ای مبنی بر درخواست آزادی منصور اسالو و رسیدگی به پایمال شدن حق کارگران سندیکایی به ریاست قوه قضائیه ارسال و همچنین تعدادی از فعالین سندیکایی در ترمینالهای اتوبوسرانی حاضر و پیام همبستگی بین المللی کارگران را به عموم کارگران شرکت واحد منتقل می نمایند.

با امید به گسترش صلح و عدالت در همه جهان
سندیکای کارگران شرکت واحد
اتوبوسرانی تهران و حومه
۱۶/۱۲/۱٣٨۶

 

 اطلاعیه شورای همکاری تشکل ها و فعالین کارگری

اعلام حمایت از فرا خوان بین المللی در دفاع از کارگران ایران

 

کارگران ، مردم مبارز ایران!!!

حدود یک سال است از زندانی شدن محمود صالحی و بیش از 8 ماه از دستگیری و باز داشت منصور اسانلو ، دو تن از فعالین کارگری می گذرد.

جرم منصور اسالو و محمود صالحی دفاع از مبارزات کارگران ایران است.

در چند سال گذشته بارهاکارگران و فعالین جنبش آنان به دلیل دفاع از منافع طبقه کارگر باز داشت و زندانی شده اند.

فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل ((itf و کنفدراسیون اتحادیه های آزاد کارگری جهان  (ituc)  به دلیل ادامه باز داشت منصور اسانلو  و محمود صالحی در اقدام مشترک و هماهنگ روز (ششم مارس) شانزده اسفند را به عنوان روز همبستگی جهانی با کارگران ایران نام گذاری کرده اند.

ما از کارگران و سایر وجدان های بیدار و آگاه جامعه می خواهیم ، در همبستگی با اقدام فوق به هر طریق ممکن و به اشکال مختلف نسبت به بازداشت و زندانی کردن کارگران و فعالان کارگری اعتراض کنند.

ما نیز هم گام با مبارزات ضد سرمایه داری جهانی کارگران ضمن تایید و حمایت از این افدام شایسته بین المللی و در جهت هماهنگ با عمل فوق در اکسیون کارگری شرکت کرده ، خواستار آزادی هر چه سریعتر و بی فید و شرط محمود صالحی و منصور اسانلو و سایر کارگران زندانی هستیم.

 

شورای همکاری تشکل ها و فعالین کارگری

14/12/86

بازگشت به صفحه نخست         

                             blog stats

Free Web Counters & Statistics