نویدنو:26/08/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

بشر متمدن هيچگونه نفعي در جنگ ندارد

قطعنامه كارگران مجتمع‌هاي پتروشيمي منطقه ماهشهر

-          به همه مردم ايران، کارگران، جوانان و زنان ايران

-          به همه احزاب سياسي و سازمانهاي کارگري و انسان دوست

-          ما کارگران کارخانجات بالا در اعتراض به شرايط اقتصادي، سياسي و اجتماعي حاضر و بويژه ترور مجيد حميدي، احکام زندان به رهبران کارگري و دانشجويان دانشگاه امير کبير و ساير دانشگاه‌ها، احکام اعدام و به اجرا گذاشتن احکام اعدام در ملاءعام و يا در هر شکل ديگري با قصد ارعاب جامعه و عقب راندن مردم معترض، و همچنين فشار روزافزون اقتصادي به کارگران و مردم زحمتکش، قطعنامه زير را امضا نموده و به اطلاع همگان ميرسانيم و بدينوسيله از همه مي‌خواهيم که از خواستهاي ما حمايت نمايند:

-          ترور مجيد حميدي را محکوم ميکنيم و خواهان دستگيري و محاکمه عوامل اين جنايت هستيم.

-          از اعتراضات دانشجويان دانشگاه امير کبير حمايت کرده و صدور احکام زندان به سه دانشجوي دستگير شده اين دانشگاه به نامهاي احمد قصابان، احسان منصوري و مجيد توکلي را محکوم ميکنيم و خواهان آزادي زندانيان سياسي و از جمله آزادي اين فعالين دانشجوئي هستيم.

-          از اعتراضات و خواستهاي کارگران نيشکر هفت تپه و کاغذسازي کارون حمايت ميکنيم و هرگونه اعمال فشار به رهبران کارگري اين مجتمع‌ها را محکوم ميکنيم. احکام زندان به فعالين کارگري سنندج و سقز و ساير احکام، از جمله احکام زندان محمود صالحي، منصور اسانلو و ابراهيم مددي را محکوم کرده و خواهان لغو اين احکام هستيم.

-          ما خواهان توقف مجازات اعدام هستيم و اعدام را نه روشي براي مجازات مجرمين، بلکه قتل عمد دولتي ميدانيم و از همه ميخواهيم از خواست لغو مجازات اعدام و حذف آن از قوانين قضائي جامعه، حمايت کنند.

فشار اقتصادي بي‌حد و حصري ما کارگران را تحت انقياد خود گرفته است که همگي ناشي از عملکرد سيستم اقتصادي سرمايه‌داري در اين دوره از زندگي ماست. تنها راه دفاع از زندگي و معيشت از راه افزايش دستمزدها متناسب با بالا رفتن قيمت اقلام اساسي زندگي، خورد و خوراک، مسکن و بهداشت و درمان و پوشاک است. در اين رابطه با يک حساب و کتاب ساده، براي داشتن يک زندگي حداقل حانواده ۵ نفره کارگري نياز به دستمزدي معادل يک ميليون تومان است. ما خواهان طرح اين خواست در سطح گسترده‌اي در جامعه هستيم و براي ان مبارزه خواهيم کرد. از همه کارگران ميخواهيم که با طرح اين خواست در محيطهاي کار، دولت را تحت فشار قرار دهند که به افزايش دستمزدها تن دهد. اين تنها راه نجات ما از ستم اقتصادي طاقت فرساست.

ما خواهان کاهش کشمکش سياسي بين‌المللي براي جلوگيري از هرگونه جنگ احتمالي بين جمهوري اسلامي و غرب و سرمايه‌داري جهاني برهبري آمريکا هستيم و سياست زمينه‌سازي براي ايجاد فضاي جنگي و نظامي، که از هر دو طرف مناقشه، دامن زده ميشود، را محکوم ميکنيم و از همه ميخواهيم چنين سياستهائي را محکوم کنند. جنگ سياستي است که هميشه براي ايحاد شرايط سرکوب و از طرف دولتها بر عليه ما کارگران بکار گرفته ميشود. بشر متمدن هيچگونه نفعي در جنگ ندارد.

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics