نویدنو:04/01/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

بهاران خجسته باد

کانون نويسندگان ايران

به مناسبتِ نوروز ۱۳۸۶

 

مردم آزاده ‌ايران!

 
فرارسيدن‌ نوروز شکوهمند را با قلبی سرشار از اميد‌ و آرزوی بهروزی به شما شادباش می‌گوييم.

 
در سال‌ گذشته نيز همچون سال‌های پيشين، کانون نويسندگان‌ايران، اهل قلم، روزنامه‌نگاران، زنان، وبلاگ‌نويسان و فعالان کارگری و اجتماعی برای به‌دست آوردن ابتدايی‌ترين حقوقِ انسانی خود کوشيدند، اما با بدترين و غيرانسانی‌ترين برخوردها از سوی مقامات حکومتی روبرو شدند: مجمع عمومی کانون نويسندگان ايران به سبب مخالفت عاملانِ سانسور و حذف فرهنگی، برای چهارمين سال نيز برگزار نشد. به دنبال تشديد سانسور، کتاب‌های بسياری در زمينه‌های گوناگون فرهنگی و ادبی در محاق سانسور ماند. برخی از اعضای کانون نويسندگان در کوچه و خيابان مورد هجوم و ضرب و شتم شديد مزدوران قرار گرفتند. نقضِ حقوق بشر با مرگ چند زندانی سياسی در زندان، ابعاد ديگری پيدا کرد. اعتراض های به حقِ کارگران، معلمان، زنان، دانشجويان، پرستاران و کتابداران هر کدام به روشی بی‌رحمانه سرکوب و اعضای فعال آن‌ها دستگير، دادگاهی يا بيکار شدند. برای نخستين بار اصطلاح "دانشجوی ستاره‌دار" به فرهنگ اجتماعی ما راه يافت. اجرای احکامِ اعدام فزونی گرفت و هر روز خبر تشکيل دادگاه‌های فعالانِ اجتماعی، ستون‌هايی از روزنامه‌ها را به خود اختصاص داد.

 
مردم آزاده‌ی ايران!

 
کانون نويسندگان ايران در آستانه سال نو برای چندمين بار بر حق آزادی انديشه و بيان که از مهم‌ترين حقوق طبيعی و انسانی است پای می‌فشارد و می‌خواهد هيچ فرد يا گروهی به دليل بيانِ انديشه و فعاليت اجتماعی و سياسی مورد آزار و اذيت قرار نگيرد و زندانی و اعدام نشود. افزون بر اين، کانون خواستار آزادی بی قيد و شرط تشکيلِ اجتماعات است.

 
کانون نويسندگان ايران اميدوار است قبل از فرا رسيدن سال نو، با پايان يافتن دوران محکوميت ناصر زرافشان اين عضو کانون به جمع خانواده و دوستان بپيوندد. هم‌چنين خواهان آزادی همه زندانيان سياسی و عقيدتی است.

 
کانون نويسندگان ايران اميدوار است سالِ نو، سالِ آزادی، شادی و رهايی از قيد و بندهای تعصب‌آميز باشد تا همگان بتوانند با برخورداری از تمامی حقوقِ انسانی در صلح و امنيت، ايامی پربار داشته باشند.

 
کانون نويسندگان ايران

 اسفند ۱٣٨۵

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics