نویدنو:31/01/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

جناب سردار به ارباب خود تعظیم کنید!

انوشه طاهری

 

آقای سردار رادان رئیس پلیس پایتخت ، در نشستی مطبوعاتی از خواست 93 درصدی مردم برای دخالت نیروی انتظامی در امر بد حجابی خبر داد واعلام کرد« اجرای این طرح از سوی این نهاد بلند پروازانه نیست. » سردار رادان اجرای این طرح را نتیجه نظر سنجی های علمی خواند که« در دانشگاه های تهران وناجا صورت گرفته است » واضافه کرد« 86 درصد مردم خواهان بر خورد با بد حجابی بوده ودر این بین 83 درصد معتقدند بد حجابی امنیت اخلاقی جامعه را به خطر انداخته است » ( روزنامه اعتماد 20فروردین 1386)

ظاهرا نظر سنج های محترم در سیاره ای غیر از سیاره ای که ایرانیان در آن زندگی می کنند دست به نظر سنجی زده اند. برای شک کردن در صحت این آمار وارقام نیاز به تخصص وجود ندارد. کافی است کسی در تهران زندگی کرده باشد ، در شهر سوار اتوبوس وتاکسی شده ویا به خرید رفته ودر کوچه وبازار گشتی زده باشد تا از شنیدن این آمار به خنده بیفتد.دوگانگی فرهنگی درکلانشهرتهران امری آنچنان مشهود است که نیازی به نظر سنجان صاحب نظر نیست . به بخش جالب دیگراین نظر سنجی توجه کنید .:« 93 درصد ازپرسش شوندگان نیزاظهار کردند که نیروی انتظامی می تواند به موضوع بد حجابی پایان دهد .»( همانجا )

بنا براین فقط 7درصد تهرانی ها مخالف اقدامات پلیس هستند .

 واما هزینه های این گونه نظر سنجی ها وتصمیمات غیر بلند پروازانه :  در سال گذشته 50گشت ارشادی برای تذکر به بد حجاب ها در سطح شهر مستقر بودند، اما امسال بنا به گفته سردار رادان 10گشت به آن ها اضافه شده است ، که اتفاقا غیر محسوس عمل می کنند. 30گشت ارشادی ، 15 گشت غیر محسوس ، 15 گشت تجمعی که همان فولکس ها هستند .

اگر پلیس تهران دارای این همه امکانات است ، چرا از آن ها در بازداشت سارقان ، جنایتکاران، زورگیران ، پخش کنندگان مواد مخدر، متجاوزین به عنف ، قاتلان ، شیادان ، فالگیران، رمالان ، کلاهبرداران ، گرانفروشان ، کم فروشان ، قاچاقچیان آثار باستانی ، زمین خواران و سایربه اصطلاح دزدان بیت المال استفاده نمی کند؟

آیا جناب سردار رادان از ابعاد جنایت هایی که روزانه در گوشه وکنار شهر تهران رخ می دهد اطلاع ندارند ؟ آیا ایشان صفحه حوادث روزنامه های رسمی ایران را نمی خوانند؟ آیا پلیس تهران هرگز از مردم این شهر در رابطه با جرم وجنایت وعلل وپی آمدهای آن نظر سنجی ای انجام داده است ؟ به راستی اولویت های سردار رادان بعنوان رئیس پلیس تهران چیست ؟

واما ادامه گفتار ایشان :« ما به هر محلی از جمله اموزشگاه ها سرکشی کرده وموارد مورد نظر را تذکر می دهیم . ماموران راهنمایی ورانندگی نیز می توانند در صورت مشاهده رانندگان بد حجاب در بزرگراه ها خودروی آن هارا متوقف کنند واین موضوع تجاوز به حریم خصوصی محسوب نمی شود .» (همانجا)

بر خلاف سخنان ایشان ، این موضوع دقیقا وکاملا تجاوز به حریم خصوصی افراد است . علاوه بر آن این کار یعنی ایجاد حکومت نظامی در تهران ، آن هم در شرایطی که کشور در شرایط بسیار وخیمی قرار دارد، به طوری که مسئولان کشور ، امسال را سال اتحاد ملی خوانده اند. آیا این اقدامات ناقض شعار اتحاد ملی نیست ؟ آیا تجهیز این همه نیرو وبه کار گیری این همه امکانات فقط برای کنترل 7درصد مردم ؟ ناگفته پیداست که چنین برنامه ریزی گسترده ای نشانگر آن است که بسیار بیشتر از 7 درصد مردم با اقدامات جناب رئیس پلیس مخالفند وایشان ، نا خواسته با فاش گویی اقدامات طراحی شده ، نشان داده اند که خود نیز به آمار وارقام ارائه شده اعتقادی ندارند.

مسئولین درجه اول نظام افتخار می کنند که « خدمت گذار » خوانده شوند . سردار رادان وهمکاران هم نی توانند از این قاعده مستثنی باشند. در حالی که سردار رادان ودیگر همکارانشان از بودجه دولتی حقوق دریافت می کنند ودر واقع  امر نیز در ازای دریافت وجه خدمت خود «خدمتگذار ونوکر» ملت هستند ، چراکه بودجه دولت متعلق به همه ی مردم است . آیا هیچ خدمتگذاری حق دارد که برای ارباب خود تعیین تکلیف کند که چه بپوشد ، که چه شیوه رفتاری داشته باشد ؟

 آقای رادان متقابلا اگر کسی از آحاد ملت از شیوه لباس پوشیدن شما وهمکارانتان خوششان نیامد ، آیا حق دارند که شما وهمکارانتان را با استفاده از بودجه دولتی ، بازداشت کنند؟ آیا سرنوشت آن ها چه خواهد بود؟  آیا به راستی محاکم طبق  اصل 34قانون اساسی که مدعی است :«دادخواهی حق مسلم هر فرد است وهرکس می تواند به منظور دادخواهی به دادگاه های صالح رجوع نماید»  به داد خواهی  آحاد ملت در شکایت علیه رفتار شما وهمکارانتان رسیدگی خواهند کرد ؟....

جناب سردار امسال پارا از دایره سال های گذشته نیز فراتر گذاشته واعلام کرده اند که بر خورد با « بد پوشی پسران » نیز آغاز خواهد شد .

به راستی چه کسی به جناب سردار این حق را داده است که بد پوشی ویا خوب پوشی را تشخیص دهند. آیا بعد از این ، همه ی مردان ایرانی باید بنا به سلیقه جناب رادان لباس بپوشند؟

جناب رادان ! شما ارباب وقیم ملت نیستید. شما « خدمتگذار ونوکر» ملتید. برای ارباب خود تعیین تکلیف نکنید بلکه با تعظیم به  خدمتگذاری او مشغول شوید.

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics