نویدنو:22/09/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

با حضور سیستم سرمایه داری

جهان به جای نا امنی برای زندگی تبدیل شده است

 پیام برادرانه حزب کمونیست پاکستان به کنگره حزب کمونیست فدراسیون روسیه،

 برگزار شده از 29تا30نوامبر 2008 در مسکو ،که توسط رعنا محمد یوسف خان ، عضو کمیته مرکزی خوانده شد.

برگردان- هاتف رحمانی

 رفقای گرامی

 کنگره شما در نفطه عطف مهمی از تاریخ بر گزار می شود.تمامیت سیستم سرمایه داری با بحران های عمیق وجدی مواجه شده است . بحران ها از امریکا ، قلب سرمایه داری جهانی ،پس از شکست مصیبت بار اقتصاد بازار، آغاز شد وبه سرعت تمام جهان سرمایه داری را فرا گرفت.تمام فرضیه های نهایی وابدی بودن سرمایه داری  مورد تردید قرار گرفته اند.در چنین شرایطی کمونیست های سراسر جهان، باید خودرا تجدید سازمان دهند.آنها باید تلاش های خودرا برای استقرار کمونیسم دوبرابر نمایند.

 رفقای عزیز

روسیه وپاکستان بین خود رابطه های تاریخی دارند.هر دو کشور در طی نیمه دوم قرن بیستم درمبارزه بین سرمایه داری وکمونیسم ،عرصه نبرد بوده اند.نیروهای استثمارگر، جنایتکاروضد انسانی در مانورهای خود برای ضد انقلاب در افغانستان ودولت های آسیای مرکزی ، خاک پاکستان را علیه اتحاد شوروی کبیر مورد استفاده قرار دادند. مردم پاکستان هرگز از این جنگ ضد مردمی حمایت نکردند اما ارتش پاکستان همیشه متحد وفادار امپریالیسم باقی مانده است . نیروهای مذهبی فاشیست راستگرا نیز نقش مهمی در این جنگ وکالتی ایفا کرده اند . 

حزب ما معتقد است که موفقیت ضد انقلاب ناشی از این جنگ وکالتی نبود. بلکه بر عکس ما اعتقاد داریم که ریشه های این ضد انقلاب درناهنجاری ها ی سیاسی وایدئولوژیک حزب ودولت شوروی نهفته بود.این مسئولیت احزاب کمونیست منطقه است که کوتاهی ایدئولوژیک وسازمانی را رد یابی کنند وآینده مدل سوسیالیستی را از این عیب ها محافظت نمایند.اگرچه دوستان خارجی شما می توانند برخی از نقاط خاکستری راخاطرنشان کنند ،اما این وظیفه احزاب شاغل کشورهایی که در گذشته اتحاد شوروری را بنیاد گذاشتند هست که حقایق واقعی را پیدا کنند. رفیق لنین به ما گفته است که "مبارزه میان انقلاب وضد انقلاب پیش از انقلاب وجود دارد وبعد از انقلاب در حزب وجامعه ادامه می یابد."

 مبارزه ایدئولوژیک، نسل ها ادامه می یابد. نیروهای نماینده ضد انقلاب توسط نیروهای انقلابی شکست داده می شوند،اما تلاششان را علیه انقلاب متوقف نمی کنند. دانستن این امر برای کمونیست ها اساسی است که دراتحاد شوروی لازم بود مبارزه ایدئولوژیک تا چه حد طولانی ودر چه سطوحی ادامه داشته باشد.دهه (فروپاشی) اتحاد شوروی تراژدی بزرگ تاریخ است وما باید برای درک دلایل واقعی پشت سر آن بسیار تلاش کنیم . توازن قدرت پس از بریدن اندام اتحاد شوروی به سود سرمایه داری شیب پیدا کرد. 

 سیستم سرمایه داری ، بعنوان یک سیستم استبدادی سیاسی واجتماعی ،علیه دموکراسی ، استقلال ملی وعدالت اجتماعی جنگ به راه انداخت وتمام جهان نشان دادن احساس درماندگی را آغاز کرد. (امروز)عراق وافغانستان صحنه جنگ هستند وطرح هایی برای مداخله نظامی در بسیاری از کشورها فعالانه در دست بررسی است .جهان به جای نا امنی برای زندگی تبدیل شده است .

 رفقای گرامی!

 سفر تاریخ هرگز متوقف نمی شود. (امروز)جنبش ها وپویش های ضد امپریالیستی آغاز شده برای عدالت اجتماعی، در امریکای لاتین که بیش از یک قرن زیر سلطه امپریالیستی باقی مانده بود قدرت عظیمی کسب کرده است .

 دموکرات های انقلابی یا نیروهای سیاسی کمونیست اداره دولت ها در تعدادی از کشورهای منطقه را به دست گرفته اند.پیشرفت های بیشتری در چشم انداز وجود دارد.جنبش هایی برای عدالت اجتماعی وتغییرات انقلابی در کشورهای توسعه یافته درحال تحکیم هستند. این بخش برای همه ما دلگرم کننده است.به عبارت دیگر،بحران های عمومی سرمایه داری فرصتی برای پیشرفت نیرومند احزاب کمونیست امریکا واروپا فراهم آورده است .ما اطمینان داریم ، این احزاب رها از گرایشات رفرمیستی وبا اتخاذ خط درست ایدئولوژیک از این فرصت استفاده خواهند کرد .

 رفقای عزیز!

پاکستان بنا به موقعیت جغرافیایی خود،مرکز دسیسه های امپریالیستی برای ضد انقلاب باقی مانده است . ازاین رو پاکستان مستقیم یا غیر مستقیم از طرف نیروهای غیر دموکراتیک اداره شده است. حتی امروز،زمانی که دولت منتخب غیر نظامی در قدرت است ،پاکستان به خروج از مدار امریکا وارتش قادر نبوده است . نیروهای چپ وکمونیست همیشه بنا به این دلایل واقعی بادشواری هایی مواجه بودند.حتی نیروهای دموکراتیک هم شرایط را برای کاردشوار می بینند. نیروهای فاشیست مذهبی به خوبی سازمان یافته وبه خوبی اجازه فعالیت دارند.انها از حمایت نهاد نظامی نیز برخوردارند.سه گروه مشخص سیاسی در پاکستان امروز عمل می کنند:

1-نیروهای فاشیست مذهبی برای استقرار دولت خداسالار فاشیستی. آنها تلاش می کننداز احساسات ضد امریکایی مردم سوء استفاده کنند.

2- نیروهای دارای منافع گسترده وبه نمایندگی از نهادهای نظامی وغیر نظامی که در حال مبارزه با عناصر مذهبی مخالف هستند وادعا می کنند که این جنگ پاکستان تلقی شود.آنها عملا از منافع امریکا دفاع می کنند.

 3- نیروهای مخالف این هر دو شر.حزب کمونیست پاکستان این اردو را رهبری می کند ، که علیه تبدیل پاکستان به صحنه نبرد این دو عفریت شر مبارزه می کند.

 حزب کمونیست پاکستان با درگیری نهادهای پاکستانی در جنگ افغانستان در گذشته مخالفت کرده وامروز هم با جنگ در همان عرصه مخالف بوده است .ما تلاش می کنیم توده هارا برای مبارزه ضد امپریالیستی وبر مبنای طبقاتی سازماندهی کنیم . ما طی سی سال گذشته هم از دست نیروهای فاشیست وهم از دست نهادهای پاکستانی مصیبت بسیاری را تحمل کرده ایم .بسیاری از اعضا کمونیست ورهبران حزب شهادت را درآغوش گرفته اند وبسیاری هم به دلیل شکنجه جسمی وروحی تعادل روحی خودرا از دست داده اند. حزب مدت طولانی درگیر فعالیت زیر زمینی بوده است . اماما مبارزه خودرا علیرغم این نابرابری ها ادامه دادیم . 

 رفقای گرامی

 در پایان می خواهم از حزب کمونیست روسیه برای دعوت ما به حضور در کنگره تشکر نمایم. رفاقت کمونیستی بین دو حزب در گذر زمان بیشتر رشد خواهد کرد .

زنده باد سوسیالیسم

زنده باد اتحاد کمونیستی

زنده باد دوستی پاکستان – روسیه

حزب کمونیست پاکستان

 http://www.cppak.org/News.htm

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics