نویدنو:13/11/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

فراخوان عاجل فدراسیون جهانی جوانان دموکرات در همبستگی با جنبش دانشجویی ایران



 


رفقای گرامی،

یورش به جنبش دانشجویی ایران هر روز ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند. بیش از
۴۰ دانشجوی مبارز و ترقی‌خواه از دانشگاه‌های گوناگون در شرایطی غیرانسانی در زندان‌های ایران رنج می‌کشند. این دانشجویان روزانه مورد شکنجه قرار می‌گیرند تا از موضع مخالف‌شان دست بکشند. بنا بر گزارش‌های رسیده، ابراهیم لطف‌اللهی یکی از این از دانشجویان مبارز در شهر سنندج، در غرب ایران، پس از ۹ روز بازداشت و بازجویی، در اواسط ماه ژانویه (۲۵ دی ماه) توسط نیروهای امنیتی کشته شد. جسد او را پیش از آن که خانواده‌اش باخبر شوند دفن کردند. نیروهای امنیتی مانع از برگزاری مراسم تشییع جنازه یا سوگواری عمومی برای این دانشجوی مقتول رشته حقوق شدند. رژیم ایران آشکارا نشان داده‌است که برای حفظ کنترل سیاسی‌اش، حاضر است پایه‌ای ترین حقوق بشر و حقوق دموکراتیک مردم ایران را پایمال کند.

روز شنبه
۲۷ ژانویه (۷ بهمن) نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش رژیم به کوی (خوابگاه دانشجویان) دانشگاه تهران یورش بردند و دانشجویانی را که به منظور اعلام خواست‌شان برای داشتن شرایط بهتر آموزشی و معیشتی در دانشگاه تجمع کرده بودند و قصد راه‌پیمایی در خیابان‌های تهران را داشتند، مورد ضرب و شتم قرار دادند. در جریان این حمله بی‌سابقه، شمار زیادی از دانشجویان مضروب و مجروح شدند. [طبق قانون] ورود نیروهای امنیتی به محوطه دانشگاه و کوی دانشجویان ممنوع است.

از اوایل ماه دسامبر گذشته (اواسط آذر ماه)
۴۲ فعال دانشجویی ترقی‌خواه و دگراندیش توسط رژیم بازداشت شده‌اند. برخی از این بازداشت شدگان را به بند ۲۰۹ زندان منفور اوین منتقل کرده‌اند و در آنجا مورد شکنجه‌های بدنی و روانی قرار داده‌اند. رژیم ایران تلاش دارد دانشجویان زندانی را وادار به اقرار و اعتراف کند که با نیروهای مخالف غیرقانونی در خارج از کشور تماس دارند. به نظر می‌رسد که هدف رژیم، در آستانه برگزاری انتخابات مجلس در ماه مارس (اسفند ماه)، خفه کردن جنبش دانشجویی، یکی از گردان‌های مهم و اصلی جنبش صلح و دموکراسی، در ایران است.

سازمان جوانان توده ایران، از اعضای فدراسیون جهانی جوانان دموکرات، این اعمال و برخوردهای غیرقانونی و توجیه‌ناپذیر رژیم در دانشگاه‌ها برضد دانشجویان مبارز را محکوم کرده است. سازمان جوانان توده ایران بار دیگر خواستار به راه انداختن یک کارزار همبستگی بین‌المللی با جوانان و دانشجویان ایران شده است. سازمان جوانان توده ایران خواستار آزادی فوری همه زندانیان سیاسی و از جمله دانشجویان مبارز زندانی شده است.
فدراسیون جهانی جوانان دموکرات اعتراض شدید خود را بر ضد این برخوردها با دانشجویان توسط رژیم ایران اعلام می‌کند و خواهان آزادی فوری همه فعالان دانشجویی زندانی است. فدراسیون جهانی جوانان دموکرات اعتراف‌هایی را که از این دانشجویان در زیر شکنجه گرفته می‌شود فاقد هر گونه ارزش قانونی می‌داند. فدراسیون جهانی جوانان دموکرات همچنین خواستار توقف فوری هر گونه شکنجه دانشجویان، چه بدنی و چه روانی، و دسترسی قربانیان به مشاور حقوقی و وکیل مدافع است.

فدراسیون جهانی جوانان دموکرات از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که همه فعالان دانشجویی زندانی را فوری و بدون قید و شرط آزاد کنند.
فدراسیون جهانی جوانان دموکرات همچنین خواستار آن است که مقام‌های ایرانی از گسیل نیروهای نظامی و امنیتی به محوطه دانشگاه‌ها خودداری کنند و به استقلال و حقوق دموکراتیک دانشجویان و دانشگاهیان احترام بگذارند.
فدراسیون جهانی جوانان دموکرات از سازمان‌های عضو فدراسیون می‌خواهد که صدای اعتراض خود را بر ضد سرکوب جوانان و دانشجویان ایران بلند کنند، و با تماس گرفتن با نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی (سفارت‌خانه‌ها) در کشورهای خود، خواستار آزادی فعالان دانشجویی زندانی بشوند.

شورای هماهنگی فدراسیون جهانی جوانان دموکرات
بوداپست
۲۸ ژانویه ۲۰۰۸ (۸ بهمن ۱۳۸۶)

 

بازگشت به صفحه نخست         

                             blog stats

Free Web Counters & Statistics