نویدنو:07/03/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

سخنان جانشین فرمانده نیروی انتظامی :

دستگيری 3500 موسوم به "اوباش"،اخراج 1400 مامور ناجا،

دستگيری 160 هزار "اتباع بيگانه غيرمجاز" و اخراج 100 هزار تن از آنها،

 برنامه بيکار سازی 400 هزار تن "اتباع بيگانه"

مهر
طرح پاکسازی نقاط آلوده در قالب اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش که ساز و کار آن تعريف شده است، به اجرا در خواهد آمد.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتيپ حسين ذوالفقاری پيش از ظهر امروز در مراسم راه اندازی سامانه 147 (رسيدگی به شکايات درون سازمانی نيروهای انتظامی) افزود: در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده به دنبال سالم سازی محيط هستيم.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی در ادامه بيان داشت: پس از اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش شاهد تماس هموطنان از سراسر کشور برای اجرای آن در محل سکونتشان بوديم.

ذوالفقاری تصريح کرد: با اجرای اين طرحها که هدف از آنها برقراری امنيت و مناسب سازی محيط است بسياری از مشکلات امنيتی جامعه حل می شود.

وی متذکر شد: از مردم نيز انتظار داريم تا همکاری های لازم را با ماموران انتظامی داشته باشند.

ذوالفقاری همچنين خبر از دستگيری 3 هزار و 500 نفر از اراذل و اوباش در طرح برخورد با آنها را داد.

اين مقام انتظامی در ادامه بيان داشت: از ميزان دستگير شدگان تعداد 2 هزار و 333 نفر عناصر شروری بودند که پيشتر نسبت به آنها اقدام شناسايی انجام شده بود. آنها در دو سطح يک و 2 تعريف شده بودند و سايرين نيز با نظر مقامهای قضائی پس از انجام مشاوره و گرفتن تعهد شامل اعمال قانون شدند.

وی در ارتباط با اينکه چه اطمينانی هست اراذل و اوباش دستگيرشده پس از آزادی دوباره ايجاد مزاحمت نکنند، بيان داشت: برای افراد دستگير شده پرونده های قضائی تشکيل شده که در آنها افراد تحت نظارت و کنترل خواهند بود و هر گونه اقدام نابجای آنها با برخورد شديد نيروی انتظامی مواجه خواهد شد.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی همچنين از احتمال بازنگری در برخی از قوانين مربوط به جرايم راهنمايی و رانندگی خبر داد و گفت: با رانندگانی که از چراغ قرمز عبور می کنند برخوردی قاطع تر خواهد شد.

ذوالفقاری در ارتباط با رانندگان انجام دهنده حرکات خطرآفرين در خيابانها و جاده ها گفت: در هماهنگی های که با مسئولان قضائی انجام شده با اين خودروها برخورد و خودرو آنها نيز به مدت معينی متوقف خواهد شد تا دادگاه مجازات سنگين آنها را مشخص کند.

وی از رهايی از خدمت بيش از1400 نفر از ماموران ناجا در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: چنانچه ماموری صلاحيت ادامه خدمت در نيروی انتظامی را نداشته باشد، برابر قانون با وی برخورد خواهد شد.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به دستگيری اتباع بيگانه غير مجاز در کشور گفت: تا کنون 160 هزار نفر از اين گروه در کشور دستگير شده اند و يکصد هزار نفر آنان نيز از کشور طرد شده اند.

وی در ارتباط با به کارگيری اتباع بيگانه در سازمانها و ادارات، اين رفتار را غير قانون و مجرمانه عنوان کرد و اظهار داشت: در اين راستا 400 هزار نفر سال گذشته به صورت غير مجاز در کارگاه ها و کارخانه ها و شهرداری ها به خدمت گرفته شده بودند که امسال بايد هر چه سريعتر به فعاليت آنها پايان داده شود.

ذوالفقاری ، در ارتباط با افتتاح سامانه 147 ناجا نيز بيان داشت: مرکز 147 مکمل مرکز 197 در راستای پاسخگويی به مشکلات ماموران شاغل در نيروی انتظامی خواهد بود.

وی از جمله دلايل ايجاد اين مرکز را دشواريهای پيشين ماموران اين نيرو برای انتقال نظراتشان به رده های ناجا از طريق هايی مانند مرکز 197، ملاقات های حضوری و مکاتبه ها دانست و تصريح کرد: در حال حاضر با احداث سامانه 147 همکاران ناجا در تمامی نقاط کشور می توانند مسائل، مشکلات، پيشنهادها و انتقادها و گرفتاريهای ويژه خود را در ارتباط با بخش خود و يا فرماندهان بوده از طريق اين سيستم منتقل کنند.

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics