نویدنو:31/01/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

پاسخ علیرضا جباری به کیهان

از این گدا تا اون گدا ....(خبر ویژه )

 

"علیرضا جباری" از اعضای سابق حزب منحله توده و "کانون نویسندگان ایران" در مقاله ای با عنوان "آسیب شناسی اتحاد " ، با اعتراف به " شرایط بغرنج پراکندگی و واگرایی " فعالان سیاسی اپوزیسیون ، پیشنهاد داد که برای " استحاله درونی نظام " و براندازی نرم جمهوری اسلامی ایران باید از ظرفیت اصلاح طلبان داخل کشور بهره گرفت .

وی که سال 1382 به سبب رسوایی اخلاقی و امنیتی از ایران گریخت ، در تحمل کیفرش در زندان نمک گیر هیاهوی روزنامه ها و سایت های زنجیره ای اصلاح طلبان برای آزادی اش شد .

این عضو کانون نویسندگان که سرانجام با وساطت علیرضا شیرانی (برادر زنش) توانست در یک نشریه محلی در تورنتو کار گیر بیاورد ، در تقسیم بندی خود از نیروهایی که پتانسیل دگرگونی نظام را دارند ، از جبهه دموکراسی و حقوق بشر که زیر نظر یک کاندیدای شکست خورده اصلاح طلبان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است ، به عنوان اصلی ترین احزاب در پروژه براندازی نظام یاد کرده است .

گفتنی است علیرضا جباری در ایران با همراهی برخی توده ای – ساواکی های سابق و اصلاح طلبان حاضر ( همچون محمدباقر صمیمی ، مدیر مسئول کنونی ماهنامه رونا ) برای اغفال دختران و پسران تورهای سیاحتی – تفریحی به شهرهای شمالی کشور برگزار می کرد و به توصیه یکی از نویسندگان اینترنتی بنام امید معماریان و عضو سابق شورای سردبیری یکی از روزنامه های مدعی اصلاحات پس از تشکیل تیم ها و گروه های مختلط و علاقمند کردن آنها به همدیگر ، از میان آنان برای حلقه های اینترنتی و ان جی او ها عضو گیری می نمود .

 

با درود گرم

همکاران گرامی

 

مطلبی که در بالا مشاهده می کنید مطلبی است که در شماره 18730 روزنامه کیهان ، به تاریخ 15 بهمن 1385 درج شده است . من در تاریخ 17 بهمن 1385 ، جوابیه در پی آمده برای مسئول محترم آن نشریه فرستادم و از ایشان خواستم که آن را در همان صفحه و با همان حروف منتشر کنند که متاسفانه پس از چند هفته دریافتم که ایشان از درج پاسخ من خودداری می کند . از این رو با امید به اینکه پاسخ من در آن نشریه گرامی انتشار یابد ، مضمون آن را در این نامه برای شما ارسال می کنم :

 

نوشتار پیشگفته ، تحت عنوان " از این گدا به اون گدا  ... (خبر ویژه ) " که از سه بند تشکیل شده است حاوی نکات ناصحیح بسیار است که با انشایی غرض ورزانه و غیر اخلاقی نوشته شده است .

1 – نوشته اند : " علی رضا جباری از اعضای سابق حزب منحله توده .."

توضیح : من هیچ گاه عضو سازمانی به نام حزب منحله توده نبوده ام .

2 – نوشته اند : " وی که تا سال 1382 به سبب رسوایی اخلاقی و امنیتی از ایران گریخت .."

توضیح : در هیچ دادگاهی در جمهوری اسلامی ایران ، جرم های اخلاقی و امنیتی منتسب به من به اثبات نرسیده است . از این رو ادعای ایشان عین هتک حرمت و ادعای دروغین است و در یک نظام عادلانه قابل پیگرد قانونی است .

3 – نوشته اند : " در سال 1382 ...از ایران گریخت " .

توضیح : من نه در سال 1382 و نه در هیچ زمان دیگری از ایران نگریخته ام . اکنون نیز در تهران به کار و زندگی مشغول هستم .

4 – نوشته اند : " این عضو کانون نویسندگان که سرانجام با وساطت علی شیرانی (برادر زنش) توانست در یک نشریه محلی در تورنتو کار گیر بیاورد ..."

توضیح 1 : من در هیچ نشریه خارج از ایران کار نکرده و نمی کنم ، گرچه نوشتن برای یک نشریه محلی یا غیر محلی به خودی خود نه مخالف قانون اساسی جمهوری اسلامی است و نه مخالف با اخلاق رایج است . نوشتن شغل من است و به آن افتخار می کنم .

توضیح 2 : من فردی به نام علی شیرانی را نمیشناسم و تا کنون در هیچ گونه رابطه ای با او قرار نداشته ام .

5 – نوشته اند : " علی رضا جباری – برای اغفال دختران و پسران تورهای سیاحتی – تفریحی به شهرهای شمالی کشور برگزار می کرد و به توصیه یکی از نویسندگان اینترنتی به نام امید معماریان ، پس از تشکیل تیم ها و گروه های مختلط و علاقه مند کردن آنها به همدیگر ، از میان آنان برای حلقه های اینترنتی و ان جی او ها عضو گیری می نمود ."

توضیح 1 : نسبت دادن "تلاش برای اغفال دختران و پسران " به این جانب توهین و اتهامی است که نه تنها خلاف اخلاق اسلامی ایشان است بلکه به طور آشکار خلاف قانون جزای جمهوری اسلامی و قابل پیگرد قانونی است .

توضیح 2 : اینجانب هیچگاه با روزنامه نگار محترم آقای امید معماریان حیچگونه همکاری در هیچ زمینه ای نداشته ام .

توضیح 3 : اینجانب هیچگاه عملی سازمان یافته برای عضوگیری افراد در سازمانهای غیر حکومتی ان جی او انجام نداده ام و در عین حال طبق قوانین ایران و اخلاق اسلامی مورد ادعای نشریه کیهان تلاش برای جلب نظر انسانها به فعالیتهای عام المنفعه نه تنها خلاف نیست بلکه مورد تشویق هم قرار دارد .

من که دارم در گدایی گنج سلطانی به دست

کی طمع در گردش گردون دون پرور کنم

 

با سپاس و احترام

علی رضا جباری (آذرنگ)

27 بهمن 1385

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics