نویدنو:03/1/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

هشدار حمله به ایران

پرفسور مارجوری کوهن [1] - برگردان : هاتف رحمانی

 

آیا دولت بوش در سراشیب حمله ای به ایران قرار دارد؟به نظر می رسد نشانه ها حاکی از این جهت گیری است. دریادار فالون ، فرمانده نیروهای امریکا در خاورمیانه در 11نوامبر ، به دلیل اختلاف با واشنگتن در رابطه با رفتار با ایران زودتر از موقع بازنشسته شد .و اکنون نیز تور خاورمیانه ای جاری دیک چنی می تواند با هدف آماده سازی متحدان عرب امریکا برای جنگ "پیشگیرانه " قریب الوقوع علیه ایران طراحی شده باشد .

بوش وچنی مدت مدیدی است که نوک تیز شمشیر هارا به سمت ایران گرفته اند.مصیبتی که آنها در عراق خلق کردند، صرف نظر از چگونگی به درازا کشاندن آن ، در وضعیت خوبی نیست .ممکن است آنها احساس کنند که در گیر کردن ارتش امریکا در ایران می تواند کار انتخاب شخص دیگری ( در انتخابات ریاست جمهوری ) را غیر از جان مک کین ، نظامی کار آزموده دشوارتر نماید .نامزد ریاست جمهوری جمهوری خواهان نیزدرست در همین زمان  به اتفاق سناتور لیبرمن یکی از قوی ترین مدافعان حمله نظامی امریکا علیه ایران درحال بازدید از عراق است . لیبرمن به احتمال قوی در لیست نامزدهای معاونت ریاست جمهوری مک کین قرار دارد.

دریادار فالون پس از اظهار این که با موضع تجاوزکارانه دولت بوش علیه ایران مخالف است پیش از موعد بازنشسته شد . فالون پاییز گذشته  به تلویریون عربی الجزیره گفته بود که  کوبیدن بر" طبل مداوم در گیری " از سوی دولت (امریکا) علیه ایران " سودمند و یاری کننده " نیست . پس از آن که فالون بازنشستگی خودرا اعلام کرد ، نیویورک تایمز یک مقام ارشد دولتی را بعنوان منبع  گفته های فالون در باره خط مشی ایرانی امریکا معرفی کرد " احساسات را رها کنید او سیاست خارجی متفاوتی نسبت به رئیس جمهور داشت ". اگر فالون بیشتر گفتگو با ایران را تا حمله به ایران ترجیح می داد ، پس سیاست او با سیاست بوش فرق می کرد.

اگرچه مایک مولن رئیس ستاد مشترک دولت بازنشستگی  ناگهانی فالون را بی اهمیت جلوه داده است . دریادار میلر نیز اخیرا اعلان کرد که " به نظر من این ( بازنشستگی) در کل نمی تواند همچون نشانه ای برای هر نوع درگیری با ایران مد نظر قرار گیرد. گویا رئیس ستاد بیش از اندازه شاکی است.

کاخ سفید لفاظی ستیزه جویانه علیه ایران را تشدید کرده است. بوش علیرغم استنتاج به اتفاق آرای 16 سازمان امنیتی امریکا مبنی بر آن که ایران در حال توسعه تسلیحات اتمی نیست ، بلافاصله اظهار کرد " من گفته ام که ایران خطر ناک است وارزیابی سازمان های امنیتی نمی تواند نظر مرا در باره خطری که ایران برای جهان دارد تغییر دهد- کاملا بر عکس " (برای اطلاع از آخرین اظهارنظر بوش نگاه کنید به )[2]




 

درگزارش های خبری روز دوشنبه اعلام شد که دیک چنی در حال دیدار یک هفته ای غافلگیر کننده از عراق، اسرائیل ، فلسطین اشغالی ، عربستان سعودی ، عمان و ترکیه است . موضوع  مشی سیاست  امریکا علیه ایران در راس دستور کار چنی قرار دارد.

توجه به این نقاط،  به تصویر بسیار وحشت آوری جان می بخشد .

  منبع: www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=8371

 


 

[1] -  خانم مارجوری کوهن استاد دانشگاه حقوق توماس جفرسون  ورئیس اتحادیه ملی وکلای  امریکا است .او نویسنده کتاب " جمهوری کابوی ، شش راهی که باند بوش  قانون را به مبارزه می طلبد " است . نوشته های او در سایت شخصی او  به آدرس   www.marjoriecohn.com موجود است .

بازگشت به صفحه نخست         

                          

Free Web Counters & Statistics