نویدنو:15/03/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

اطلاعیه حزب سوسیالیست فرانسه
وضعیت حقوق بشر در ایران رو به وخامت می رود

• حزب سوسیالیست فرانسه مراتب انزجار خود را نسبت به نقض مستمر حقوق بشر و آزادی های شهروندی در ایران اعلام می دارد و سرکوب زنان به نام دین و توسط حکومتی متعصب و خود کامه را محکوم می کند. حزب سوسیالیست فرانسه پشتیبانی خود را از رجوع سازمان های بین المللی و ایرانی به سازمان ملل متحد برای ملزم کردن ایران به رعایت تعهداتش نسبت به حقوق بشر، اعلام می دارد. ...

 

اخبار روز: حزب سوسیالیست فرانسه با انتشار اطلاعیه ای وخامت وضعیت حقوق بشر در ایران و سرکوب دانشجویان، کارگران و زنان را محکوم کرده است، در این اطلاعیه آمده است:

اطلاعیه حزب سوسیالیست فرانسه
خانم لورانس روسینیول، دبیر کل مسایل حقوق زنان
آقای پی ار موسکوویچی، دبیر کل روابط بین المللی

در ایران، وضعیت حقوق بشر و آزادی های شهروندی بیش از پیش رو به وخامت می گراید. چندی پیش، در پی دستگیری ده ها دانشجو و کارگری که نسبت به شرایط تحصیل و کار معترض بودند، زنانی که به گفته ی مقامات ایرانی حجاب اسلامی را رعایت نکرده بودند، مورد ضرب و شتم وحشیانه، خونین و تحقیر آمیز قرار می گیرند.
برخی سازمان های دفاع از حقوق بشر بین المللی و ایرانی این اعمال غیرقابل تحمل نسبت به مخالفان در ایران و بویژه نسبت به زنان را محکوم کرده اند.
حزب سوسیالیست فرانسه مراتب انزجار خود را نسبت به نقض مستمر حقوق بشر و آزادی های شهروندی در ایران اعلام می دارد و سرکوب زنان به نام دین و توسط حکومتی متعصب و خود کامه را محکوم می کند.
از آن جا که ایران اعلامیه ی جهانی حقوق بشر را امضأ کرده است، حزب سوسیالیست فرانسه پشتیبانی خود را از رجوع سازمان های بین المللی و ایرانی به سازمان ملل متحد برای ملزم کردن ایران به رعایت تعهداتش نسبت به حقوق بشر، اعلام می دارد.

پاریس ٣۱ مه ۲۰۰۷

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics