نویدنو:02/02/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

حمایت دفتر تحکیم وحدت از مطالبات صنفی کارگران
 

دفتر تحکیم وحدت از تلاش کارگران برای دستیابی به مطالبات صنفی خود حمایت کرد.
حنیفی یزدانی، مسوول واحد اجتماعی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ایلنا" با اشاره به بازداشت چند تن از کارگران در سقز و بانه در روز جهانی کارگر، گفت: کارگران در جامعه امروز ما در شرایط نابسامان اجتماعی به سر می‌‏برند و با مشکلاتی نظیر دستمزد پایین، هزینه بالا، نداشتن امنیت شغلی, ساعات طولانی کار, بیمه, نوع استخدام و اخراج دست به گریبان هستند.
وی با بیان اینکه نوع تصمیم‌‏گیری‌‏های مسوولان امر، به زیان اقشار پایین جامعه است، گفت: مسوولان نسبت به تصویب سیاست‌‏های حمایتی یا اجرای این سیاست‌‏ها ناتوان هستند و اعتراضات کارگری نیز با بی‌‏مهری پاسخ داده می‌‏شود.
یزدانی با اشاره به اتفاقاتی که در سقز و بانه رخ داد، گفت: دفتر تحکیم وحدت از اعتراضات کارگران حمایت می‌‏کند و معتقد است کارگران زمانی به مطالبات خود دست می‌‏یابند که سایر مردم ایران نیز به خواسته‌‏های خود دست یابند.
مسوول واحد اجتماعی دفتر تحکیم وحدت مشکل دیگر جامعه ایران را نابسامانی معیارهای فرهنگی و اجتماعی ذکر کرد و گفت: معیارهای اجتماعی جامعه ایران سرمایه و تحصیلات است و کمتر به شخصیت و انسانیت پرداخته می‌‏شود و این مشکلی است که در جوامع بسته بروز می‌‏کند.
یزدانی تصریح کرد: کارگران بازداشت‌‏شده باید هر چه سریع‌‏تر آزاد شوند و مردم و حاکمیت نیز نوع نگاه خود و رویه خود را در برخورد با این موضوعات تغییر دهند.

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics