نویدنو:29/01/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

اعلام حمايت انجمن‌‏هاي اسلامي 36 دانشگاه كشور از دانشجويان دانشگاه مازندران

روزنا

انجمن‌‏هاي اسلامي دانشجويان 36 دانشگاه كشور با صدور بيانيه مشتركي از دانشجويان دانشگاه مازندران اعلام حمايت كرده و آزادي دانشجويان بازداشت‌‏شده را خواستار شدند.

در اين بيانيه آمده است: نظر به شكست برخوردهاي گسترده سال گذشته ــ احضار به كميته‌‏هاي انضباطي، ستاره‌‏دار شدن فعالان دانشجويي، انحلال و تعليق انجمن‌‏هاي اسلامي و شوراهاي صنفي و كانون‌‏هاي فرهنگي و توقيف نشريات دانشجويي ــ اين بار در سال 86 دامنه برخوردها در دانشگاه‌‏ها گسترش يافته و با همكاري نهادهاي امنيتي شدت بيشتري پيدا كرده است.

در ادامه اين بيانيه آمده است: در ادامه برخوردهاي غيراصولي و اقتدارگرايانه با جنبش‌‏هاي دانشجويي، فرهنگيان، زنان و كارگران در ماه‌‏هاي اخير، ناباورانه از بازداشت غيرقانوني 15 تن از فعالان دانشجويي در دانشگاه مازندران مطلع شديم. اخبار حاكي از تعرض، هتك حرمت و ورود غيرقانوني نيروهاي انتظامي و امنيتي به دانشگاه و حمله عده‌‏اي به دفاتر انجمن اسلامي دانشكده‌‏هاي دانشگاه مازندران است.

اين بيانيه مي‌‏افزايد: انجمن‌‏هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌‏هاي صادركننده بيانيه حاضر، اين اعمال را در راستاي تهديدات اخير مقامات ارشد امنيتي عليه جنبش زنان و دانشجويان ارزيابي كرده و ضمن اعلام همبستگي و پشتيباني با دوستان دربند، اين اقدام را به شدت محكوم مي‌‏كند. همچنين از كليه نهادهاي مدني، سازمان‌‏ها و احزاب سياسي و حقوقي، عموم دانشجويان و ملت آزاده مي‌‏خواهيم واكنشي مناسب به اين اقدام از خود نشان دهند.

اين بيانيه، مقصر اصلي اين حادثه و حوادث مشابه در دانشگاه‌‏هاي ديگر كشور را مسؤولان وزارت علوم مي‌‏داند و مي‌‏افزايد: تنها با تغيير اين افراد است كه آرامش به دانشگاه باز خواهد گشت.

صادركنندگان بيانيه به برخي نهادهاي اقتدارگرا نيز هشدار داده‌‏اند كه اصرار بر ادامه اين برخوردها كه در جهت تهديد و تحديد فضاي دانشگاه‌‏ها و جامعه است، نه‌‏تنها به «اتحاد و انسجام ملي» منجر نخواهد شد بلكه با توجه به شرايط خطير فعلي كشور، به دوري بيش از پيش جامعه و حاكميت منجر خواهد شد.

در پايان دانشجويان دانشگاه‌‏هاي خواهان «مشخص شدن وضعيت دانشجويان بازداشت‌‏شده»، «آزادي فوري و بدون قيد و شرط 15 فعال دانشگاه مازندران»، «شناسايي و دستگيري و محاكمه آمران و عاملان اين واقعه» و «تعهد رييس دولت مبني بر حفظ امنيت و صيانت از حريم مقدس دانشگاه» شده‌‏اند.

انجمن‌‏هاي اسلامي دانشگاه‌‏هاي صنعتي شاهرود، شيراز و علوم پزشكي، سيستان و بلوچستان، امور اقتصاد و دارايي، تربيت معلم تهران، شهركرد، علوم پزشكي شهركرد، زنجان، شهيد باهنر كرمان، علم و صنعت، الزهرا، علوم پزشكي كرمانشاه، لرستان، شهيد عباسپور، شهيد رجايي،علامه طباطبايي، علوم پزشكي ايران، تربيت معلم سبزوار، فردوسي مشهد، علوم پزشكي مشهد، اميركبير، ايلام، صنعتي شريف، بيرجند، كردستان، همدان، مازندران، دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي ساري، خواجه نصير، صنعتي اصفهان، گرگان، اروميه، محقق اردبيلي، اقتصاد زاهدان، صنعتي سهند تبريز، كاشان و مجمع اسلامي دانشگاه سمنان اين بيانيه را امضا كردند.

 

اعتصاب غذا در دانشگاه سهند تبریز
جمعی از دانشجویان در اعتراض به بازداشت دانشجویان در مازندران اعتصاب غذا کردند

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز در حمایت از «بیژن صباغ» و سایر دانشجویان بازداشت شده دانشگاه مازندران دست به تحصن و اعتصاب غذای نمادین زدند. این دانشجویان اعلام کرده اند که در همبستگی با دانشجویان مازندران از صبح امروز (28/۱/86) تا ساعت ۱۶ در اعتصاب غذای نمادین خواهند بود تا صدای اعتراض خود را نسبت به هتک حرمت دانشگاه و سرکوب دانشجویان به همگان برسانند. در این حرکت اعتراض آمیز نمادین، پلاکاردهایی به چشم می خورد که در آن دانشجویان دانشگاه سهند خواستار آزادی دانشجویان بازداشت شده و ربوده شده ی دانشگاه مازندران شده اند. دانشجویان یکی از پیامهای مهم خود را طی پلاکاردی چنین نوشته اند: «کسانی که باد می کارند، طوفان درو می کنند!»

 

بیانیه شماره 2

نسبت به اعمال فشارهاي گسترده بر معلمان اعتراض كنيم!!!

در هفته هاي گذشته شاهد دستگيري و اعمال فشارهاي متعدد به معلمان سراسر كشور بوديم، كه از جمله مي توان به دستگيري اعضاي كانون صنفي معلمان همدان ودستگیری معلمان تهران روز دوشنبه 27/1/1386 در داخل کلاس های درس  اشاره کرد.

معلمان حلقه اي از زنجيره ي وسيع طبقاتي هستند، ما ضمن محكوم كردن اعمال فشارهاي وارده بر معلمان، از ديگر مزدبگيران و هم سرنوشتان مان مي خواهيم اول ماه مه را مشتركاً و هر چه باشكوه تر برگزار كنيم.

طبق سنت ديرينه، اول ماه مه(11 ارديبهشت)روز جهاني كارگر‏، هر ساله در اكثر كشورهاي جهان توسط كارگران، معلمان، پرستاران، دانشجويان و...در قالب گردهم آئي و تظاهرات مختلف گرامي داشته مي شود.

روز جهاني كارگر مي تواند براي ما كارگران و معلمان، روز اعتراض مشترك به بي حقوقي و    جلوه اي از همبستگي طبقاتي برعلیه نظام سرمايه داري باشد.

روز جهاني كارگر، فرصت مناسبي است براي ما كارگران و بسياري از مزدبگيران، تا مشتركاً در جهت كسب مطالبات خود اقدام به برپائي تجمعات اعتراضي نمائيم.

بيائيم اين فرصت را از دست ندهيم و در صفوفي متحد، در دفاع از يك زندگي شايسته ي انساني هم صدا شويم.

‹‹ شوراي همكاري تشكل ها و فعالين كارگري››

28/1/1386

كميته هماهنگي براي ايجاد تشكل كارگري

كميته پيگيري ايجاد تشكل هاي آزاد كارگري

انجمن فرهنگي، حمايتي كارگران

اتحاد كميته هاي كارگري

جمعي از فعالين كارگري

گروهي از دانشجويان آزادي خواه و برابر طلب دانشگاه هاي ايران

جمعی از نويسندگان جنبش كارگري

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics