نویدنو:00/12/1385                                                                     صفحه قابل چاپ است

با حمایت از منصور اسالو، عدالت را یاری دهیم
هیات موسسان سندیکاهای کارگری

 

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
آدينه 
۴ اسفند ۱٣٨۵ -  ۲٣ فوريه ۲۰۰۷

 

به همه کارگران ومردم عدالت خواه:
منصور اسالو رییس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه پس از مدت ها تحمل زندان و بازداشت غیر قانونی و سپردن وثیقه های سنگین برای آزادی، روز شنبه 5/12/1385 برای محاکمه در دادگاه انقلاب حاضر می شود.
منصور اسالو وهمکارانش با تکیه بر اصل ۲۶ قانون اساسی به ایجاد سازمان سندیکایی برای کسب مطالبات برحق صنفی خود اقدام کرده اند.
منصور اسالو و اعضای سندیکا در راه برقراری اصل سه جانبه گرایی بر اساس تعهدات دولت در برابر کنوانسیون های بنیادین حقوق کار ِمصوب سازمان بین المللی کار، حق برخورداری از فعالیت سندیکایی را یک حق قانونی دانسته و بر این اساس از بخشی از حقوق کار مندرج در این تعهدات مطابق ماده ۹ قانون مدنی بهره جسته اند.
منصور اسالو و همه کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی برابر مواد ۶ تا ۱۵ میثاق های بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سازمان ملل متحد، که ایران نیز به آن متعهد است حق برخورداری از مفاد حقوق کار در این میثاق را دارند.
محاکمه منصور اسالو محاکمه همه کارکران و سازمان های صنفی کارگری است که برابر اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق دارند از همه حقوق انسانی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار شوند و حیثیت، جان، مال، حقوق و شغلشان باید از تعرض مصون بماند.
برائت و آزادی بی قید و شرط و دلجویی از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی و فراهم آوردن امکان برگشت به کار همه کارگرانی که در رخداد های نیمه دوم اردیبهشت ۱٣٨۴ تا کنون مورد بی مهری قرار گرفته و حقوق صنفی و شهروندی آنان مورد تعرض واقع شده است از وظایف دادگاهی است که علی القاعده باید به عدالت حکم کند.

شنبه 5/12/1385 دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در برابر آزمون بزرگی قرار خواهد گرفت حکم برائت منصور اسالو از اتهامات بی پایه ای که به او نسبت داده شده است حداقل کاری است که می تواند بخشی از آلام و ستم هایی را که طی مدت بیش از دو سال وی و همکاران و خانواده هایشان تحمل کرده اند را التیام بخشد.

3/12/1385

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics