نویدنو:25/12/1385                                                                     صفحه قابل چاپ است

 

احمدی نژاد: بنشینید دور هم و کاغذ رد و بدل کنید

صرف نظر دمکرات‌ها از محدود کردن اختيارات بوش براى اتخاذ اقدام نظامى عليه ايران

توافق گروه ۱+۵ درباره تحريم جديد عليه ايران

خدمات احمدی نژاد به اسرائیل بیش از خدمت یک جاسوس بود

*****************************

احمدی نژاد: بنشینید دور هم و کاغذ رد و بدل کنید

 

 محمود احمدی نژاد،  رييس جمهوری ايران،  روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه در مورد برنامه هسته ای ایران گفت که «اين قدرت های جهان هستند که منزوی شده اند و نه جمهوری اسلامی.»

به گزارش ايسنا، محمود احمدی نژاد با اشاره به وضعيت هسته ای ايران گفت که «دستيابی به انرژی صلح آميز هسته ی و بهره مندی از آن خواست تمام ملت ايران است.»

وی بدون نام بردن از شش قدرت بزرگ جهان که مشغول بررسی تحريم های جديد عليه ايران در سازمان ملل هستند گفت  که «آنها قصدشان منزوی کردن ايران است، اين در حالی است که خودشان در عرصه ی جهانی منزوی شدند.»

وی افزود که « قدرت های زورگو در عرصه ی جهانی منزوی شدند و منفور ملت ها هستند.»

آقای احمدی نژاد مانند گذشته، قطعنامه های سازمان ملل را بی فايده دانسته و گفت « شما چه بخواهيد و چه نخواهيد ملت ايران راه عزت خود را شناخته است و آگاهانه در همه صحنه ها حضور دارد. حال شما بنشينيد و دور هم کاغذ رد و بدل کرده و تصور کنيد که دنيا از خواست و صحبت شما پيروی می کند.»

سخنان احمدی نژاد در حالی ابراز می شود که سخنگويان دولت و وزارت امورخارجه ايران، روز يکشنبه، ۱۱ مارس  اعلام کردند که آقای احمدی نژاد قصد دارد تا در نشست شورای امنيت سازمان ملل شرکت کند و به دفاع از « منافع ملی ايران» در پرونده هسته ای تهران بپردازد.

 محمود احمدی نژاد قبلا قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنيت عليه ايران را که در دسامبر سا ل گذشته به تصويب رسيد، «کاغذ پاره» خوانده بود.

 صرف نظر دمکرات‌ها از محدود کردن اختيارات بوش براى اتخاذ اقدام نظامى عليه ايران

 

خبرگزارى انتخاب : دمكرات‌هاى برجسته آمريكايى از تلاش براى محدود كردن اختيار جورج بوش براى اتخاذ اقدام نظامى عليه ايران عقب‌نشينى كردند.
به گزارش ايسنا، خبرگزارى آسوشيتدپرس به نقل از مقامات آمريكايى نوشت كه نانسى پلوسي، رييس مجلس نمايندگان آمريكا و ديگر اعضاى تصميم گرفتند از لايحه هزينه‌هاى نظامي، درخواست از بوش براى كسب اجازه كنگره پيش از اقدام عليه ايران را حذف كنند.
بخش مربوط به ايران در اين لايحه ناشى از تمايل براى اطمينان يافتن از آن بود كه بوش بدون اجازه كنگره حمله‌اى انجام نخواهد داد، اما با مخالفت اعضاى مختلف روبرو شد و در جلسات پشت درهاى بسته مورد بررسى قرار گرفت.
شلى بركلي، نماينده مجلس آمريكا گفت: بيمى گسترده در اسراييل نسبت به ايران وجود دارد.
وى درباره اين بخش كه اكنون حذف شده است، گفت: اين مساله شايد مهمترين ابزار مذاكراتى كه آمريكا در رابطه با ايران در دست دارد را از بين مي‌برد.
گرى آكرمن، نماينده مجلس آمريكا گفت‌: فكر نمي‌كنم كه اين ايده‌اى عاقلانه باشد كه گزينه‌ها از روى ميز كنار گذاشته شود؛ در صورتى كه تلاش مي‌شود كسى را به تغيير رفتار وادار كرد.
چند مقام آمريكايى نيز گفتند كه مخالفت گسترده‌اى با اين پيشنهاد در نشست پشت درهاى بسته هفته گذشته اعلام شد و دمكرات‌هاى محافظه كار گفتند، بيم دارند دست دولت در پرداختن به مساله ايران بسته شود.
دمكرات‌هاى محافظه‌كار و قانونگذاران كه نسبت به تاثير احتمالى اين مساله به رژيم صهيونيستى نگران هستند تغيير در اين استراتژى را خواستار شدند. اين تحولات زمانى رخ داد كه دمكرات به يك راي‌گيرى آزمايشى مقدماتى در كميته تخصيص بودجه مجلس در خصوص كل لايحه‌ اشاره كردند كه همچنين خروج نيروهاى آمريكايى از عراق را تا سپتامبر 2008 خواستار مي‌شود.
اين لايحه 100 ميليارد دلار را براى صرف در دو جنگ فراهم مي‌كنند و شامل پولى بيش از چيزى است بوش براى عمليات‌هاى افغانستان طلب كرد.
كاخ سفيد تهديد كرد كه اين لايحه را وتو مي‌كند و ديك چني، معاون رئيس‌جمهور از حاميان اين لايحه در يك سخنرانى انتقاد كرد.
پلوسى بيانيه كتبى صادر و اعلام كرد كه اظهارات معاون رئيس‌جمهور ثابت كرد كه پاسخ دولت به خشونت مستمر در عراق سربازان بيشتر و خزانه بيشتر مردم آمريكاست.

توافق گروه ۱+۵ درباره تحريم جديد عليه ايران

نمايندگان شش كشور عضو گروه ۱+۵ كه به بررسی مسئله هسته ای ايران می پردازند، در جلسه امروز خود در نيويورك درباره اعمال تحريم های جديد عليه تهران به توافق رسيدند.
به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، اعضای گروه
۱+۵ برای تحريم صادرات سلاح، مسدود كردن حساب های بانكی شخصيت ها و شركت های وابسته به برنامه هسته ای ايران به توافق رسيدند.
پيش نويس اوليه اين قطعنامه كه توسط شش كشور تهيه شده، قرار است به ديگر اعضای غيردائمی شورای امنيت كه در اين مذاكرات حضور نداشتند، ارائه شود.
كشورهای آمريكا، روسيه، چين، فرانسه، انگليس به علاوه آلمان گروه
۱+۵ را تشكيل می دهند.
"امير جونز" نماينده انگليس در سازمان ملل در اين باره در پايان نشست گروه در جمع خبرنگاران گفت : ما توافق كرديم و من متن اين توافقنامه را ارائه خواهم كرد.
عمده سفيران پنج كشور عضو دائمی شورای امنيت با حضور درجمع خبرنگاران از توافق اصولی درباره متن پيش نويس صحبت كردند.
امرجونز پری سفير انگليس در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: ما درباره متن پيش نويس به توافق رسيديم و امروز آن پيش نويس را در اختيار اعضای غيردائم قرار داديم.
وی افزود: تا دوشنبه ديگر بحثی نخواهد بود و به عبارتی ادامه مذاكرات از دوشنبه آغاز می‌شود.
الهاندرو ولف سفير موقت آمريكا نيز به خبرنگاران گفت: ما با اين قطعنامه در حقيقت به دنبال دو هدف هستيم اول اينكه ايرانيان را متقاعد كنيم كه بسته پيشنهادی را بپذيرند و فعاليتهای غنی‌سازی را با هدف شروع مذاكرات متوقف كنند.
وی افزود: هدف ديگر ما تشويق ايران به پذيرش قطعنامه نخست اين شورا است. طبق منشور شورای امنيت ما نمی‌توانيم اين موضوع را ناديده بگيريم.
ويتالی چوركين سفير روسيه نيز در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا در خصوص برخورد دوگانه شورای امنيت گفت: ما اميدواريم يك منطقه عاری از تسليحات هسته‌ای داشته باشيم.
وی افزود: ايران كشوری بزرگ و با مردمی تحصيلكرده است . ما تمام تلاش خود را می‌كنيم تا به درخواست‌های جامعه بين‌المللی احترام بگذارد همانطور كه انتظار دارد جامعه بين‌المللی به او و خواسته‌هايش احترام بگذارد.
سفير روسيه افزود: متاسفانه ايران تاكنون به برخی سوالات آژانس به طور كامل پاسخ نداده است و آژانس از پاسخهای ايران راضی نيست. ما خواستار آن هستيم كه مقررات محدودكننده سلاحهای هسته‌ای به خطر نيافتد و درعين حال خواهان احترام متقابل بين ايران و جامعه جهانی هستيم.
چوركين گفت: پيشنهاد گروه شش پيشنهادی برای ايران و منطقه است و ما به دنبال آن هستيم كه ايران به جای استناد به تجربه گذشته به وضعيت كنونی توجه داشته باشد.
وی افزود: ما با اين قطعنامه اميدواريم كه ايران را بيشتر تحت تاثير قرار دهيم. چين و روسيه با ايران رابطه بسيار خوبی دارند و با اين كشور نيز هيچ مساله‌ای ندارند همانگونه كه به همتای ايرانی خود گفته‌ام ايران بايد گذشته را فراموش و شرايط فعلی را بپذيرد.

 

Ahmadinejad, our secret agent in Iran

Iranian president's actions undermine his own country, help Israel

خدمات احمدی نژاد به اسرائیل بیش از خدمت یک جاسوس بود

ترجمه افسانه نگاهی

یک شبکه خبری اسراییل بنام Ynet  در یکی از گزارشات خود ازسخنان و رفتار احمدی نژاد در مجامع بین المللی چنین نتیجه گیری کرده است که نتایج وجود سیاسی او به منزله وجود یک جاسوس مخفی اسرائیل است و نه رئیس جمهور ایران.

در این گزارش آمده است که احمدی نژاد در حال تباه ساختن ایران و کمک به اسرائیل است و کار شگرفی برای اسرائیل انجام داده است. توقف غنی سازی اورانیوم در ایران خبر بسیار بدی برای اسرائیل است، چرا که فشار بین المللی به ایران را کاهش داده و با تغییر مقامات کاخ سفید در آینده نزدیک ایرانیان زیرک را قادر خواهد ساخت تا پروژه غنی سازی را در فرصت بهتری دنبال کنند. این شبکه خبری اسرائیلی می افزاید ما خوشبختانه احمدی نزاد را داریم که باعث میشود کشورش منزوی شده و بعنوان شاخص ایجاد مشکلات در جهان شناخته شود.

این گزارش لیستی از اعمال احمدی نژاد در دوسال گذشته ارائه نموده تا مشخص نماید که احمدی نژاد چگونه خواسته یا ناخواسته به سود اسرائیل قدم های جدی برداشته است. فهرست کوتاهی از این لیست چنین است:

1- بایستی از سخنان افترآمیز احمدی نژاد سپاسگزار بود که مسئله هسته ای ایران را به مهمترین موضوع در دستور کارمجامع بین المللی مبدل کرده است. هیچ دیپلماتی قادر نبود چنین ماهرانه این موضوع را عملی سازد. کافی است به دو رئیس جمهور قبلی ایران توجه شود که علیرغم دنبال کردن فعالیت های هسته ای موفق شدند این موضوع را از دستور کار مجامع بین المللی خارج سازند. حالا امریکا انگلیس و روسیه بایستی اطمینان کامل بیابند که ایران به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت.

2- احمدی نژاد امریکا را به مقابله مستقیم برانگیخته است تا آنجایی که خطر حمله نظامی به ایران بسیار جدی می نماید و تا حدی که ناو هواپیما بر جدیدی در سواحل ایران لنگر انداخته و همچنین تا میزانی که باعث تقویت نیروهای امریکایی در عراق شده است.

3- احمدی نژاد حمایت کشورهای اروپایی از ایران را تا بدانجا تخریب کرده است که آلمان، فرانسه و انگلیس به گسترش تحریم ها علیه ایران اصرار می ورزند. باورکردنی نیست که فرانسه و انگلیس بشدت علیه ایران به طرفداری امریکا وارد عمل شده اند.

4- احمدی نژاد تمامی دنیا را با اسرائیل متحد ساخت هنگامی که احمقانه هولوکاست را انکار کرد. او در واقع با آگاه ساختن جهان ازنیت خود، مبنی بر نابودی اسراییل دنیا رابه حمایت از اسرائیل تشویق کرد. او موفق شد چهره اسرائیل را پس از سالها قابل ترحم نماید.

5- احمدی نژاد باعث اتحاد کشورهای اهل تسنن علیه ایران شد. او چنان ترس و خصومت عظیمی را در کشورهایی چون عربستان و اعراب خلیج فارس و حتی فلسطین علیه ایران برانگیخت که همه آنها متحد و یکقدم شده و به پتانسیل های بالقوه برای همکاری با اسراییل تبدیل شدند.

6-  اوبا نشان دادن اشتیاق برتری طلبی شیعی در منطقه  باعث ایجاد شکاف در روابط  ایران و سوریه شد. سوریه با احساس نگرانی این برتری طلبی را که احتمالا با هزینه سوریه دنبال خواهد شد را دنبال میکند. 

7- با حضور احمدی نژاد تحریمهای اقتصادی غیر رسمی علیه ایران در حال گسترش است و بزودی نیز با تایید شورای امنیت رسمیت نیز خواهند یافت. این بمعنای تزلزل اقتصاد بی ثبات ایران است که فقط به فروش نفت متکی است.

8- احمدی نژاد وسیعا در حال از دست دادن حمایت روسیه است. روسیه با عدم راه اندازی نیروگاه بوشهر اولین قدم برای قطع حمایت هایش از ایران را برداشته است.

9- احمدی نژاد در داخل نیز کارهای مهمی انجام داده است. او باعث اتحاد بیشتر علیه خود و رژیم آیت الله ها شده است. آیا او قادر خواهد بود باعث سقوط این رژیم شود. اگر اینکار آخر را نیز باتمام رساند بی شک کار شگرفی برای اسراییل انجام داده است تا جاییکه بتوان او را جاسوس مخفی اسراییل خواند.

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics