نویدنو:12/06/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

گرجستان و افکار عمومی

منبع: پراودا- برگردان: مینا آگاه

 

اگر ازمردم دنیا خواسته شود که مطابق اطلاعاتی که خبرگزاری ها دراختیار آنان می گذارند، نسبت به عمل فدراسیون روسیه قضاوت کنند، فکر جالبی خواهد بود که از دیدی که رسانه های بین المللی واقعیت را نشان می دهند شروع کنیم، و نه ازدید خامی که  تلاش می کنند داستان را جوری سروهم کنند که نفرت به مسکو را ایجادکنند.

 

برای شروع، مسکو تلاش کرده است که از طریق اطلاع رسانی بی امان، ازکانال خبرگزاری های خود که به سفارتخانه های آن چسبیده اند، جائی که وزارت خارجه ی روسیه اطلاعات جزء به جزء تلاش مدام برای ایجاد صلح در استیای جنوبی، فشار مدام برضرورت راضی کردن دو طرف ( هم تفلیس ( گرجستان) و هم تسخیوالی ( استیای جنوبی) را ارائه می دهد، به رسانه های جهانی خبربرساند.  کجا این اطلاعات در یکی از رئوس مطالب اخبارغربی شنیده شده است؟ این حرکت بطور سیستماتیک  در یک تلاش دسته جمعی برای ندادن اطلاعات، نادیده گرفته شده است.

 

ثانیا، چند ساعتی بعداز اعلام آبش بس، گرجستان به نیروهای حافظ صلح خود دستور داد که به نیروهای حافظ صلح روسیه حمله کنند، که این عمل سئوال هایی درباره ی قوه ی تمیزرئیس جمهور گرجستان، میخائیل ساکاشویلی، و مهمترازآن، نیت واشنگتن، که همراه با تل آویو، صدها مشاور نظامی در آنجا دارد وازنیروهای نظامی گرجستان حمایت می کنند را برمی انگیزد. چگونه می تواند این حمله به تائید عروسک گردانانی که عروسک ساکاشویلی را می گردانند، نرسیده باشد؟

 

واکنش های روسیه تا پیش از این برخورد ناگهانی در چارچوبی قانونی بود و بطورقانونی تکیه بر نیروهای حافظ صلح در منطقه داشت، و واکنش آن به این عمل جنایتکارانه ی نیروی نظامی گرجستان، ادامه ی وظیفه نیروهای حافظ صلح است، درحالی که نه تنها همزمان کمک های انسان دوستانه  فزاینده ای به پناهندگان  ارائه می دهد، وبیمارستان هایی را دایر ساخته است  بلکه مسکو  در عین حال میلیون ها روبل برای جبران خسارات وحشتناکی که نیروهای نظامی گرجستان به مناطق مسکونی تسخینوالی وارد آورده اند، اختصاص داده است.  

 

بگذارید مردم جهان درباره ی رفتارهائی که هست قضاوت کنند، نه رفتارهایی که به غلط گزارش داده می شوند. زمانی که جرج بوش اعلام کرد که واکنش روسیه غیرقابل قبول است، آیا پشتیبانی خود از عمل غیراخلاقی نیروهای گرجستان در حمله ی وحشیانه ی خود درتاریکی شب و شلیک موشک ها به قلب مناطق مسکونی پایتخت را اعلام نکرده است؟

 

زمانی که بوش و وزیرامورخارجه اش رایس، مسکو را محکوم می کنند، آیا آن ها کشتار 2000 شهروند توسط تفلیس و آوارگی  40 هزارنفر دیگر را تائید نکرده اند؟ آیا با این کارخود، حمله ی بعداز آتش بس تفلیس به مردم را تائید نکرده اند؟  

 

با سابقه ای که ازآن ها موجوداست، از شکنجه های اعمال شده ازسوی سیا، وضع اردوگاه ها در گوانتانامو، قصابی غیرقانونی در عراق، تا تفریح لیندی انگلند و دوستانش با شکنجه دادن زندانیان ابوغریب، این عجیب نیست که بوش و رایس با محکوم کردن روسیه، عمل غیراخلاقی گرجستان علیه روسیه را تائیدکنند. ازاین گذشته ازاین دو آدم و حکومت آن ها چه انتظاری می توان داشت؟

 

به هرحال، فقط می توان امیدداشت که کسی درواشنگتن پیداشود که مغزداشته باشد و به روشنی وضع موجود و عمل بسیار زشت حمله ی ناگهانی نیروهای تفلیس علیه شهروندان، و سپس حمله به آمبولانس هایی را که برای کمک به قربانیان این حمله آمده بودند ببیند، و موارد جنایات جنگی علیه انسانیت را، که نیروهای نظامی گرجستان مرتکب شدند ، مستند کند.  

 

بگذارید مردم جهان براساس گزارش حوادث برپایه ی واقعیت قضاوت کنند، نه براساس گزارش های بی معنی ای که خبرگزاری های اسیر غربی ارائه می دهند. واقعیت این است که مسکو حق دارد و برای اجتناب از برخورد، هرکارممکن را انجام داده است. کسی که جنگ را شروع کرد، گرجستان است، وبا این حال  برای ناتو هم آه وناله سرمی دهد.

 

بهتراست ناتو سکوت اختیارکند و سرش به کارخودش گرم باشد، بخصوص بعداز دروغ بافی درمورد توسعه ی خود به سوی شرق. مسکو از ناتو نمی ترسد و توان این را دارد که اوضاع  نظامی به نفع ناتو را خنثی کند. به هرحال این مسکو نیست که خواهان جنگ است.  

 

  | می توانید نظرات خودرا اینجا ابراز نمایید .

 

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics