خانه - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها - تماس وهمکاری - ویژه نامه               

گفته می شود ...

نویدنو:17/7/1385

خبرگزاری مهر
گفته می شود ...



- شنيده شده اخيرا تلاش های خاصی جهت همگرايی بين چهره های شاخص اصولگرايان صورت گرفته است. بر اساس اين گزارش با توجه به نزديک بودن انتخابات شوراها برخی کانديداهای اصولگرايان در انتخابات نهم رياست جمهوری که بخش هايی از پيکره اصولگرايان را رهبری می کنند، اخيرا برای بررسی راههای رسيدن به ائتلاف و ليست مشترک ، ديدارهای مشترکی را با يکديگر برگزارکرده اند. منابع آگاه خاطر نشان می کنند که چنانچه بر اساس توافق ها و تذکرات عمل شود اصولگرايان با ليست واحد و موجهی از چهره های مردمی وارد صحنه انتخابات شوراها خواهند شد.

- اصولگرايان با تابلوی جديدی در انتخابات 24 آذر وارد رقابت می شوند.

- برخی از افراد شورای نگهبان در تماس با اعضای پر نفوذ مجلس به آنها توصيه کرده اند تا نيروهای نظارتی شورای نگهبان که قبلا برای انتخابات هفتمين دوره مجلس و نهمين دوره رياست جمهوری در سراسر کشور سازماندهی شده بودند به عنوان نيروهای خود برای نظارت بر انتخابات شوراها استفاده کنند. يکی از مقامات دولت نيز اين مسئله را پيگيری می کند و توجيه وی جلوگيری از پراکنده کاری و استفاده از نيروهای آموزش ديده و دقيق شورای نگهبان است. مسئولان ارشد مجلس و نمايندگان پر نفوذ اصولگرا اين درخواست را بر خلاف سلامت انتخابات ارزيابی و با آن مخالفت کرده اند.

- گفته می شود پيش از اعلام کناره گيری مددی از رياست تامين اجتماعی ، دبير هيات دولت با ابلاغ نظر رئيس جمهوری به وی خواستار پايان فعاليت وی در اين سازمان و آمادگی وی برای انتقال مسئوليت به فرد ديگری شده است.

- شنيده شده است برخی نمايندگان قصد دارند با تهيه اصلاحيه ای برای قانون شوراها، افراد زير ديپلمی را که در دوره های پيش کانديد شده و هم اکنون در برخی شوراها در استانها و شهرستان ها فعاليت دارند، در سيستم شوراها همچنان با اين شرايط حفظ کرده و کانديداتوری مجدد آنان را با اين شرايط فراهم سازند.

- بر اساس نظر سنجی يکی از دستگاههای مهم دولتی ميزان رضايت مردم از خدمات و کارکرد شهرداری تهران طی دو ماه اخير به نحو چشمگيری افزايش يافته است.

- گفته می شود آيت الله طباطبائی نماينده ولی فقيه و امام جمعه اصفهان، آيت الله مظاهری رئيس حوزه علميه اصفهان، حجت الاسلام مهدوی امام جمعه موقت اصفهان، آيت الله مقتدائی عضو کنونی مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام محمد تقی رهبر نماينده اصفهان در مجلس هفتم و امام جمعه موقت اين شهر، برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان در استان اصفهان ثبت نام خواهند کرد.

- حجت الاسلام سيد احمد علم الهدی امام جمعه مشهد که از چند هفته پيش از سوی بسياری از شخصيت های سرشناس مشهد برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تحت فشار قرار گرفته بود، در اين انتخابات حضور می يابد.

- درائتلاف اصلاح طلبان استان اصفهان با محوريت انجمن تدبير زمان که متشکل از مديران دوران اصلاحات اين استان شکل گرفته، حسينی استاندار سابق ، معين استاندار سابق هرمزگان و برخی مديران کل استان اصفهان در اين انجمن عضويت دارند.

- گفته می شود برخی مسئولان حزب اعتماد ملی در گفتگو با يکی از مقامات عالی نظام تاکيد کرده اند، تاسيس اين حزب آخرين فرصت برای طيفی از اصلاح طلبان است تا از راديکال شدن پيکره دوم خردادی ها به سمت اپوزيسيون ضد انقلاب و منفک شدن آنان از بدنه نظام جلوگيری شود .

- اخيرا درمجمع روحانيون مبارز اعتراضاتی نسبت به تمايل برخی اعضای شورای مرکزی اين تشکل به سازمان مجاهدين انقلاب ابراز شده است. برخی اعضای اين تشکل نسبت به تاثيرپذيری موسوی لاری از جريان مجاهدين انقلاب گلايه داشته و آن را نافی استقلال اين مجمع دانسته اند.

- تعيين يکی ازمناطق روستايی استان قم به عنوان محل امحای روغن های سمی آسکارل(خنک کننده ترانس های برق) با مخالفت اداره کل حفاظت محيط زيست قم مواجه شده است.درصورت آشکارشدن اين تصميم بعلت نزديکی اين منطقه به مناطق مسکونی روستايی و شهرک های جديد و همچنين قرار داشتن در طرح توسعه آينده شهر و نزديک بودن به رودخانه قمرود (منبع تامين آب کشاورزی منطقه) احتمال بروز مشکلات و اعتراضات مردمی وجود دارد.

- در راستای مبارزه با پديده زمين خواری حدود 84 هکتار از اراضی ملی که با ارائه گزارش خلاف واقع و همکاری تعدادی از مسئولان وقت اداره ثبت اسناد و املاک فشم صدورسند رسمی بود، با تلاش اداره کل بازرسی استان تهران به تملک دولت درآمد.

- بررسی ها نشان می دهد که ازمجموع 761 نفردانشجويی که مدت بورسيه آنها طی 4 سال 83- 80 به اتمام رسيده، 72 درصد فارغ الحصيلان به کشور بازنگشته اند. 23 درصد در حال تحصيل اند و حدود 5 درصد فارغ التحصيلان نيز به کشور بازگشته اند. آمار موجود بيانگر آن است که در سال های فوق تنها 60 درصد افراد پس از بازگشت به کشور اشتغال يافته اند. فقدان برنامه ريزی مناسب در پيش بينی نيازها، موانع اشتغال فارغ التحصيلان پس از مراجعت، نقص برخی مقررات در اعزام دانشجويان بورسيه، عدم پيگيری مستمر و جدی استيفای حقوق دولت از بورسيه های مختلف، موجب نگرانی فارغ التحصيلان و نيز خسارات مالی فراوان به دولت شده است.

- با وصول گزارش های مردمی و دخالت اداره کل بازرسی استان هرمزگان، مزايده فروش مجتمع شهيد حقانی شرکت طريق القدس با ارزش بيش از 21 ميليارد تومان که قرار بود به 685 ميليون تومان (31 برابر کمتر) واگذار شود ، ابطال و در مالکيت دولت باقی ماند. عوامل قوه مجريه در اين زمينه تلاش گسترده ای برای بازگشت اموال بيت المال به خرج داده اند.

- وزارت خارجه استراليا اخيرا گزارش محرمانه ای در خصوص راههای تحريم اقتصادی ايران تهيه کرده که در آن بر موثرتر بودن تحريم مالی در مقايسه با تحريم های تجاری تاکيد و اجرای آن منوط به همکاری مراکز مالی توکيو، لندن و فرانکفورت شده است.

- رئيس سابق اتحاديه يهوديان تهران قصد دارد پس ازترجمه وتدوين کتاب "تکامل و ژنتيک" که دارای نظريات ضد اسلامی است، به هرترتيب ممکن به انتشار آن درداخل کشور اقدام کند. در حال حاضر اين کتاب توسط فرامرز نعيم (يهودی ايرانی مقيم آمريکا) با پرداخت ميليون ها تومان در دست ترجمه به زبان فارسی است. در بخش سياسی اين کتاب در خصوص مسئله تکامل انسان ضمن تاکيد برنظريه فرويد به مقابله با نظريه اسلامی پرداخته شده است. وی در صدد است مجوز انتشار اين کتاب را بدون سانسور بخش های مذکور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کند.

- اخيرا يکی از عناصر اطلاعاتی سفارت (...) در تهران در خصوص مسئله هسته ای ايران گفته است: معتقدم ايران بر سر يک دو راهی قرار گرفته است و جامعه بين المللی ناظر تصميم گيری آن است و الان هم ايران يک راهی را در پيش گرفته که عقب گرد ندارد. اگر عقب نشينی کند اعتماد دشمنان و منزلت خودش را از دست می دهد و ديگران هم به او اعتماد نخواهند کرد و اگر ادامه بدهد از راه اول سخت تر است. وی همچنين در خصوص ميزان حمايت روسيه از ايران در جريان انرژی هسته ای گفته است: روسيه منافع شخصی خود را می بيند و در مقابل آمريکايی ها می گويند که ما از ايران درآمد داريم و اگر شما درآمد بيشتری را نصيب ما می کنيد حرفی نداريم . روسيه در قضيه افغانستان نيز همين طور با آمريکايی ها معامله کرد.

- اخيرا يکی از خوانندگان معروف کشورمان توسط اداره آگاهی دستگير شده است. شنيده شده اين خواننده معروف در اتومبيلی به همراه دو اعدامی فراری دستگير شده است. در بازرسی از اتومبيل مزبور سلاح نيز کشف گرديده است.

- 49 نفر از بهائيان استان فارس طی شش ماه دوم سال 84 به منظور اخذ پناهندگي، ايران را به مقصد کشورهای ديگر به ويژه ترکيه ترک کرده اند . از اين تعداد 26 نفر زن و 23 نفر مرد بوده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics