نویدنو:10/10/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

حزب کمونیست اسرائیل حمله مرگبار علیه غزه را محکوم نموده وبه بسیج بین المللی فرا می خواند 

برگردان:مهرگان

 

حزب کمونیست اسرائیل وهاداش (جبهه دموکراتیک برای صلح وبرابری)حملات مرگبار امروز نیروی هوایی اسرائیل به باریکه غزه را، که منجر به کشته شدن بیش از 150فلسطینی گردید محکوم می کنند.حزب کمونیست اسرائیل احزاب کمونیست وکارگری وجنبش های سوسیالیستی سراسر جهان را به بسیج علیه این جنایت های جنگی اسرائیلی فرامی خواند وخواستار آن است که جامعه جهانی تحریم هایی علیه اسرائیل اعمال و تزیپی لیونی ، ایهود باراک وسایر رهبران سیاسی ونظامی اسرائیل را برای ارتکاب این جنایت های اشکار جنگی بعنوان بخشی از روند انتخابات اسرائیل محکوم نمایند.    

حمله نظامی امروز اسرائیل بخشی ازمحاصره پیش رونده نوارغزه است. اسرائیل درحال بهره برداری از اخرین لحظات دولت بوش برای کاربست سیاست مرگبار اما غیر موثر امپریالیستی استفاده از نیروی نظامی برای تاثیر گذاری برتغییرات سیاسی است . تظاهرات علیه حمله اسرائیل به نوار غزه در شهرهای بزرگ اسرائیل طراحی می شوند و امشب تظاهراتی در تل آویو، حیفا وناصریه برگذار خواهد شد . فردا(جمعه)صدها تظاهر کننده تصمیم دارند برای اعتراض به عملیات نظامی که انتظار می رود  دربرابر راکت پرانی فلسطینیان از غزه به اجرا درآید در مرکز تل آویو راهپیمایی برگزارنمایند.راهپیمایی از سوی اتحاد علیه محاصره غزه وهاداش (جبهه دموکراتیک برای صلح وبرابری – حزب کمونیست اسرائیل )سازماندهی شده است.  

 داو خنین عضو پارلمانی (کنست) هاداش ، یکی از اعضای زهبری حزب کمونیست اسرائیل گفت :"من پیشنهاد می کنم که ما به سمت دیگر برویم . قدرت مافاجعه ما است. یک یورش قدرتمند مسئله را خاتمه نخواهد داد.آنها با راکت ها پاسخ خواهند داد ونهایتاما در جنگی تمام عیاردرگیر خواهیم شد . رفتن ما به سمت دیگروسیله ای برای تقویت آرامش،تامین آتش بس ،وبرچیدن محاصره ای است که تنها به متحدشدن مردم فلسطین گرد حماس خدمت می کند. "

او گفت "یک روند صلح واقعی مقامات فلسطینی به رهبری عباس رامتعهد خواهد کرد.آنچه اکنون فاجعه بار است آن است که این امر امکان پذیر است . ما تنها به خواستن نیاز داریم.".  

 خنین اضافه کرد که"تامین یک معاوضه زندانی اساسی است که می تواند گیلاد شالیت را هم دربر بگیرد." زمانی که خنین مورد سوال قرار گرفت که چرا اسرائیلیان اندکی جنگ در غزه را تایید می کنند گفت :"مردم امیدشان را از دست داده اند.آنها بدی آنچه را که در حال وقوع است درمی یابند ،با این حال فکر می کنند که گزینه دیگری وجود ندارد.مقدر نیست که ما قربانی تاریخ باشیم."تامار گازانسکی نماینده پیشین کنست شرکت کننده دیگری در راهپیمایی بود که گفت:"دوسال پیش ما در همان جاپیش ازجنگ دوم لبنان دست به اعتراض زدیم.ما از حقوق اجتماعی محروم شدیم وخائن خطاب شدیم .تنها بعد از چند ماه بعد، همه افرادی که مارا مسخره می کردندعلامت های خودشان را به میدان رابین بردند وعلیه سیاست اولمرت اعتراض کردند.من واقعا امیدوارم که ما دلیل دیگری نداشته باشیم که بگوییم:ما به شما گفته بودیم "خنین در آخرین بیانیه خود گفت:"جنگ همه جانبه در غزه خطرناک وغیر ضروری است وزندگی هزاران نفر از ساکنین غزه وساحل غربی را در خطر قرار خواهد داد." او ادامه داد:"جنگ راه حل موشک های قسام نیست.راه دیگری وجود دارد:موافقت نامه متارکه واقعی . نه تنها آتش بس ، بلکه همچنین پایان دادن به محاصره غزه وتسکین مصایب شدید یک ونیم میلیون مردم"

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics