نویدنو:17/11/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

تاملات رفیق فیدل کاسترو

رازگشایی از افکار رئیس جمهور جدید امریکا

 

خیلی دشوار نیست . باراک اوباما پس از مراسم تحلیف ، اعلام کرد که برای بازگرداندن سرزمین اشغال شده پایگاه دریایی گوانتانامو به صاحب قانونی اش، باید در قدم اول، از نقطه نظر تاثیری که  این امر بر قابلیت دفاعی امریکا می گذارد به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

او بلافاصله اضافه کرد که دررابطه با بازگرداندن سرزمین اشغال شده به کوبا، باید بررسی کند که طرف کوبایی چه امتیازهایی ممکن است در برابر آن بپردازد، آیا این امتیاز می تواند هم ارزدرخواست تغییراتی در سیستم سیاسی آن کشور باشد ، قیمتی که کوبا نیم قرن برای آن جنگیده است؟ 

نگهداری پایگاهی نظامی در کوبا برخلاف میل مردم ما تخلفی آشکار از اصول بنیادین قوانین بین المللی است.  .تسلیم بی قید وشرط به این معیار وظیفه رئیس جمهور امریکااست. عدم احترام به این اصول رفتاری متکبرانه وسوء استفاده از قدرت عظیم خود علیه کشوری کوچک است . 

اگر کسی بخواهد درکی عمیق تر از ماهیت سوءاستفاده گر قدرت امپراطوری داشته باشد، بیانیه های منتشره در سایت اینترنتی  رسمی دولت آمریکا در 24 ژانویه، پس از تحلیف اوباما، می تواند به اندازه کافی گویا باشد. بایدن و اوباما با عزم استوار تصمیم به حمایت از روابط بین امریکا واسرائیل گرفته اند و اعتقاد دارند که مسئولیت بی چون و چرای آنها در خاورمیانه باید امنیت اسرائیل ،متحد اصلی امریکا در منطقه باشد .

ایالات متحده هرگز خودرا از اسرائیل دور نخواهد کرد، و" اعتقاد عمیق "رئیس جمهور امریکا ومعاون او"به حق اسرائیل برای حفاظت از شهروندانش " چارچوب ها و اصولی را مورد تایید قرار می دهد که ادامه سیاست های  اتخاذشده از سوی جرج دبلیو بوش رئیس جمهور قبل از اوباما است. 

این امر شکلی از سهیم بودن در نسل کشی فلسطینیان است که دوست ما اوباما دردام آن افتاده است. او پس از آن که امریکا  اسرائیل را به قدرت هسته ای مهمی تبدیل کرده که سالیانه بخش قابل ملاحظه ای از صادرات صنعت نظامی موفق امپراطوری را جذب می کند - اسرائیلی که با خشونت تمام جمعیت تمام کشورهای اسلامی را تهدید می کند - شیرینی های مشابهی هم به روسیه، چین، اروپا،امریکای لاتین وبقیه نقاط جهان پیشنهاد می کند. 

مثال های مشابه بسیاری وجود دارند،لازم نیست فرد پیش گو باشد.برای اطلاعات بیشتر، بیانیه های رئیس جدید پنتاگون که یک کارشناس مسائل نظامی ست را بخوانید .

January 29, 2009

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics