نویدنو:8/09/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

فراخوان حزب مردم فلسطین

برای تدارک مرحله پس از آناپولیس و اعمال فشار بر اسرائیل برای پذیرش شرایط صلح 

برگردان: هاتف رحمانی

 هیئت سیاسی حزب مردم فلسطین نشستی را برای مذاکره در باره  اوضاع  سیاسی جاری و فراخوان امریکا برای بر گذاری نشست بین المللی در آناپولیس برگذار کرد.

هیئت سیاسی در پایان بررسی های خود به صورت قاطعی اعلام کرد که توجه به محتوی و جایگاه کنفرانس آنا پولیس می تواند بنیان استواری برای گسترش درگیری فعال جامعه جهانی و نقش موثری در فشار به اسرائیل برای تجدید نظر در مواضع سرسختانه آن باشد که آغاز روند مذاکرات جدی  منجرشونده  به پایان دادن به اشغال  نظامی و ساخت کلنی در سرزمین های اشغال شده فلسطین از جمله اورشلیم را که پایتخت آینده دولت فلسطینی است و یافتن راه حلی عادلانه برای  آوار گان  فلسطینی بر اساس قطعنامه 194 شورای امنیت را رد می کند.  

 هیئت سیاسی حزب مردم فلسطین نسبت  به تلاش هایی  که برای تبدیل آنا پولیس به نشست معمولی تشریفاتی یا به نوعی از سفرهای توریستی زمستانی در واشنگتن یا موقعیتی برای گرفتن عکس دسته جمعی و گفتگو با یکدیگر انجام می گیرد هشدار داد . هیئت سیاسی همچنین نسبت به تلاش هایی که  برای استفاده از نشست بعنوان میدانی مجانی برای عادی سازی یا سرپوش گذاشتن بر روی تمهیدات و اقدامات تجاوزکارانه و توسعه طلبانه اسرائیلی از جمله سیاست تجاهل و طفره و جایگاه وضعیت امنیتی  در توافق سیاسی صرف  هشدار داد.

  هیئت سیاسی بر حمایت خود ازموضع فلسطینیان در مواجهه با فشارها و تلقینات اسرائیل تاکید کرد.هیئت سیاسی ازموضع وزاری خارجی عربی که بر تعهد خود به پیش شرط های مراحل صلح و به طور اساسی برراه حل های مصوب  بین المللی ، وبه ویژه قطعنامه های 1515،1397،194وابتکار عربی تاکید می کنند ستایش کرد و حضور آنها  در نشست اناپولیس  را در متن  تعهد آنها و حمایت از موضع فلسطینیان بسوی  شروع کردن روند مذاکرات جدی که می تواند به استقرار دولت مستقل فلسطین در طی سال آینده منجر گردد ارزیابی نمود

 هیئت سیاسی خاطر نشان کرد که دولت اسرائیل به سنگ اندازی در راه توافق سیاسی  که منجر به شکست مذاکرات قبلی شد و ادامه اشغال واقدامات خویش ، و تحمیل واقعیت های جدید در این زمینه ادامه می دهد. این رفتار نسبت به امکان شروع  روند جدی مذاکرات پس از آنا پو لیس تر دیدهای جدی بر می انگیزد.مواضع و اقدامات  اسرائیل نیزفقدان جدیت دولت اسرائیل را برای مذاکره درباره موضوع های  مرکزی به ویژه مرزها، اورشلیم وحق بازگشت  تبعیدیان ومهاجران نشان می دهد. همین رفتار در مورد خروج از ارتفاعات جولان ومزارع شببا نیز به کار می رود. اسرائیل مسئولیت کامل بن بست جاری را به عهده دارد .

هیئت سیاسی تاکید کرد که اسرائیل در سیاست ها و اقدامات  خود بدون فشار از سوی کشورهای عربی و جوامع بین المللی براساس مفاد مصوبات قانونی بین المللی و پیش شرط های روند صلح ،  تجدید نظر نخواهد کرد. اسرائیل به چنین فشارهایی نیاز دارد وتنها با وارد آمدن چنین فشارهایی  است که می تواند سیاست تحمیل واقعیت های جدید در زمین وراه حل های یکجانبه اشغال را رهاسازد.  

 هیئت سیاسی اعلام کرد که فعال کردن همبستگی جهانی وکارزارفشار بر اسرائیل دو شرط لازم برای شروع  انجام مذاکرات جدی برای پایان دادن به اشغال و مشارکت  مردم ما در آزادی و استقلال است .این امر مستلزم طرح مذاکراتی است که با توقف تجاوز،متوقف کردن تمام فعالیت های شهرک سازی وبر چیدن پاسگاه های مرزی وپایان دادن به تمام عملیات مصادره زمین وبازکردن معابر رفت وامد وبر چیدن پست های بازرسی نظامی آغاز شود . چنین طرحی نیازمند اقدامات حمایتی مردمی در جبهه داخلی ،  همراه با حمایت مشخص وموثر آعراب و حمایت فراگیر  بین المللی است .    

 هیئت سیاسی خاطر نشان کرد که این مقدمات مواضع مذاکره کنند گان فلسطینی را که به مطرح کردن کامل موضوعات محوری مثل مرزها، اورشلیم، تخلیه شهرک ها و بازگشت تبعیدیان وآوارگان نیاز دارند تقویت خواهد کرد.مذاکره کنندگان فلسطینی با تمام قوا به دفاع از این موارد و لزوم بی اثر کردن تلاش ها و فشارهای  اسرائیل ، همانند درخواست به رسمیت شناختن اسرائیل بعنوان دولتی یهودی یا  از طریق رد مذاکره در باره اورشلیم ، رانده شد گان و عقب نشینی کامل و حساب کردن بر عامل زمان برای تحکیم مواضع جدید به این مقدمات نیاز دارند .

هیئت سیاسی اعلام کرد تدارک برای مرحله پس از آنا پولیس  از اهمیت کمتری بر خور دار نیست  و تاکید برلزوم  تمرکز بر جبهه داخلی و تقویت ثبات فلسطین و پایان دادن به کودتا در غزه  همچنان وظایف بنیادی جبهه داخلی هستند . 

 هیئت سیاسی حزب مردم فلسطین به تشکیل کمیته ای عربی – بین المللی برای تعقیب روند مذاکرات ونظارت بر آن واعمال فشار بر اسرائیل برای مشارکت در شرایط کمیته و وادار کردن اسرائیل به پذیرش زمان بندی ویژه ای برای نتیجه مذاکرات فرا خواند.

هیئت سیاسی حزب مردم فلسطین

November 24, 2007

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics