نویدنو:01/06/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

نویدنو 

اطلاع اروپا وامریکا از تاریخ حمله گرجستان

روسیه: سازمان اروپایی از تاریخ حمله گرجستان خبر داشت

31/05/1387  

مسکو، 31 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ اظهارات "آناتولی نوگوویتسین" معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه طی کنفرانسی مطبوعاتی در «ریا نووستی»:

-سازمان امنیت و همکاری اروپا از تاریخ حمله گرجستان به اوستیای جنوبی آگاهی داشت، اما به پاسداران صلح روسیه اطلاع نداد.

-روسیه فعلاً اعلام نکرده که درصدد توقف همکاری با ناتو در عملیات صلح در افغانستان است، بر خلاف آمریکا که چند اقدام چنینی داشته است.

-سخنان تند نمایندگان پنتاگون درباره اینکه آنها قصد دارند نیروهای مسلح گرجستان را به سلاح تجهیز کنند، گویای این است که دو جنگ برای هیچکس درس عبرت نبوده است.

-در ستاد کل نیروهای مسلح روسیه معتقدند که اکنون برای کمک انسان دوستانه به گرجستان آنهم به شکل مواد بهداشتی و دستمال توالت دیر است. نوگوویتسین در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه چیزی دلیل عرضه مواد شوینده، مسواک، شانه و دستمال توالت به گرجستان بوده است، گفت: "کمک انسانی دیر ارائه شد. ما به شرکای خود گفته بودیم که طرفین بیش از همه به بیمارستان و دارو نیاز دارند. صلیب سرخ نیز با این موافقت کرده بود".

 

آمریکا از تاریخ تهاجم گرجستان به اوستیای جنوبی خبر داشت

31/05/1387  

مسکو، 31 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ یک مقام عالیرتبه سازمان امنیتی روسیه روز پنجشنبه به «ریا نووستی» اطلاع داد که اداره اطلاعات روسیه معتقد است که آمریکا درباره تاریخ آغاز تهاجم نظامی گرجستان علیه اوستیای جنوبی با خبر بود.

به گفته وی ساختارهای اطلاعاتی -نظامی اسنادی در دست دارند که ثابت می کند برنامه حمله نظامی گرجستان به اوستیای جنوبی با موافقت آمریکا صورت گرفته است.

وی گفت که یکی از شواهد جانبی این مسئله آنست که در اوائل اوت هیئت نظامی عالیرتبه آمریکایی از سفر به روسیه امتناع ورزیده که دقیقا مصادف با عملیات نظامی در اوستیای جنوبی بود.

وی به خبرگزاری گفت: هئیت بلندپایه نظامی آمریکا به ریاست دریاسالار هری رافهد رییس ستاد عملیات نیروی دریایی ایالات متحده باید از 10 تا 14 اوت سال جاری به روسیه سفر می کرد. اما 9 روز قبل از آن یعنی روز اول اوت آمریکایی ها به طور غیر منتظره ای خبر لغو سفر را اعلام کردند.

وی معتقد است: این مسئله (انصراف آنها از سفر به روسیه) نشان دهنده آنست که آمریکا درباره تدارک تهاجم نظامی گرجستان به اوستیای جنوبی و آبخازی اطلاع داشت.

 

  | می توانید نظرات خودرا اینجا ابراز نمایید .

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics