نویدنو:19/08/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 اتحادیه ها ی کارگری به تغییر ایالت های  سرخ به آبی کمک می کنند*

نویسنده :جان وجیک –برگردان : هاتف رحمانی

 

منبع: دنیای مردم روزنامه حزب کمونیست امریکا

31اکتبر2008

یک جنبش متحد کارگری ، که برای اقتصادی آمریکا یی که یک باردیگر میلیون ها کار با دستمزد های خوب ایجاد  کند می رزمد ، در شرف ساختن تاریخ است .

بسیج کارگری بی سابقه ای برای به ریاست جمهوری رساندن باراک اوباما در روز های نهایی لحظات پایانی انتخابات به اوباما برای وادار کردن جان مک کین به دفاع ازایالت هایی نظیر ویرجینیا، اوهایو، فلوریداوکارولینای شمالی – ایالت هایی که با استواری جمهوری خواه تلقی می شدند، اما اکنون در حال ایجاد تغییری  تاریخی هستند –کمک کرده است .

رهبران واعضا رده های مختلف اتحادیه های کارگری از مشاهده نقش کلیدی که در شکل دادن چگونگی افکاراجتماعی اوباما در اقتصاد بازی کرده اند به خود می بالند – آنها اورا برای مقابله با بحران شدید بسیار قابل تر از مک کین دیدند.
وقتی که اوباما هفته پیش در دنور بیش از 100.000 نفر را گرد آورد، موضوعی را مطرح کرد که بخشی از تلاش کارگران برای انتخاب او بوده است . اوباما اظهار داشت " ما می دانیم که بوش – مک کین از نظر فلسفی شبیه همند.این فلسفه ای است که ادعا می کند ما باید به میلیونر ها ومیلیاردرها بیشتر وبیشتر بدهیم وامید وار باشیم که قطره قطره از آن بچکد"

ویرجینیا مدت طولانی بعنوان ایالتی سرخ مطرح می شد ، این ایالت  بعنوان مثال نشان می دهد که چگونه جنبش کارگری به زهر چشم گرفتن از شرکت کننده جمهوری خواه ( در انتخابات ) کمک کرده است .

صد ها کارگر در بازدید اخیر سارا پلین کاندیدای معاونت ریاست جمهوری جمهوری خواهان از ریچموند به او تبریک گفتند.آنها با حمل شعارهایی چون " اوباما تو بدترینی"و" پیرزنان عاقل برای اوباما- بایدن" و"مسئله اقتصاد است –سارا موضوع را عوض نکن " در حمایت از صف پیوسته اتوموبیل های در حال گذارهلهله کردند وهورا کشیدند.

این رفتار تنها چند روز پس از آن روی داد که نانسی فوتنهاور یکی از مشاورین عالی مک کین  در تلاش برای متقاعد کردن یکی از مفسران (ان .بی .سی) گفت  که گرایش ویرجینیا به اوباما تنها به خاطر ویرجینیای شمالی بود ، که ویرجینیای " واقعی " به حساب نمی آید چون آنجا منزل " دموکرات هایی است که از واشنگتن اسباب کشی کرده اند. 

ریچموند بنا به گفته فوتنهاور بخشی از ویرجینیای " واقعی "است .وفعالیت های  اتحادیه نه تنها در آنجا بلکه در سرتاسر ایالت شدید بوده است.

ترژر ریچارد ترومکا دبیر کل (ا.اف.ال- سی .آی.او)در سخنرانی اخیر خود در دانشگاه ایلینویز در شیکاگو مسئله ویرجینیا را خاطر نشان کرد.توصیف او از تلاش کارگران آنجا شدیدا با برداشت های نصفه نیمه پویش مک کین مغایر بود:"تلاش در ویرجینیا از بستر به هم پیوستن کارگران ساخته شد.این جنبش زنان ومردان ، جوانان وسالخوردگان ، یقه سفید ویقه آبی است ،جنبش همه نژادها ،همه اعتقادات به هم پیوسته است ، جنبش مبارزه با هم ، جنبش پیروزی با هم است ". خود ترومکاامسال با رهبری پویشی  همنوا توسط کارگران برای مبارزه با عوامل نژاد پرستی در این انتخابات تاریخ ساخته است .

جنبش کارگری در سطح ملی حرکت قدرتمند " جذب رای در پروسه انتخابات" رابرای روزهای نهایی پویش انتخابات به راه انداخته است .

ا.اف.ال-سی. آی.او 250000داوطلب و4000حقوق بگیر مختص به 20 ایالت عرصه نبردانتخاباتی را در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ، 12 سناتور و60نماینده کنگره ثبت کرده است . در برخی ایالت ها مثل مینه سوتا، اورگون ونیو همپشایر، اتحادیه ها در هر دو عرصه مبارزات ریاست جمهوری وسنا در گیر ند ودر نیو همپشایر در پویش مبارزاتی کنگره نیر حضور دارند.

سایرایالت های عرصه های نبرد برای کارگران عبارتند از اوهایو، ویسکانسین، ایندیانا، پنسیلوانیا ومیشیگان. ویرجینیا وکارولینای شمالی ، دو ایالت اخیرا  دارای اتحادیه شده  در کشور ، نیز در فهرست قرار دارند.

 تلاش های اتحادیه کارگری  برای اوباما هم در ویرجینیا وهم در کارولینای شمالی توسط کارگران ارتباطات وفلزکار، دو اتحادیه بسیار بزرگ کارگری وبرجینیا رهبری می شوند .

ا.اف.ال-سی.آی.او تخمین می زند که پرداخت نهایی توسط اعضا اتحادیه ها بر 250میلیون دلار بالغ خواهد شد .

این پرداخت شامل پرداخت های تغییر برای پیروزی، فدراسیون کارگری دیگر نمی شود. اتحادیه خدمات کارکنان ، یکی از اتحادیه های تغییر برای پیروزی ، به تنهایی بیش از 100میلیون دلار پرداخت کرده است .

در طی آخرین هفت روز پویش انتخاباتی ، 25000 داوطلب اتحادیه ای از کالیفرنیا ، ایلینویزونیویورک ، که ایالت های عرصه تبرد رقابتی نیستند ، برای تماس با رای دهندگان اتحادیه ها  در ایالت های رقابتی مستقر شده اند.سطحی که داوطلبان وکارمندان با رای دهندگان ارتباط برقرار کرده اند بی سابقه است .

جاش لکلیر، داوطلب اتحادیه در اورلاندو، فلا به دنیای مردم گفت که او بایک  کارگربازنشسته اتوموبیل سازی که کهنه سرباز جنگ جهانی دوم بود در خانه کاروانی مرد ملاقات کرد.آن آقا به او سلام کرد وبا تعجب گفت که " او نمی تواند به آن مسلمان رای دهد" لکلیر برای آگاه کردن کهنه سربازبه  شایعه غلط ، و بحث در باره پرونده امنیت اجتماعی مک کین ومنافع کهنه سربازان در حدود یک ساعت وقت صرف گفتگو با او کرد. او روز بعد نیز با نوشته هایی در باره موضوعات  به نزد آن مردباز گشت و با رای دهنده  در باره پدر بزرگش ، که اونیز کهنه سرباز جنگ جهانی دوم بود ومایل بود درمصاحبت با آن رای دهنده  شرکت نماید صحبت کرد، آن مرد در حال حاضر حامی اوباما بود. 

برنامه حمله نهایی  اتحادیه ها نیزمرکب از 70میلیون تلفن ، 10میلیون مراجعه به درب خانه ها ، 57 میلیون ارسال ای میل وپخش 27 میلیون اعلامیه در محل کاربا تمرکز بر موضوع اقتصادی بود

 این فهرست آنچه را که ا.اف.ال- سی. آی او." روش هدف گیری خرد" برای برخی از رای دهندگان بسیار سرسخت دور از دسترس  می نامد را نیز شامل می شد، از جمله کهنه سربازان، بازنشستگان و دارندگان اسلحه. بابسیاری از این رای دهندگان 20بار یا بیشترتماس گرفته  شده واتحادیه برای دست یابی به تمام آنها در روز نهایی پویش مبارزاتی برنامه ریزی می کند.

" حمله 4روز نهایی " در سطح ملی برای دست رسی  به تمام اعضای شناخته شده اتحادیه بعنوان رای دهنده به اوباما واطمینان از نتیجه مطلوب آنها درحال اجرا است .

برنامه های خفظ رای دهندگان در اوهایو، میشیگان،پنسبلوانیا، میسوری، ویرجینیا، ویسکانسین، نیو مکزیکو، کلرادوونوادا در حال اجرا است.گروه های حفظ رای دهندگان دراوهایو ومیشیگان ، پیش از این کار وسیعی در رد ادعاهای ایراد شده از سوی حزب جمهوری خواه در ایالت هایی که گروه های بسیاری از افراد به دلایل مختلف ، فاقد شرایط لازم برای رای هستند انجام داده اند.برنامه حفظ رای ناظرین رای اتحادیه ها را در محل های  اخد آرا در سراسر ایالت های آنها مستقر کرده است. 

*- توضیح مترجم : به طور سنتی به ایالت های هوادار جمهوری خواهان ایالت های سرخ وبه هواداران حزب دموکرات ایالت های آبی گفته می شود.

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics