نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه
اعتراض جهانی به بازداشت اسالو

نویدنو:02/8/1385

اعتراض جهانی به بازداشت اسالو
ث. ژ. ت فرانسه، فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل و اتحادیه کارگران پست کانادا

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com

اعتراض ث. ژ. ت
پاریس ۲۱نوامبر۲۰۰۶
  آقای رئیس جمهور !
فدراسیون ملی سندیکاهای حمل ونقل ث.ژ.ت اعتراض شدید خود را به دستگیری منصور اسالو دبیر کل سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه اعلام میدارد .
بار دیگر این دستگیری نمایانگر نقض آشکار حقوق بنیادین و در ادامه یک سیاست سرکوب نسبت به فعالین کارگری که برای آزادی های سندیکایی در ایران مبارزه می کنند،می باشد .
ما یاد آوری می کنیم کشور شما عضو سازمان جهانی کار می باشد و دولت جمهوری اسلامی ایران بایستی با دقت زیاد به کنوانسیون های این سازمان در رابطه با آزادی های سندیکایی و برسمیت شناختن حق تشکل کارگران احترام بگذارد .
بنا به دلایل بالا ما از شما آقای رئیس جمهور می خواهیم که در جهت آزادی بی قید وشرط آقای منصور اسالو اقدام نمائید و ما را در جریان اقدامات خود جهت برسمیت شناختن حق سندیکایی در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و باز گردندان کارگران اخراجی به کار قرار دهید .
با احترام
پل فوریر دبیر کل سندیکای حمل و نقل ث .ژ. ت
رونوشت به : سفیر جمهوری اسلامی ایران –فرانسه
ترجمه و باز تکثیر: اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
 
بخش حمل و نقل جاده ای، فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل
٢١ نوامبر ٢٠٠٦
آقای محمود احمدی نژاد
رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران
آقای رئیس جمهور عزیز
من این نامه را بعنوان رئیس بخش حمل و نقل جاده ای از فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل، که رانندگان و کمک دهنده گان حمل و نقل بار و مسافرین در سرتاسر جهان را نمایندگی می کند برای شما می نویسم .
من بدین وسیله نگرانی جدی خود را نسبت به دستگیری مجدد و خشونت آمیز و غیرقابل توجیه منصور اسانلو رئیس هیات مدیره شرکت واحد اتوبوس رانی تهران وحومه ابراز میدارم٠ وی هنگامی   که همراه با دونفر دیگر از اعضای هیات مدیره سندیکا در روز یکشنبه ١٩ نوامبر ٢٠٠٦عازم رفتن به اداره کار شرق تهران بودند دستگیر شد .
ما مطلع شدیم که آقای اسانلو توسط نیروهای لباس شخصی که حتا از نشان دادن کارت هویت خود و حکم جلب   امتناع ورزیده اند، دستگیر شده است. مامورین آقای اسانلو و ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکا را مورد اهانت و ضرب و شتم قرار داده   و یکی از آنها ضمن اینکه اسلحه خود را بطرف آقای مددی نشانه گرفته یک تیر هوایی شلیک کرده است. در نهایت مامورین با زور و خشونت منصور اسانلو را بدرون اتومبیلی که از قبل منتظر بود گذاشته و از آن محل دور شدند .
آقای اسانلو که در هفته گذشته عمل جراحی چشم داشتند و هنگام دستگیری چشم ایشان پانسمان بوده است، قرار بود در روز ۲۰-۱۱-۲۰۰۶ در دادگاه حضور بهم رسانند٠
آقای اسانلو در دسامبر ٢٠٠٥ بدنبال حرکت اعترضی   اعضای سندیکایش دستگیر شده بود که پس از تحمل نزدیک به ٨ ماه حبس در زندان بدنام اوین با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی ( معادل ۱۶۵ هزار دلار آمریکا) آزاد شد. فدراسیون بین المللی کارگران حمل ونقل "آی تی اف" و دیگر اتحادیه های کارگران تراسپورت در سراسر جهان در آنزمان علیه این برخورد ناعادلانه در مورد یک فعال ارشد اتحادیه ای در کشور شما اعتراض کردند .
ما از دستگیری مجدد آقای اسانلو و تداوم سرکوب حقوق اتحادیه ای بسیار عصبانی هستیم٠ چنین اقداماتی   نشانگر این است که دولت شما نسبت به اصول بنیادین حقوق کارگری مانند آزادی تشکل و حق برپایی آتحادیه های مستقل و آزاد از طرف کارگران بی اعتنایی میکند٠ کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه خواستشان مبنی بر داشتن یک اتحادیه دموکراتیک که آنها را نمایندگی نماید ابراز داشته اند،   که در اکثر کشورها این بعنوان اصول مسلم و خدشه ناپذیر کارگران پذیرفته شده است. انتظار ما این است که شما نیز آنرا بپذیرید.
من قویآ از شما درخواست می کنم که فورآ و بدون هیچ قید و شرطی منصور اسانلو را آزاد کنید و سریآ اقداماتی را انجام دهید تا تمامی احکام بر علیه سایر فعالین کارگری بدون قید و شرط و پیگیری مجدد لغو گردند .
 
مارتین مایر
رئیس بخش حمل و نقل جاده ای، فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل
رونوشت به :
محمد رضا البرزی، سفیر هیات دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، مسقر در ژنو
محمد جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، تهران
ترجمه و تکثیر از: اتحاد بین اللملی در حمایت از کارگران در ایران
 
نامه اعترضی پرزیدنت اتحادیه کارگران پست کانادا به رئیس جمهوری اسلامی ایران
جهت آزادی اسانلو و لغو احکام فعالین کارگری سقز

 
٢١ نوامبر ٢٠٠٦
آقای محمود احمدی نژاد
رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران
رئیس جمهوراحمدی نژاد عزیز،
به نمایندگی از طرف ٥٤ هزار عضو اتحادیه کارگران پست کانادا، من نگرانی شدید خود را نسبت به دستگیری مجدد و خشونت آمیز و غیرقابل توجیه آقای منصور اسانلو رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران وحومه ابراز میدارم٠
آقای اسانلو توسط نیروهای لباس شخصی که حتا از نشان دادن کارت هویت خود و حکم جلب   امتناع ورزیدند،   هنگامی   که همراه با دونفر دیگر از اعضای هیات مدیره سندیکا در روز یکشنبه ١٩ نوامبر ٢٠٠٦عازم رفتن به اداره کار شرق تهران بودند، دستگیر شد. مامورین آقای اسانلو و ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکا را مورد مورد خشونت جسمانی و کلامی قرار داده   و یکی از آنها ضمن اینکه اسلحه خود را بطرف آقای مددی نشانه گرفت یک تیر هوایی شلیک کرده است. در نهایت مامورین با زور و خشونت منصور اسانلو را بدرون اتومبیلی که از قبل منتظر بود گذاشته و از آن محل دور شدند .
آقای اسانلو که در هفته گذشته عمل جراحی چشم داشتند و هنگام دستگیری چشم ایشان پانسمان بوده است، قرار بود در روز ۲۰-۱۱-۲۰۰۶ در دادگاه حضور بهم رسانند٠ آقای اسانلو در دسامبر ٢٠٠٥ بدنبال حرکت اعترضی   اعضای سندیکایش دستگیر شده بود که پس از تحمل نزدیک به ٨ ماه حبس در زندان اوین تهران با قرار وثیقه معادل ۱۶۵ هزار دلار آمریکا آزاد شد .
علاوه بر این، بنا بر آخرین اخبار رسیده، محمود صالحی، رئیس سابق انجمن صنفی کارگران خباز در سقز و یکی از بنیانگذاران کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری، به چهار سال زندان محکوم شده است٠ جلال حسینی، فعال کارگری در شهر سقز و عضو هیئت اجرایی کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری در غرب ایران، به دو سال حبس محکوم شده است٠ برهان دیوارگر، فعال کارگری دیگری که در اول مه ٢٠٠٤ دستگیر شده بود، پیش از این به دوسال زندان محکوم شده بود٠ دستگیریهای اولیه و آخرین اتهامات علیه این فعالین کارگری در رابطه با تلاش آنها جهت شرکت در روز جهانی کارگر ٢٠٠٤ در سقز بوده اند٠
اتحادیه کارگران پست کانادا نسبت به این دستگیریها و احکام زندان سخت عصبانی است٠ چنین اعمالی نشان میدهند که دولت شما ابتدایی ترین حقوق کارگری مانند آزادی تشکل و حق بزرگداشت روز جهانی کارگران را نقض کرده است٠   آتحادیه کارگران پست کانادا به مناسبتهای متعددی، راجع به امتنای دولت شما در برسمیت شناختن ابتدایی ترین حقوق کارگران جهت متشکل شدن و مذاکره جمعی آزاد، به شما نامه نوشته است٠ اینجا یکبار دیگر، ما قویا از دولت شما میخواهیم که به الزامات خود مبنی بر پیروی از استانداردهای جهانی کارگری عمل نماید٠
ما از شما می خواهیم که فورآ و بدون هیچ قید و شرطی منصور اسانلو را آزاد کنید و سریآ اقداماتی صورت دهید تا تمامی احکام   صادره علیه فعالین کارگری فوق بدون قید و شرط و پیگیری مجدد لغو گردند .
ارادتمند،
دبرا بورگ
رئیس کشوری
رونوشت به :
محمد رضا البرزی، سفیر هیات دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در ژنو
محمد جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری اسلامی ایران٠   مدیر کل روابط عمومی وزارت کار
کن جورجیتی، پرزیدنت، کنگره کار کانادا
فیلیپ جنینگز، دبیر کل، شبکه جهانی اتحادیه ای
کمیته اجرایی کشوری، نمایندگان کشوری اتحادیه، متخصصین٠
ترجمه و تکثیر از: اتحاد بین اللملی در حمایت از کارگران در ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics