نویدنو:11/10/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نامه اتحادیه کشتیرانی اندونزی به آیت الله خامنه ای در باره محمود صالحی

جاکارتا، 26 دسامبر 2007  

رهبر جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای آیت الله سید علی خامنه ای

دفتر مقام معظم رهبری

خیابان جمهوری اسلامی ـ خیابان شهید کشوردوست

تهران، جمهوری اسلامی ایران

از طرف: اتحادیه کشتیرانی اندونزی

موضوع: محمود صالحی

 

عالیجناب،

 

اتحادیه کشتیرانی اندونزی این نامه را در این ایام عید، به دلیل نگرانی شدید درباره وضعیت سلامتی محمود صالحی، برای شما می نویسد.

 

ما از طریق کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (آی.تی.یو.سی) و فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (آی.تی.اف) مطلع شدیم که محمود صالحی، سخنگوی کمیته سازمان دهنده برای ایجاد تشکلهای کارگری، بعد ازاینکه بارها در زندان از حال رفته است، روز 11 دسامبردر حالت بیهوشی به بیمارستان توحید در شهر سنندج منتقل شده است. او از بیماری شدید کلیه رنج می برد بطوریکه عمل دیالیز برای او الزامی است. به او همچنین گفته شده است که دچار نارسایی قلبی می باشد. بدنبال انتقال صالحی به بیمارستان، از مغزش، اسکن بعمل آمده ومشخص شده که رگ های مغزش آسیب دیده است.

 

ما بعنوان فعالین اتحادیه کارگری، از کوتاهی دولت فعلی ایران درتأمین همکاری انسان دوستانه و فراهم کردن شرایط درمان طبی مناسب برای صالحی عمیقاً نگران هستیم. زندان محل مناسبی برای بهبود برادرمان، محمود صالحی که مشکلات جدی در مورد وضعیت سلامتی وی وجود دارد، نیست. فقدان یک برخورد دلسوزانه از طرف یک کشور مسلمان و ملت بزرگی مثل ایران، بسیارمأیوس کننده است.

 

ما، ازبه تازگی آزاد شدن ابراهیم مددی و رضا دهقان از زندان استقبال می کنیم و امیدواریم که این امر نشان دهنده تعهد جدیدی از طرف دولت در احترام به حقوق کارگران برای رسیدگی به احتیاجات اساسی آنها، از قبیل دستمزدهای بالاتر، بهبود شرایط کارو حق تشکیل اتحادیه های کارگری مستقل، باشد. با چنین روحیه ای، ما مصرانه از شما می خواهیم که هر تلاشی را برای اطمینان از اینکه محمود صالحی بسرعت تحت معالجات کامل پزشکی قرار بگیرد، بعمل آورید.

 

ما همچنین موضع مان را تکرار می کنیم که هیچ کارگری نباید به خاطر فعالیت های بر حق اتحادیه ای کارگری زندانی شود واینکه در این مورد مشخص، و موقعیت معین، صالحی باید به دلایل انسانی فوراً آزاد شود برای اینکه او نمی تواند در شرایط سخت زندان بدون به مخاطره افتادن جدی سلامتیش، مدت باقیمانده از محکومیتش تا ماه مارس آینده را در زندان بماند.

 

ارادتمند شما،

حنفی روستاندی

 

 

رونوشت به:

کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (آی.تی.یو.سی)

فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (آی.تی.اف)

آی.یو.اف

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics