نویدنو:22/11/1385                                                                     صفحه قابل چاپ است

 

معاون خارجي وزارت اطلاعات:
استر اتژي جمهوري اسلامي موفق‌‏ترين استر اتژي دنيا است
شرايط بين‌المللي و داخلي آمريكا اجازه حمله نظامي به ايران را نمي‌دهد

زنجان- خبرگزاري كار ايران

معاون خارجي وزارت اطلاعات با عنوان اين مطلب كه آمريكا خوب مي‌‏داند كه وارد شدن به تقابل با ايران آسان و خارج شدن از آن سخت است، گفت: با توجه به تغيير سياست‌هاي پنتاگون و مطرح كردن مسائل مذاكره با ايران و روسيه، حمله نظامي به ايران با محاسبات ما امري غيرمعقول است.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، طاهري در جلسه شوراي اداري زنجان افزود: شرايط بين‌المللي و داخلي آمريكا اجازه حمله نظامي به ايران را نمي‌دهد و در صورت بروز اين‌‏گونه مسائل ما نيز در مقابل، گلوي اسرائيل را مي‌فشاريم.
وي با تاكيد بر اين مطلب كه امروز استراتژي جمهوري اسلامي ايران با توجه به صلح‌‏طلب بودن ملت ايران، موفق‌‏ترين استراتژي دنيا است، گفت: امروزه استراتژي‌هاي بين‌المللي بدون لحاظ كردن جمهوري اسلامي ايران امكان‌پذير نيست و هم‌‏اكنون ما هستيم كه استراتژي خود را به دشمن تحميل مي‌كنيم.
وي با عنوان اين مطلب كه جامعه اسلامي با انقلاب اسلامي ملت ايران هويت پيدا كرد، تصريح كرد: اين اتفاق در صحنه بين‌‏المللي توانست تمامي معادلات آمريكا را به هم بريزد و به همين خاطر دولت آَمريكا همواره كوشيده است در روند پيشرفت و توسعه ملت ايران سنگ‌‏اندازي كند.
طاهري افزود: دولت‌‏هاي غربي براي مانع شدن از پيروزي انقلاب اسلامي ايران و ادامه حيات اين انقلاب در طي 28 سال عمر آن، به هر توطئه‌‏اي متوصل شده‌‏اند ولي هميشه با رهبري‌‏هاي قاطع رهبر و هوشياري ملت در اين زمينه با شكست مواجه شده‌‏اند.
وي تاكيد كرد: دشمنان نتوانستند عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي كاري بكنند و اين از عجايب تاريخ است. همه اردوگاه غرب و سوسياليسم دست به دست هم داده بودند تا مانع از تحقق انقلاب اسلامي ملت ايران شوند و بيش از 60 هزار مستشار غربي نيز در نهادهاي امنيتي و سياسي كشور وارد شده بودند تا مانع از پيروزي انقلاب اسلامي شوند.
معاون خارجي وزارت اطلاعات گفت: در داخل كشور هم زخم‌‏خوردگان از شاه، باور پيروزي انقلاب اسلامي را نداشتند و مي‌‏توان گفت پيروزي انقلاب اسلامي موهبتي الهي بود، دنياي غرب نيز از همان روزهاي آغازين حيات نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران چون منافع خود را در منطقه و جهان با پيروزي انقلاب اسلامي ايران در خطر ديد، با به راه انداختن توطئه و تجهيز گروه‌‏هاي تجزيه‌‏طلب و جنگ بين احزاب و گروه‌‏هاي سياسي در مناطق مختلف كشور و همچنين جنگ‌‏هاي مسلحانه در كردستان، سعي در سرنگوني نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران داشت.
طاهري در ادامه جنگ تحميلي عليه ايران را در همين راستا عنوان كرد و گفت: دولت‌‏هاي غربي با تجهيز دولت بعث عراق كليه امكانات نظامي و مالي و رسانه‌‏اي خود را عليه ايران بسيج كردند و كليه پول‌‏هاي منطقه نيز به طرف دولت جنگ‌‏افروز بعث سرازير شد و تاكتيك‌‏هاي نظامي و سياسي دنيا عليه ما و از بين رفتن نظام جمهوري اسلامي ايران بود، ولي با شكل‌‏گيري نيروهاي نظامي و مردمي و با هميت و عزم ملي توانستيم با همه توطئه‌‏هايي كه دنياي غرب براي از بين بردن نظام به كار بست، مقاومت كنيم.
طاهري، دوران جنگ سرد و فروپاشي ابرقدرت شرق و سست شدن پايه‌‏هاي دنياي سوسياليسم را از مهمترين موارد در تحقق روياي دهكده جهاني و كدخدايي بلامنازع آمريكا بر اين دهكده جهاني دانست و افزود: با فروپاشي ابرقدرت شرق، فضا براي تبديل شدن آمريكا به قدرت مطلق سياسي، نظامي و اقتصادي جهان فراهم شد و ايده تشكيل اتحاديه اروپا نيز به همين دليل بود.
وي، با عنوان اين مطلب كه نظام جمهوري اسلامي ايران در شرايطي شكل گرفت كه نظام جهاني در زير سلطه سياسي و نظامي آمريكا بود و با پيروزي و تداوم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران زنگ خطري براي پايان دادن به آقايي آمريكا در جهان به صدا درآمد، گفت: دنياي اسلام و اروپا استقلال و تماميت خود را مديون ايستادگي ملت ايران در مقابل اقتدارگرايي آمريكا هستند و امروز اگر نبود جمهوري اسلامي ايران، اروپا و جهان عربي وجود نداشت.
معاون خارجي وزارت اطلاعات با عنوان اين مطلب كه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به اذعان همه جهانيان موفق‌‏ترين نظام جهاني در مقابله با بحران‌‏ها بوده است، گفت: اگر همين امروز نظام جمهوري اسلامي ايران به پايان برسد، به اذعان همه جهانيان موفق‌‏ترين نظام سياسي در جهان است كه با وجود همه نخواستن‌‏ها و محدوديت‌‏هايي كه طي 28 سال عمر نظام وجود داشته، بقا پيدا كرده و اصلا بقاي نظام جمهوري اسلامي ايران با همه توطئه‌‏هايي كه در مسير حركت آن وجود داشته، يك معجزه است.

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics