نویدنو:5/12/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

واکنش ها به استعفای فیدل کاسترو

نامه حزب کمونیست ایرلند به رفیق فیدل کاسترو

نظرات اعضا لیگ جوانان کمونیست امریکا و حزب کمونیست امریکا در باره استعفای رفیق فیدل کاسترو

ادای احترام حزب کارگران ایرلند به رفیق فیدل کاسترو

  بیانیه حزب کمونیست افریقای جنوبی در باره استعفای رفیق فیدل کاسترو

 

واکنش ها به استعفای فیدل کاسترو

برگردان: هاتف رحمانی

نامه حزب کمونیست ایرلند به رفیق فیدل کاسترو

رفیق گرامی فیدل

  ما امروز از تصمیم شما مبنی بر عدم اجازه برای قرار گرفتن نام شما در لیست نشست آینده مجلس ملی کوبا برای ریاست جمهوری کوبا و فرماندهی کل قوای مسلح کوبا مطلع شدیم .

 اجازه دهید که عالی ترین احترام خودرا نثار شما کنیم و از نقش محوری ای که شخصا در مبارزه قهرمانانه مردم کوبا برای پیروزی و حفظ استقلال ملی آنها ایفا کردید و آغاز سفر طولانی  دگرگونی انقلابی در کوبا قدردانی کنیم.  

 نفش شما نه تنها در دگرگونی کوبا بلکه بعنوان سمبل مقاومت در برابر امپریالیسم به سرکردگی ایالات متحده امریکا، الهام بخش میلیون ها شهروند عادی ، میلیون ها مردم فقیر و ستمدیده در سراسر جهان بوده و آنها را با این اعتقاد که امپریالیسم قدر قدرت نیست واین که می توان و باید امپریالیسم  را شکست داد ، استوار و پولادین کرده است . 

 شما در ایرلند نسل های متعددی  از ضد امپریالیست های ایرلندی  را برای ادامه مبارزه برای استقلال ملی خود و پیشرفت اجتماعی تشویق کرده اید .مشارکت شما در مبارزه جهانی علیه امپریالیسم غیر قابل قیاس است . همانطور که شما در سال 1959 به درستی مطرح کردید " یک انقلاب  بستری از گل های سرخ نیست. انقلاب مبارزه بین آینده و گذشته است ."

 یکبار دیگر به شما درود می فرستیم  و آرزومند سلامتی شما در نقش جدید هستیم .انقلابیون هر گز باز نشسته نمی شوند: آنها تنها نقش ها و عملکرد های جدیدی را در روند انقلابی اختیار می کنند.

با درود های انقلابی

اوگن مک کارتان

دبیر کل حزب کمونیست ایرلند

==================

نظرات اعضا لیگ جوانان کمونیست امریکا و حزب کمونیست امریکا در باره استعفای رفیق فیدل کاسترو

 

مت پارکر، نویستده نرم افزار وب برای حزب کمونیست امریکا 

 "فیدل استعفا داد، ورسانه های متحد یکبار دیگر آشکارا از این استعفا همچون فرصتی برای قی کردن تمام همان دروغ هایی  که همیشه در باره کوبا ، به کار می برند استفاده می کنند، دروغ هایی مانند آن که  چگونه جامعه کوبا تقریبا شوریده و  دیکتاتور زده است که فیدل با مشت آهنین آن را اداره می کند ودروغ هایی مثل آن که مردم کوبا از او متنفرند وجامعه کوبا به تمامی پس از مرگ قیدل فرو خواهد ریخت   

خوب ، من تابستان امسال  همراه با گروه ونسرموس venceremos  به کوبا رفتم و آنچه من از آن سفر آموختم چنین است  . شما می توانید هر امریکایی را بردارید و به کوبا ببرید ، و مشاهده  دروغ بودن  هر آنچه رسانه های امریکا در باره کوبا می بافند  حتی یک روز هم  وقت  آن ها را نخواهد گرفت

اولا جهت اطلاع آغاز کنند گان سفر عرض کنم که ، در کوبا سیاحت گرانی از سراسر جهان حضور دارند.ایالات متحده تنها کشور جهان است که به شهروندانش اجازه سفر به کوبا را نمی دهد . 

 ثانیا، تمام دو هفته ای که من در کوبا بودم ، تنها یکبار تصویر فیدل را دیدم.در کوبا هیچ گونه کیش شخصیتی مثل آن تصوری که  شما درباره  برخی از کشورهای کمونیستی دارید در اطراف فیدل وجود ندارد.در عوض شما تصاویری از خوزه مارتی ، رهبر جنبش استقلال کوبا در اواخر دهه 1800 و سایر افراد معروف همچون چه گوارا می بینید.من حتی مجسمه ای از آبراهام لینکلن در آنجا دیدم که مردم کوبا او را به خاطر نقشی که در آزادی بردگان داشت دوست دارند.

گذشته از این ها ، کوبا ئی ها به طور عادی سازمان یافته اند. آنها در کلوپ ها، گروه های جوانان ، انجمن های زنان، جامعه نویسندگان متشکل شده اند، شما از سازمان یابی نام می برید ، اما آنها آن را بدست آورده اند. کوبایی ها در سطح ملی کاملا مستقل از ساختار دولت سازمان یافته اند. این سازمان ها نیروهای واقعی حامی جامعه کوبا هستند. آنها خواست ملی را شکل می دهند. بنابراین کوبا، در هر صورتی به پیش خواهد رفت."

 ==================

 اریک اسمایلی

هماهنگ کننده ملی لیگ جوانان کمونیست امریکا  و یکی از اعضا گروه ونسرموس که در تلاش برای سفر به کوبا در سال گذشته شرکت داشت .

"کاسترو کار باور نکردنی متحد کردن کوبا حول تصویری از سوسیالیسمِ را انجام داد. اگر چه سوسیالیسمِ هرگز متکی به  شخص خاصی نبوده است ، و کوبای سوسیالیستی همیشه متکی بر مردمی بوده است که هر روزه سوسیالیسمِ را ساختند و از ان نگهداری کردند. من از حمایت رشد یابنده از سوسیالیسمِ تحت شرایط جدید و رهبری جدید جانشین کاسترو و ادامه رهبری مجلس کوبا به هیجان آمده ام . "

==================

ساموئل دلگادو، نویسنده  برنامه مندرجات  و ب برای حزب کمونیست امریکا  

مهمترین چیزی که باید در مورد استعفای کاسترو دانست آن است که زندگی ادامه خواهد داشت .بقای کوبا نه  امروز ونه هر گز به یک شخص وابسته نبوده است .من فکر می کنم آینده برای کوبا و سایر کشور های سوسیالیستی روشن است .آنهایی که اعتقاد دارند که استعفای کاسترو تشدید کننده برخی بحران ها است درک درستی از چگونگی سر کردن کوبا در طی سال ها ندارند.فیدل با مراقبت از انقلاب در این مرحله هیجان انگیز کار بزرگی انجام داده است ، و ما اکنون چشم انتظار نسل جدید رهبری هستیم ." 

==================== 

ادای احترام حزب کارگران ایرلند به رفیق فیدل کاسترو

 

 حزب کارگران ایرلند احترام خو درا به رفیق فیدل کاسترو رئیس شورای دولت کوبا که بعد از تقریبا پنجاه سال رهبری مردم کوبا باز نشسته شده است تقدیم می دارد.

 جان لوری دبیر کل حزب کارگران ایرلند گفت که فیدل کاسترو تکیه گاه مقاومت مردم کوبا بوده و انتقال کشور خود را از کشوری عقب مانده  و استعمار زده به کشوری با اولین رتبه در آموزش و بهداشت ،و بالاترین نرخ سواد در امریکا و کشوری سرفراز از دست آورد های مردم خود مدیریت کرده است . 

 "  وقتی که گروه منسجم انقلابیون در سرنگونی فولگنسیو باتیستا  حاکم دیکتاتور فاسد  کوبا و حامیان مافیایی امریکایی اش  ، مورد حمایت مردم قرار گرفتند نقش فیدل در رهبری انقلاب کوبا به میلیون ها مردم  سراسر جهان الهام بخشید " 

 آقای لوری گفت ،" رئیس جمهور کاسترو، منبع الهام و دوست مردم ستمدیده  سراسر جهان نیز بود و کمک های مادی و عملی کوبا به چنین کشورهایی بی اندازه عالی بود.به ویژه یاری او به  آنگولا زمانی که آنگولا مورد هجوم رژیم نژاد پرست آپارتاید افریقای جنوبی قرار داشت ، و همچنین حمایت استوار کوبا از کنگره ملی افریقا در طی مبارزه  درخود کشور افریقای جنوبی در یادها خواهد ماند. "

 "من به نمایندگی از طرف حزب کارگران ایرلند بهترین ها را برای رفیق فیدل کاسترو آرزو می کنم و سپاس خود را برای یاری عظیم او به توسعه سوسیالیسمِ و علیه ستم ، گرسنگی و استثمار جهانی تقدیم او می کنم ."

Tuesday, 19 February2008

=========================

  بیانیه حزب کمونیست افریقای جنوبی در باره استعفای رفیق فیدل کاسترو

19 February 2008

 

 حزب کمونیست افریقای جنوبی اخباری دریافت داشته است که رفیق فیدل کاسترو در لیست دور آینده ریاست جمهوری وفرماندهی فوای مسلح کوبا نخواهد بود.

 ما مایلیم این فرصت را برای عرض تبریک به رفیق فیدل کاسترو به خاطر دارا بودن خصلت های انقلابی نمونه که یکی از امید بخش ترین انقلاب های قرن بیستم را علیه دیکتاتوری باتیستا رهبری کرد مغتنم شماریم .گذشته از این ، رفیق فیدل کاسترو و مردم کوبا به طور کلی مبارزه حساسی را برای دفاع از انقلاب در برابر نزدیک به پنجاه سال تجاوز امپریالیسم امریکا از طریق صدها تلاش ترور توسط دولت و تحریم حنایتکارانه علیه کوبارهبری کردند.    

 انقلاب کوبا موفق بوده است وبه دست آوردهای فراوانی برای مردم کوبا نایل شده است .این انقلابی است که به آموزش رایگان برای مردم کوبا ، دسترسی رایگان به مراقبت های بهداشتی و تضمین آن که هیچ کوبایی گرسنه سربه بستر نمی گذارد دست یافته است .

 حزب کمونیست افریقای جنوبی همچنین مایل است به رفیق فیدل کاسترو به خاطر نمونه استثنایی او در انترناسیونالیسم درود فرستد.مردم کوبا زندگی خودرا در حال  مبارزه در سنگرهایی همراه  با مبارزان آزادی بخش دربخش های بسیاری از جهان در حال توسعه قربانی کرده اند.کوبا تحت رهبری فیدل ، از طریق خدمات عرضه شده توسط بسیاری از کارکنان بهداشت و سایر مشاغل کوبا در فقیر ترین بخش های جامعه در کشور های در حال توسعه به این انترناسیونالیسم اصولی نیز ادامه داده است .

 بنا بر این می تواند مناسب باشد که همانطور که ما سی امین سالگرد مبارزه کویتو کوناواله را در انگولا گرامی می داریم – جنگی که به آزادی نامیبیا وکشور ما منجر گردید- زندگی ، مشارکت وانترناسیونالیسم این انقلابی کبیر را نیز گرامی بداریم. 

 رفیق فیدل کاسترو انقلابی را رهبری کرد که هنوزهم دلیل والها می را که  به راستی  بدیلی برای بربریت سرمایه داری وجود دارد که آن بدیل هم  سوسیالیسم است فراهم می آورد . 

 ما افتخار داریم که به احترام رفیق فیدل کاستروومردم کوبا ، حزب کمونیست افریقای جنوبی در دوازدهمین کنگره خود در سال 2007، ، جایزه صلح کریس هانی را برای مشارکت او در عدالت ، برابری و حفظ نظم جهان ، تقدیم  این قابل احترام ترین قهرمان ما کرد. 

 حزب کمونیست افریقای جنوبی اطمینان دارد که انقلاب کوبا به اندازه کافی رهبرانی هم توان فیدل فراهم آورده است وانقلاب کوبا در دست های امنی باقی می ماند. 

  همانطور که ما به نلسون ماندلای خود در هنگام بازنشستگی گفتیم ، باز نشستگی رفیق فیدل کاسترو مستحق پاداش و شایسته است . ما بهترین آرزوها را برای او داریم .

 

 

بازگشت به صفحه نخست         

                             blog stats

Free Web Counters & Statistics