نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

انتخابات -1

نویدنو:18/8/1385

انتخابات -1

انتخابات دیگری درراه است .جنگ تبلیغاتی در حال اوج گیری است . نیروهای مختلف از مواضع گوناگون به جریان انتخابات نگاه می کنند. نویدنو در راستای اطلاع رسانی ومعرفی طیف های گوناگون متنفذ در امر انتخابات تا زمان انتخابات در حد بضاعت به انعکاس اخبار تحلیلی این انتخابات خواهد پرداخت . امید که برای شناخت بیشتر وارائه اطلاعات متمرکز مثمر ثمر باشد.

نوید نو

 

فرماندار تهران درگفت‌وگوباايسنا:
هيات‌هاي نظارت از فردا برررسي درباره‌ رد صلاحيت شدگان انتخابات شوراي شهر را آغاز مي‌كنند

 

فرماندار تهران اعلام كرد: نتيجه‌ي بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراي شهر در هيات‌هاي اجرايي فردا(پنجشنبه) در اختيار هيات‌هاي نظارت قرارمي‌گيرد.

«آقا تقي» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،با بيان اين مطلب افزود:هيات‌هاي نظارت نيز فرصت دارند تا ظرف هفت روز رد صلاحيت‌هاي انجام شده را مورد بررسي قرار دهند ،‌كه با پايان اين مهلت نتيجه‌ي بررسي‌ صلاحيت‌ها به داوطلبان انتخابات شوراها اعلام مي‌شود.

 

سخنگوي جبهه‌ي پيروان خط امام و رهبري:
*
هنوزهيچ مقام رسمي رد صلاحيت‌ها را تاييد نكرده است
*
نام نمايندگان اصولگرا بهتر از شوراي بزرگان يا معتمدان اصولگراست

 

سخنگوي جبهه‌ي پيروان خط امام و رهبري، گفت: نام شوراي بزرگان يا معتمدان اصولگرا نام خوبي براي نمايندگان اصولگرا نيست. نام نمايندگان اصولگرا بهتر از شوراي بزرگان يا معتمدان اصولگراست.

سيد كمال سجادي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: طبيعي است كه تعدادي از نمايندگان اصولگرا براي هماهنگي در ليست‌ها و رسيدن به يك ليست واحد با يكديگر صحبت مي‌كنند، چنان‌كه اصلاح‌طلبان نيز چنين چيزي را در ميان خود دارند. اما اين‌كه گفته شود شوراي بزرگان اصولگرا نام خوبي نيست زيرا ديگران كوچك و آن‌ها بزرگ خوانده مي‌شوند.

وي ادامه داد: نمايندگان اصولگرا به نوعي انتخاب مي‌شوند تا با ديگر احزاب و گروه‌هاي سياسي صحبت كرده و يك ليست ارايه دهند كه اين نمايندگان از جمله آقايان حداد عادل، چمران و ديگر افراد هستند كه در حال تبادل‌نظرند.

سجادي اظهار داشت: در همين راستا تعدادي از افراد به نمايندگي از جبهه‌ي پيروان خط امام و رهبري با ديگر احزاب اصولگرا بحث و گفت‌وگو خواهند داشت اما اين افراد هنوز نهايي نشده‌اند و در جلسه‌ي آينده جبهه قطعي خواهد شد كه چه افرادي اين وظيفه را برعهده داشته باشند.

سخنگوي جبهه‌ي پيروان خط امام و رهبري، در مورد ردصلاحيت‌هايي كه از سوي هيات اجرايي در مورد كانديداي اصلاح‌طلب در انتخابات شوراها صورت گرفته است، گفت: هنوز هيچ مقام رسمي چنين ردصلاحيت‌هايي را مطرح نكرده است و نمي‌توان گفت كه هيات اجرايي برخورد جناحي با كانديداها داشته است.

وي تصريح كرد: البته هيچ‌گونه برخورد جناحي مورد تاييد ما نخواهد بود زيرا سلامت انتخابات بر آن است كه هيات‌هاي نظارت و اجرايي بر اساس معيارهايي كه قانون و مقررات تعيين كرده رفتار كنند.

سجادي گفت: هرگونه برخورد جناحي هيات‌هاي نظارت و اجرايي را بايد به صورت كارشناسي بررسي كرد اما ما هنوز ليستي نداريم كه بدانيم آيا فقط از جناح اصلاح‌طلبان ردصلاحيت شده‌اند و يا اصولگرايان نيز ردصلاحيتي داشته‌اند.

 

رييس‌ شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات:
*
درباره انتخابات شوراها اخبار بدي مي‌شنويم
*
شنيده‌ها حاكي از ردصلاحيت‌ كانديداهاي مستقل اصلاح‌طلب در انتخابات خبرگان است

 

رييس‌ شوراي هماهنگي جبهه‌ي اصلاحات با بيان اين‌كه" شنيده‌ها حاكي است در برخي استان‌ها كانديداهاي مستقل و اصلاح‌طلب ردصلاحيت شده‌اند" گفت: علي‌رغم اين‌كه در گذشته ردصلاحيت‌هاي گسترده و برخوردهاي حذفي شوراي نگهبان باعث شد كه بسياري از علما و بزرگان مستقل كه وابسته به هيچ طيفي نيستند در انتخابات خبرگان شركت نكنند امروز نيز مجددا به نظر مي‌رسد اين نوع برخوردها وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمين حسين موسوي تبريزي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) افزود: متاسفانه در اين دوره در رابطه با انتخابات شوراها اخبار بدي را مي‌شنويم و گاهي مطلع مي‌شويم كه در برخي استان‌ها افراد بسيار صالح و خدمتگزار ردصلاحيت شده‌اند.

وي ادامه داد: اگر اين اخبار درست باشد، بسيار خطرناك است و حتي در مسائل عمومي شهري مردم اگر تنها يك گروه خاص اعمال نظر كنند مردم را از شركت در يك انتخابات آزاد و عادلانه محروم مي‌كنند. اگر چنين برخوردهايي وجود داشته باشد مسوولاني كه تنها امروز را نمي‌بينند و به آينده نگاه دارند، بايد با آن مقابله كنند.

رييس‌ شوراي هماهنگي جبهه‌ي اصلاحات با تاكيد بر اين‌كه "عقلا و فرهيختگان و افرادي كه دل به اسلام و نظام و انقلاب اسلامي و كشور دارند، بايد براي اين قضيه فكري كنند" اضافه كرد: متاسفانه در چند روز اخير شنيده‌ايم در برخي استان‌ها كانديداهاي مستقل و اصلاح‌طلب ردصلاحيت شده‌اند.

موسوي تبريزي در ادامه‌ي گفت‌وگوي خود با ايسنا، با تاكيد بر اهميت انتخابات در هر مقطع زماني، خاطرنشان كرد: انتخابات از مهم‌ترين مسائلي است كه هميشه ضروري و لازم است و هيچ چيز حتي مسائلي مانند هسته‌يي، سياست داخلي و خارجي، مشكلات اقتصادي از اين قضيه مهمتر نيستند و همه‌ي اين‌ها پيش‌مقدمه‌ي برگزاري يك انتخابات محسوب مي‌شود.

اين فعال سياسي با تاكيد بر اين‌كه "برگزاري هر انتخابات در بهبود مديريت كشور نقش مهمي دارد" اضافه كرد: مردم در هر شرايطي بايد به انتخابات اهميت دهند؛ چراكه برگزاري يك انتخابات به آينده، زندگي و كشورشان بستگي دارد.

موسوي تبريزي همچنين با تاكيد بر اهميت انتخابات خبرگان، به مسووليت‌هاي رهبري كه در قانون اساسي آمده اشاره كرد و گفت: مسووليت‌هاي رهبري كه در قانون اساسي آمده از همه‌ي مسووليت‌ها بالاتر است و به همه‌ي مسووليت‌هاي ديگر نظارت دارد.

دبيركل مجمع محققين و مدرسين حوزه‌ي علميه‌ي قم با تاكيد بر رقابت سالم در ميان احزاب و گروه‌ها و وجود زمينه‌ي مساوي براي همه‌ي گروه‌ها جهت شركت در انتخابات، افزود: رقابت سالم در ميان گروه‌ها جريانات را براي مشاركت بيشتر تشويق مي‌كند.

وي افزود: در مرحله‌ي اول؛ حاكميت بايد زمينه‌ي يك رقابت سالم و آزاد و عادلانه را فراهم كند. مردم بايد در يك فضاي باز افراد صلاحيت‌دار را به ميدان آورند، اما متاسفانه در كشور ما زمينه‌ي رقابت عادلانه بين احزاب و گروه‌ها تا حدودي محدود است.

موسوي تبريزي با بيان اين‌اعتقاد كه به ويژه در مساله‌ي تاييد صلاحيت‌ها هنوز به يك انتخابات آزاد و عادلانه نرسيده‌ايم در پايان گفت‌وگوي خود با خبرنگار سياسي ايسنا، اظهار اميدواري كرد كه در انتخابات پيش‌رو بر اساس قانون رفتار شود و افرادي كه كانديدا مي‌شوند شايستگي داشته باشند و مردم نيز آزادانه برترين‌ها را انتخاب كنند.

 

دبير شاخه روحانيون حزب اعتماد ملي در گفت‌وگو با ايسنا:
بسيار نگران و گله‌منديم
شنيده‌ها از رد صلاحيت بسياري از نامزدهاي ما در استان‌ها حكايت مي‌كند

 

دبير شاخه روحانيون حزب اعتماد ملي گفت: شنيده‌ها حاكي از اين است كه بسياري از اعضاي شوراي مركزي حزب در استان‌ها و آنهايي كه با سفارش اعتماد ملي براي ثبت نام رفته بودند، رد صلاحيت شده‌اند.

حجت‌الاسلام «سيدعلي ميرهادي» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران،ايسنا، اضافه كرد: شنيده‌ايم كه بسياري از وزراي دولت گذشته كه براي انتخابات پيش رو كانديدا شده بودند، رد صلاحيت شدند؛ در حالي كه اين‌ها عناصر اصلاح‌طلبي بودند كه روي آنها حساب مي‌كرديم.

وي با اظهار اميدواري نسبت به اين كه اين نوع اخبار صحت نداشته باشد و در غير اين صورت، در اين بررسي‌ها تجديد نظر شود گفت: ما انتظار داريم هيات‌هاي اجرايي و نظارت عملكردشان منطقي‌تر باشد و اجازه ندهند نيرو‌هاي خدمتگزار نظام اين طور ضايع شوند.

دبير شاخه روحانيون حزب اعتماد ملي با تاكيد بر اين كه حزب اعتماد ملي با تضييع حقوق شهروندي مخالف است، افزود: امروز شاخه روحانيون حزب اعتماد ملي در حوزه علميه قم طي برگزاري جلسه‌اي از روند بررسي صلاحيت‌ها اظهار نگراني كرد؛ به ويژه از نحوه برخورد با كانديدا‌هاي خبرگان و برخي بزرگان و علمايي كه براي اين انتخابات ثبت نام كرده بودند.

ميرهادي هم‌چنين به جلسه سه‌شنبه‌شب ستاد انتخابات حزب اعتماد ملي اشاره كرد و افزود: در اين جلسه اعضا اظهار نگراني مي‌كردند كه با اين رد صلاحيت‌ها چه بايد كرد، هم‌چنين به مسوولان نظارت و اجرا توصيه شد كه با سعه‌ي صدر بيشتري در بررسي صلاحيت‌ها برخورد كنند.

وي گفت: متاسفانه طبق گزارش‌هاي رسيده تا حدي كه امكان وجود داشته در استان‌ها كانديدا‌هاي اصلاح‌طلب رد صلاحيت شدند و اين در حاليست كه قطعا بايد بستري فراهم باشد كه در آن، عناصر وفادار به امام(ه)، انقلاب و رهبري بتوانند در صحنه حضور داشته باشند و مردم نيز در شرايط حساس كشور از لحاظ منطقه‌اي با شور و نشاط به صحنه آيند.

دبير شاخه روحانيون حزب اعتماد ملي در پايان گفت‌وگوي خود با ايسنا تصريح كرد: در شرايط فعلي كشور بسيار نگران و گله‌منديم، اما اميدواريم عرصه براي فعاليت همه افراد با صلاحيت باز باشد.

 

معاون مناطق دبير كل جبهه‌ مشاركت در گفت‌وگو با ايسنا:
رد صلاحيت‌هاي سياسي به اصل انتخابات ضربه مي‌زند
كشور ملك مشاع و متعلق به همه‌ي ايرانيان است

 

معاون مناطق دبير كل جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، با بيان اين كه هنوز اخبار ردصلاحيت نامزدها به طور رسمي به آنها اعلام نشده است، رد صلاحيت‌هاي احتمالي سياسي را موجب ضربه‌ديدن اصل انتخابات خواند.

«حسين كاشفي» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: شنيده‌ايم در شهرستان‌ها و استان‌ها متاسفانه بعضا با برخي كانديداهاي ما تماس گرفته‌ و از آنها خواسته‌اند انصراف دهند.

وي اظهار داشت: آن چه مسلم است ردصلاحيت‌هاي گسترده در مشاركت مردم اثر منفي مي‌گذارد، چرا كه مردم با تعدادي از اين نامزدها آشنايي دارند و رد صلاحيت آنها را نمي‌پذيرند.

كاشفي افزود: كسي رد صلاحيت افرادي را كه مشكل محكوميت قضايي و يا مشكلاتي دارند كه مردم از آن بي‌اطلاع هستند، منع نمي‌كند، اما چنان‌چه به دلايل سياسي افراد قوي را به صورت واهي و بيهوده ردصلاحيت كنند اين موضوع از مشاركت مردم مي‌كاهد و به انتخابات ضربه مي‌زند.

معاون دبير كل جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، با تاكيد بر وجود همه‌ي سلايق در اداره‌ي كشور، اين امر را موجب رشد و بالندگي خواند و خاطرنشان كرد: كشور ملك مشاعي است كه متعلق به همه‌ي ايرانيان است و هيچ‌كس نبايد بدون دلايل قانوني، كسي را از حق نامزد شدن و شركت در انتخابات محروم كند؛ وقتي تكثر سلايق وجود داشته باشد، بهتر مي‌توان به وحدت رسيد.

كاشفي هم‌چنين گفت: در نهايت قضاوت با مردم است، برخي اقدامات از چشم مردم پنهان نمي‌ماند، اين آنها هستند كه تصميم مي‌گيرند، ما نيز از هر كسي كه مردم او را تاييد كنند، استقبال مي‌كنيم.

 

قائم مقام ستاد انتخاباتي حزب اعتدال و توسعه:
هاشمي و روحاني درصدر فهرست انتخاباتي ‌اعتدال و توسعه قرار دارند

 

قائم مقام ستاد انتخاباتي حزب اعتدال و توسعه از قرار داشتن اسامي هاشمي رفسنجاني و حسن روحاني در صدر فهرست اين تشكل در انتخابات مجلس خبرگان رهبري خبر داد.

حميد رضائي‌قلعه، در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،قائم مقام و سخنگوي ستاد انتخاباتي حزب اعتدال و توسعه،در تشريح مواضع حزب متبوعش در انتخابات مجلس خبرگان رهبري، انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي گفت: حزب اعتدال و توسعه همانند گذشته اعتقاد دارد كه عزت و سربلندي جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين‌المللي، نيازمند حاكميت نگرش معتدلانه در مديريت همه جنبه‌هاي حيات سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي كشور و پيشبرد برنامه‌هاي توسعه‌اي در چهارچوب افق و چشم‌اندازي است كه براي بيست ساله آتي مملكت طراحي، تدوين وتصويب شده است.

وي تاكيد كرد: الزامات تحقق مشي اعتدالي و پيگيري هوشمندانه و مجدانه فرآيند توسعه همه جانبه كشور ايجاب مي‌كند كه همه افراد، شخصيت‌ها، گروه‌ها و تشكل‌هاي سياسي و اجتماعي و نيز نهادهاي اقتصادي و فرهنگي، ضمن پاسداري از ارزش‌هاي ديني و ملي وصيانت از آرمان‌ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي و اهداف مترقي نظام جمهوري اسلامي ايران، با پيشه قرار دادن عقلانيت و درك واقع‌بينانه از مناسبات سياسي منطقه‌اي و جهاني به اهميت و ضرورت نيل جمعي به يك اجماع و اتفاق در عرصه‌هاي نظري و عملي دست پيدا كنند.

اين عضو شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه، ادامه داد: دلسوزان، صاحبنظران و شخصيت‌هاي ارزشمند سياسي و اجرايي كه منش آنها در تحليل‌ها، تصميم‌سازي‌ها و اتخاذ سياست‌ها، معتدلانه، منطقي، عقلايي و كارشناسانه است، صرفا متعلق به يك اردوگاه و جناح سياسي در كشور نبوده بلكه بر حسب سلايق و ديدگاه‌هاي سياسي ممكن است در هر دو طيف به اصطلاح اصول‌گرا و اصلاح‌طلب جاي داشته باشند.

رضايي قلعه،همچنين با نامناسب دانستن آرايش‌هاي پيشين سياسي كه تحت عناوين راست ، چپ، محافظه‌كار، اصول‌گرايان و اصلاح طلبان شكل گرفتند، خاطرنشان كرد: مباني نظري و فكري و نيز كاركرد وعملكرد جريان‌هاي سياسي درون نظام نشان مي‌دهد كه واژه‌هاي راست و چپ، محافظه كار يا اصول گرا و اصلاح طلب، مبهم و نارسا بوده و گوياي هويت فكري و عملي آنها نيست، بنابراين ضرورت دارد كه تعاريف و مفاهيم جديدي در زمينه آرايش جريانات سياسي كشور بر اساس مقتضيات كنوني ابداع و پردازش شود.

وي با دعوت از همه اعتداليون در حفظ ديدگاه‌ها و گرايشات سياسي شان با هدف تقويت، انسجام و پيشبرد برنامه‌هاي توسعه‌اي مملكت ،اظهار داشت: حزب اعتدال وتوسعه مصمم است كه با جديتي ويژه در سه انتخابات آتي كشور در 24 آذر ماه امسال حضور پيدا كند.

وي افزود: حزب اعتدال و توسعه ضمن با اهميت دانستن هر سه انتخابات در پيش روي، اولويت نخست خود را بر تمركز بر انتخابات چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري قرار داده و در اولويت‌هاي بعدي به ترتيب به انتخابات سومين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا و انتخابات ميان دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي در دوره هفتم خواهد پرداخت.

سخنگوي ستاد انتخاباتي حزب اعتدال و توسعه همچنين كاركرد مجلس خبرگان رهبري را مطابق با قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران كاملا واضح و روشن دانست و گفت: اين مجلس يكي از مهم‌ترين مجاري حلول روح هويت فرهنگ اسلامي در نظام سياسي كشورمان محسوب مي‌شود.

رضائي‌قلعه در ادامه با دعوت از آحاد مردم براي مشاركت فراگير در انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري، افزود: ضمن استقبال از رقابت سالم و فهرست‌هاي نامزدهاي منتخب كه از سوي نهادهاي محترم روحاني و تشكل‌هاي مختلف سياسي ارائه مي‌شود و تأكيد بر اجتناب و پرهيز از تنش‌هاي بيهوده و عبث و تخريب شخصيت‌هايي كه داراي درجه اجتهاد فقهي بوده و هر يك از آنها، در زمره اشخاص مورد وثوق مذهبي و عاطفي مردم به شمار مي‌آيند، حزب اعتدال و توسعه بر مشي اعتدالي و نگاه‌هاي توسعه‌اي در مواضع خويش اصرار دارد وفهرست انتخاباتي خود در مجلس خبرگان رهبري دوره چهارم را با محوريت آقايان آيت الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني و حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني تنظيم كرده است.

قائم مقام ستاد انتخاباتي حزب اعتدال و توسعه، اضافه كرد: شاخص‌هايي كه حزب اعتدال و توسعه براي گزينش نامزدهاي مورد حمايتش در استان تهران و ساير استانهاي كشور براي انتخابات مجلس چهارم خبرگان رهبري دارد، علاوه بر مراتب بالاي فقهي و علمي ، اعتقاد راسخ ذهني و قلبي به تمام جوانب و وجوه نظام جمهوري اسلامي كه در ميثاق نامه ملت در قانون اساسي تعريف شده‌، را شامل مي‌شود.

وي تاكيد كرد: قطعا علاوه بر هويت اسلامي و مشروعيت ديني نظام سياسي كشور، اعتقاد عميق به جمهوريت و مردم‌سالاري كه روح كلام حضرت امام خميني (ره) و ياران صديق او در جريان مبارزات انقلاب اسلامي و تاسيس نظام جمهوري اسلامي به حساب مي‌آيد، از جمله معيارهايي است كه حزب اعتدال و توسعه براي انتخاب نامزدهاي مورد حمايتش لحاظ مي‌كند.

اين عضو شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه، همچنين درباره‌ي انتخابات دوره سوم شورا‌هاي اسلامي شهر و روستا نيز گفت: ملاك حزب اعتدال و توسعه براي تهيه فهرست نامزدهاي مورد حمايتش در انتخابات دوره سوم شورا‌هاي اسلامي شهر و روستا، صرفاً تكيه بر صلاحيت شخصيتي، دانش فني بالا در زمينه مسائل شهري و روستايي و تجارب مثبت در مديريت امور اجرايي است و شايستگان در اين عرصه را فارغ از تعلقات و گرايشات سياسي برخواهد گزيد.

وي اضافه كرد: اگر چه در شهرستان‌ها، دفاتر حزب اعتدال و توسعه ممكن است به تأسي از ديدگاههاي كلي حزب، در ائتلاف‌هاي محلي شركت كند، اما در تهران، حزب اعتدال و توسعه فهرست مستقلي را تهيه و ارائه خواهد كرد.

رضائي‌قلعه در پايان درباره‌ي موضع تشكل متبوعش درانتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در تهران، از دو نفر از نامزدهايي كه زيست‌نامه سياسي و اجرائي آنها با موازين و مرامنامه حزب اعتدال و توسعه هماهنگ و منطبق باشد، حمايت خواهيم كرد و در چند شهرستان كشور نيز كه انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي در آنها برگزار خواهد شد، به پيشنهاد دفاتر استاني و تصويب و تأييد شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه، مراتب پشتيباني و حمايت از نامزدهاي مورد نظر اعلام خواهد شد.

 

SMSهای تخریبی آغاز شدند

 

آفتاب: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات آینده شوراها، موج تازه دریافت sms های ناشناس درباره جریانات و گروه‌های حاضر در این انتخابات هم آغاز شد. این sms ها که به کرات توسط اشخاص ناشناس به کاربران دیگر فرستاده می‌شوند، حاوی مضامینی در استهزا، مسخره کردن و تخریب لیست انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان و نیز حامیان قالیباف است

با این حال هنوز مشخص نیست افرادی که اقدام به ارسال این sms ها می‌کنند از کدام لیست انتخاباتی در انتخابات شوراها حمایت می‌کنند یا اینکه اصلا طرفدار شرکت در انتخابات هستند یا خیر؟

 

ردصلاحیت‌های گسترده در مشهد

 

آفتاب: برخی منابع خبری در مشهد ادعا کرده‌اند که نامزدهای اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها ردصلاحیت شده‌اند و به همین خاطر، بعید به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان امکان شرکت در انتخابات این شهر را پیدا کنند.

اخبار دریافتی آفتاب از مشهد حکایت از آن دارد که چهره‌هایی چون محمد رضا حیدری مدیرکل سابق دفتر سیاسی استانداری خراسان، خانم گندمی عضو سابق شورای شهر، فرزین رییس سابق روابط عمومی و مشاور شهردار مشهد، دری عضو شورای شهر اول مشهد و سید جواد حسینی فرماندار سابق مشهد از سوی هیات اجرایی ردصلاحیت شده‌اند. 
این افراد کسانی بودند که طبق تصمیم ستاد ائتلافی اصلاح‌طلبان قرار بود در فهرست انتخاباتی قرار گیرند.
در شایعه‌ای دیگر نیز شنیده شد که برخی نامزدهای درجه دوم و کمتر شناخته شده در مشهد به هیات اجرایی دعوت شده‌اند و از آنها خواسته شده تا برای آنکه با ردصلاحیت، سوءسابقه‌ای در پرونده‌شان ثبت نشود، خود از کاندیداتوری انصراف دهد. 
منابع رسمی هنوز این شایعات را که به شکل گسترده‌ای در محافل سیاسی مشهد منتشر شده، تایید یا تکذیب نکرده‌اند. این در حالی است که تماس خبرنگار آفتاب برای کسب خبر از منابع رسمی مربوطه در مشهد نیز به نتیجه‌ای نرسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics