نویدنو:27/03/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

تلاش برای انتقال اسالو از بیمارستان لبافی نژاد

گزارش ویژه و فوری صبج روز شنبه 25 خرداد 1387

 

1-  دکتر موحدی مسئول بهداری زندان اوین به همراه آقای انهاری مسئول پاسیاران اوین ، بنا به دستور مقامات دادگاه انقلاب تهران، بخصوص معاونت امنیت آقای حداد و پلیس امنیت ، سرهنگ حسین زمانی ، به بیمارستان لبافی نژاد مراجعه و برای انتقال منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد ، به بیمارستان مدرس درخواست اقدام نمودند که با توجه به حضور منصور اسالو در بخش ویژه مراقبتهای قلبی (CCU) و مخالفت پزشکان متخصص قلب بیمارستان لبافی نژاد ، تا ساعت 12 ظهر امروز موفق به این انتقال نشدند و تلاش برای انتقال اجباری منصور اسالو ادامه دارد.

همچنین اسالو اظهار داشت در صورت اجبار به انتقال به بیمارستان دیگر ، چون به پزشکان آنجا و تخصص آنها آشنایی و اعتماد ندارد و انتخاب پزشک معالج یکی از حقوق هر بیماری است ، در صورت اجبار به انتقال به بیمارستان دیگری بجز لبافی نژاد که در آنجا پرونده پزشکی و سابقه بیماری و معاینه و بستری شدن  طی 14 سال گذشته که بیماری قلبی داشته است، را دارد ، به هیچ بیمارستان دیگری نخواهد رفت و برای دفاع از حقوق انسانی و بیماری خود و برای حق انتخاب پزشک دست به اعتصاب غذا خواهد زد تا با مرگ خود چهره واقعی معاونت امنیت دادگاه انقلاب اسلامی تهران را به همه دنیا نشان دهد.

2-  دیگر اینکه در تمام روزهایی که منصور اسالو در بیمارستان بستری بوده است ، یکی از مامورین مراقبت با اسلحه بالای سر او حتی در CCU در بخش مراقبتهای ویژه قلب بوده است و در داخل  بخش CCU هم با اسلحه رفت و آمد می کرده اند که همین حضور مسلحانه مامور ایجاد استرس و اضطراب می کند. همین امر عدم رعایت حقوق اخلاقی و انسانی بیمار قلبی یستری در بخش مراقبت های ویژه قلب می باشد.

عدم توجه مسئولین دادگاه انقلاب اسلامی به این موارد اولیه حقوق شهروندی و بیمار، نشان از رفتاری غیرقانونی و خارج از ضوابط می باشد و بیانگر اراده ای فراقانونی نسبت به برخورد با رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد می باشد.

3-  ندادن حکم دادگاه (رونوشت دادنامه) بدوی شعبه 14 دادگاه انقلاب اسلامی به اسالو و وکلایش ، دکتر یوسف مولایی و پرویز خورشید

4-  اجازه ندادن ملاقات با وکلایش در زندان به مدت 7 ماه گذشته و جلوگیری از امضای وکالتنامه جهت ماده 18 و اعاده دادرسی نیز به نوعی حق دفاع متهم را بر خلاف اصول 34 و 35 قانون اساسی از بین می برد. این رفتار برای آن است که پرونده اسالو در دیوان عالی کشور مطرح نشود!

چه چیزی بجز بی پایه بودن . نداشتن استدلال حقوقی و قانونی در دادنامه صادره می تواند یک متهم را از حق داشتن رونوشت رای صادره محروم نماید!

سازمان دفاع از حقوق بشر ایران – تهران 25/03/1387

 

  | می توانید نظرات خودرا اینجا ابراز نمایید .

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics