نویدنو:10/12/1385                                                                     صفحه قابل چاپ است

انتقاد اعلمی از مواضع ماجراجویانه احمدی‌نژاد

 

آفتاب: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد شدید از سخنان اخیر احمدی نژاد مبنی براینکه «قطار پرونده هسته‌ای دنده عقب ندارد و ترمز آن را هم کنده‌ایم» گفت چنانچه احمدی‌نژاد در بیان مواضع خارجی و به کار گرفتن برخی ادبیات که منافع ملی را تحت شعاع قرار می‌دهد، تجدیدنظر نکند ما به عنوان نماینده ملت ناگزیر هستیم که مانع از تشدید و گسترش بحران شویم.

اکبر اعلمی در گفتگو با خبرنگار آفتاب افزود: ‌تلاش‌های متکی، وزیر امور خارجه و لاریجانی، ‌دبیر شورای امنیت ملی برای تقویت روابط و مناسبات جمهوری اسلامی با سایر کشورها رفته رفته به سمت پختگی می‌رود اما اصرار احمدی نژاددر بیان مواضع ناپخته که صرفا مصرف داخلی دارد، تمام رشته‌های آنان را در بعد دیپلماسی پنبه می‌کند.

نماینده تبریز ابراز عقیده کرد: آمریکا در رویا هم تصور نمی‌کرد که با کمترین هزینه بتواند این گونه جهان را علیه ایران بسیج کند. آمریکا حتی توانست هزینه این اقدام را در میان سایر کشورها توزیع کند یعنی برخلاف آنچه در آغاز حمله به عراق شاهد آن بودیم.

وی در ادامه سخنانش گفت:‌ برخی از مواضع احمدی‌نژاد که با هدف تیتر یک شدن در رسانه‌های داخلی و خارجی اتخاذ می‌شود بهانه لازم را به آمریکا داده است تا اتهامات واهی خود را مبنی بر خطرناک بودن ایران برای جهان، به دیگر کشورها القا کند و این موضع در مذاکراتی که هیأت پارلمانی با همتایان خود داشته، کاملا مشهود بود.

اعلمی با بیان این که «تاوان موضع‌گیری‌های نسنجیده را مردم باید بدهند»‌ گفت: در آرامش و بدون توسل به هیاهو و جنجال یا استفاده از ادبیات نامناسب، بهتر می‌شود نسبت به استیفای حق قانونی ایران اقدام کرد.

نماینده تبریز در پایان اظهار داشت: کم تجربگی و اخذ تصمیمات عجولانه و پوپولیستی اقتصاد کشور را به سمت مشکل سوق داده است و البته در این میان نقش مجلس را نباید نادیده گرفت چرا که اگر مجلس به وظایف قانونی خویش به خوبی عمل می‌کرد و برای رسیدن به نقطه مطلوب از همه ابزارها کمک می‌گرفت، وضع کشور بهتر از این می‌شد.

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics