نویدنو:29/06/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

دعوت سخنگوی مجاهدین انقلاب از همه دلسوزان کشوربرای مقابله با روند تحدید آزادی های قانونی

 

امروز: شوراي سياسي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران در جلسه شب گذشته خود، اهم مسائل سياسي كشور طي هفته گذشته را مورد بررسي قرار داد.
به گزارش سایت امروز به نقل ازپايگاه اطلاع رساني سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران، محسن آرمین؛ سخنگوی این تشکل با ارائه گزارشی از آخرين جلسه شورای سیاسی سازمان گفت: طی روزهای اخیر شاهد موج تبلیغاتی و عملیاتی سازمان یافته ای علیه احزاب و فعالان سیاسی بودیم، که این مسئله همزمان با تكرار اهانت آقای احمدی نژاد و همفکرانش علیه احزاب است. مجموع این مسائل رویکرد ضد تحزب و مخالفت شدید دولت با فعالیت احزاب را آشکار می سازد.»
این عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ادامه داد:حجت الاسلام و المسلین هادی قابل، عضو برجسته جبهه مشارکت ایران اسلامی دستگیر می شود و علی رغم گذشت چند روز از دستگیری وی مسئولان مربوطه درباره علت دستیگری وی، خود را ملزم به هیچ توضیحی نمی بینند و همزمان سایت ها و نشریات وابسته به جریان اقتدارگرا پس از تبلیغات سازمان یافته علیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، صورت تبلیغاتی هماهنگ جدیدی را علیه آقای سید مصطفی تاجزاده؛ دیگر عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران صورت دادند.
آرمین با بیان اینکه « به نظر می رسد این موج تبلیغاتی نوعی زمینه سازی برای برخوردهاي قضايي است »، تصریح کرد: این در حالی است که برخورد عملی با احزاب از دو ماه پیش و با حمله غیرقانونی نیروی انتظامی به ساختمان مرکزی سازمان ادوار تحکیم و ضرب و شتم و دستگیری اعضای این سازمان و پلمپ کردن ساختمان آن آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران دستگیری هادی قابل را قویا محکوم می کند» گفت: سازمان این برخورد را در چارچوب برخورد با احزاب و رویکرد دولت جدید در تحدید آزادی و فعالیتهای حزبی و سیاسی و در ادامه برخورد عملی با نیروهای منتقد جریان حاکم ارزیابی می کند و در اين زمينه اطلاعيه اي صادر خواهد كرد.
سخنگوی سازمان تصریح کرد:ما مصرانه خواهان آزادی هرچه سریعتر آقای قابل و ارائه توضیح قانع کننده ای از سوی مقامات مسئول دادگاه ویژه روحانیت در مورد این اقدام هستیم.
وی همچنین با بیان اینکه «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نگرانی شدید خود را از روند تدریجی محدود شدن آزادی قلم و بیان اعلام می کند»، گفت: حملات سازمان یافته تبلیغاتی سیاسی علیه آقای سید مصطفی تاجزاده بلافاصله بعد از دعوت آقاي احمدي نژاد به مناظره هسته اي و سخنان انتقادی درباره عملكرد دولت، بیانگر کاهش چشمگیر آستانه تحمل جریان حاکم در برابر نقد و انتقاد است و اگر آنچنانی که شواهد نشان می دهد این حملات سازمان یافته مقدمه برخورد عملی با وی باشد، آنگاه باید نسبت به بسته تر شدن فضای سیاسی و تحدید آزادی بیان به شدت نگران بود.
آرمین افزود:همچنین اطلاعات نگران کننده و در عین حال موثقی دریافت کرد ه ایم که به موجب آن پس از پلمپ دفتر مرکزی ادوار تحکیم، وزارت کشور از طریق ماده 10 احزاب لغوپروانه و انحلال این تشکل سیاسی را در دستور کار قرار داده است.
سخنگوی سازمان در ادامه هشدار داد:این اقدام احتمالی بلافاصله پس از انتصاب سردار افشار به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور و به عنوان اولین اقدام عملی ایشان، قطعا نقطه مثبتی برای وی تلقی نخواهد شد، اگرچه مقدمات برخورد با سازمان ادوار تحکیم پیش از انتصاب سردار افشار فراهم شده است اما موافقت ایشان با اینکه این اقدام به نام ایشان ثبت شود، نشانه روشنی از این حقیقت خواهد بود که برخورد با احزاب سیاسی فراتر از اقدام فردی یا گروهی و یک طرح و برنامه در سطح حاکمیت یکدست است.
وی تصریح کرد: نمونه ها و شواهدی که بدان اشاره شد، گویای این حقیقت است که پس از آشکار شدن تدریجی نتایح سوء سیاست ها و برنامه های جاری و پیچیده تر شدن و بحرانی شدن مشکلات در حوزه های سیاست خارجی، اقتصادی و اجتماعی جریان حاکم به جای تجدید نظر در سیاست های خود برخورد با منتقدان و مخالفان را در دستور کار قرار داده است.
سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در پایان با بیان اینکه این سازمان نگرانی عمیق خود از روند فزاینده تحدید آزادی های سیاسی و قانونی اعلام می کند، گفت: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، از کلیه احزاب و تشکل های سیاسی و نیز شخصیت های دلسوز و علاقمند به نظام جمهوری اسلامی می خواهد قاطعانه با این روند به مقابله برخیزند و ضمن پاسداری از حریم آزادی های قانونی اجازه ندهند منافع و مصالح ملی نظام به نفع منافع و مصالح یک جریان سیاسی مصادره شود.

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics