نویدنو:27/09/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

در مورد دستگیری دانشجویان چپ

ارس احمدی

 مطلب دریافتی

جز قلب تیره هیچ نشد حاصل و هنوز
باطل دراین خیال که اکسیر می کنند

 

دوست، یار و رفیق شفیقم، روزبه صف شکن در روز 13 آذر 1386 بعد از خواندن یک بیانیه ی دانشجویی در دانشگاه دستگیر شد. وی را در دانشگاه تهران که مدیریت آن به فردی خارج از فضای علم سپرده شده است، توسط حراست بازداشت کردند.

در این روز، دستگاه های اطلاعاتی به جای حراست و حفاظت از امنیت و آسایش مردم به دستگیری گسترده دانشجویان طیف چپ پرداختند. دانشجویانی که تنها گناهشان اندیشه ی متفاوت و بیان آزادانه ی نظراتشان بوده است. دانشجویانی که نه تنها خطری برای امنیت ملی ایران ندارند بلکه وجودشان پی و بنیان رشد و پیشرفت و امنیت اجتماعی ایران فردا است.

سخنم در این نوشته ی مختصر صرفا به روزبه خلاصه نمی شود. تمام آنها که تحت لوای این دستگیری گسترده به زندان افتادند، فرزندان این کشورند و بیان آزادانه نظراتشان حق طبیعی‌شان است.

آنها که در طی ماه های اخیر برای این دستگیری گسترده زمینه سازی کردند و آنها که در هفته نامه شهروند امروز با بی شرمی مثال نزدنی که درخور هیچ نیروی دموکراتی نیست، خواهان در نطفه خفه کردن صاحبان اندیشه چپ در دانشگاه ها شدند، امروز می‌توانند به حاصل تلاش غیردموکراتيک خود بنگرند.

 امیدوارم تمامی این دانشجویان به سرعت آزاد شوند و این حماقت هر چه سریع تر متوقف شود،

چرا که آنچه امنیت ملی ایران را به خطر می اندازد، جنگ‌طلبی و مشی غیر‌دموکراتیک، ناعادلانه و طبقاتی مسئولین و مدیران فعلی ست، نه چند دانشجوی جوان و اهل مطالعه و آینده‌ساز کشور ما.

آنچه ایران را ویران می‌کند، اقتصاد وارداتی دولت است که به بهای برشکستگی صنعت و بیکاری صدها هزار کارگر بی‌بهره از خدمات اجتماعی منجر می‌شود.

آنچه امنیت ایران را تهدید می‌کند، تقویت جيب چند گنده دلال و تاجر و شکستن کمر تولید داخلی ست، نه دو پلاکارد در دست یک دانشجو.

 

آذر 1386

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics