نویدنو:23/08/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

در هرم قدرت حاکمه

 

هاشمي رفسنجاني:

ما ملتي هستيم كه هميشه با اتحاد پيروز شده‌ايم

خبرگزاري فارس: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه ما ملتي هستيم كه هميشه با اتحاد پيروز شده‌ايم، گفت: خطر جدي است.

به گزاش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس علي اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه صبح امروز دوشنبه در همايش اتحاد ملي، راهبردها و سياست‌ها سخنراني مي‌كرد، با اشاره به تصويب سياست‌هاي همبستگي ملي در 18 بخش كه طي ماه‌هاي اخير در مجمع تشخيص مصلحت نظام به تصويب رسيده، اظهار داشت: در اين بندها همه عوامل چسبندگي ملي و رفع موانع احتمالي پيش روي در نظر گرفته شده بود و انتظار داشت كه بعد از تصويب اين سياست‌ها كار وحدت در كشور بيشتر شود كه نشده است و هنوز در انتظار تحقق آن سياست‌ها هستيم.
وي با بيان اينكه مسئله اتحاد انسانهاي مختلف و با صلاحيت گوناگون موضوع جدي همه رهبران جهان و بخصوص انبياء بوده است، گفت: قرآن به عنوان منادي وحدت و اتحاد، در زمان حاضر از ما خواسته است كه از اين سرمايه پاسداري كنيم و در آيات مختلف خود تنازع را تنذير كرده است.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه اختلاف نظر با تنازع فرق دارد، گفت: مشكل ما تنازع است چون اختلاف نظر به خاطر طبيعت انسانها طبيعي است و اگر تنازع كنار گذاشته شود، اختلافها رقابت را شكل داده كه به تكامل منجر مي‌شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه جهان بيني واحد، ايدئولوژي واحد، تفاهم در مسائل راهبردي، استراتژيك و سياست‌هاي كلي به همراه اجرائيات و تاكتيك‌ها اصول اصلي رسيدن به اتحاد ملي هستند، به برخي از آيات قرآن استناد كرد و افزود: ويژگي اهل جهنم تنازع و تخاصم است و ويژگي اهل بهشت سلام و تحيت است.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به اهداف استكبار براي درگير كردن و ايجاد اختلافات ميان ملت‌هاي اسلامي و منطقه تأكيد كرد: ما انسجام اسلامي را مكمل اتحاد ملي مي‌دانيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به نزديك شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: چرا در آستانه انتخابات در كشور و فضاي جامعه تنازع و تخاصم را داشته باشيم؟ كاش مي‌شد در آستانه انتخابات با معيارهاي كلي سياست‌هايي كه در مجمع تشخيص مصلحت نظام تنظيم كرده‌ايم، خود را متعهد كنيم كه مردم به هر كسي رأي دادند، بقيه با او همكاري داشته باشند، چون هدف آباداني كشور و ترويج اسلام است.
وي با اشاره به تحولات منطقه‌اي گفت: اختلافات منطقه‌اي نيز اكنون در اوج قرار دارد و در فلسطين، لبنان، عراق، تركيه، پاكستان و افغانستان و ديگر كشورهايي همچون سومالي و سودان اختلافات متعددي ديده مي‌شود كه بايد در اين خصوص نيز چاره‌انديشي كرد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: در شرايط جهاني نيز با توجه به لشگر كشي آمريكا و تصويب هزينه‌هاي نظامي خود در كنگره قابل توجه است و ما بعضاً اطلاعات درستي از آنچه كه مي‌گذرد نداريم و فقط امواج اقيانوس را مي‌بينيم.
هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد: خطر جدي است و ما ملتي هستيم كه هميشه با اتحاد پيروز شديم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به تهديدات خارجي و فتنه‌هاي زياد موجود تصريح كرد: ايجاب مي‌كند كه در اين فضا همدل باشيم و تنازع آنچيزي است كه دشمن مي‌خواهد در حالي كه تنازع به جز در مقابل دشمنان اصلي كه از لحاظ ايدئولوژيك بارها مشكل داريم در جاي ديگر معنا ندارد.
وي با اشاره به تنوع قومي و مذهبي در كشور گفت: اين موضوع مي‌تواند مانع تحكيم كشور باشد چون مثلاً ما با اهل سنت در 95 درصد مسائل هم نظر هستيم و فقط در مسائل جزئي ممكن است موضوعاتي ديده شود، همچنين قانون اساسي ما اينگونه تأكيد داشته كه نماينده يهوديان با 20 هزار نفر جمعيت به اندازه نماينده تهران با 2 ميليون رأي، در مجموع يك رأي دارند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با انتقاد از كارهاي ناشيانه و تنازع‌هاي بي‌جهت سياسيون احزاب و برخي جريانات سياسي از اختلافهاي بي‌ربط در قوميت‌ها و اقليت‌هاي مذهبي اظهار تأسف كرد و يادآور شد: مباني اسلامي براي اتحاد ملي كاملاً در اختيار ماست و سياست‌ها نيز تضمين شده اما راهكارها را بايد متخصصين تدوين كنند.

 

 

 

رييس‌جمهور:
ـ برخي نوكيسه‌هاسابقه انقلابي هم دارند
ـ فقط به آژانس آن هم درچارچوب قانون متعهديم
ـ مبارزه بامفاسد اقتصادي دستوركار روزانه‌ مديران دولتي است

رييس‌جمهور صبح روز دوشنبه با حضوري تقريبا سه ساعته در جمع دانشجويان دانشگاه علم و صنعت با پاسخگويي به سوالات‌شان، با آنان در مورد مسائل مختلف از جمله مبارزه دولت با مفاسد اقتصادي، پرونده هسته‌يي كشورمان، دانشگاه آزاد، تحصيلات دانشجويان و ارتباط‌شان با استادان سخن گفت. وي هم‌چنين به بيان خاطراتي از زمان حضور و تحصيل خود ـ از سال 1354 ـ در دانشگاه علم و صنعت و مبارزات انقلابي به همراه ديگر دانشجويان پرداخت.

نبايد از مساله هسته‌يي غافل شويم

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد در ابتداي سخنانش با اشاره به پرونده هسته‌يي كشورمان اظهار كرد: عده‌اي به من مي‌گويند چرا اين‌قدر در زمينه پرونده هسته‌يي سخن مي‌گويي، ولي من مي‌گويم اگر ما خداي ناكرده از اين مساله در اين مدت باقي‌مانده غافل شويم پيروزي عظيم ملت ايران در اين زمينه تبديل به شكست مي‌شود.

وي افزود: هنوز خاطره‌ ملي شدن صنعت نفت و حوادث و حواشي آن در ذهن مردم ما باقي است.

رييس‌جمهور گفت: اگر بخواهيم مساله هسته‌يي را مقايسه كنم بايد بگويم ارزش و اثرگذاري اين مساله در كشور و مناسبات ما، صدها برابر ملي شدن صنعت نفت است.

دانشجويان در تاييد اين اظهارات تكبير گفتند و شعار انرژي هسته‌يي، حق مسلم ماست را سر دادند.

احمدي‌نژاد نيز خطاب به دانشجويان گفت: شما در جريان مسير پرونده هسته‌يي كشور هستيد. كشورهاي زورگو براي اين‌كه ملت ايران نتواند به حقوق خود دست پيدا كند طراحي‌هاي زيادي كرده بودند. آن‌ها قدم به قدم براي خود هدف‌گذاري كرده بودند. ما نيز در راه دستيابي به حق خودمان قدم به قدم هدف‌گذاري كرده بوديم و در راستاي حق خودمان و برنامه‌هايي كه در نظر گرفته بوديم جلو رفته و مي‌رويم. آن‌ها در ابتدا به ما گفتند تحقيقات هسته‌يي‌تان را متوقف كنيد، ولي ما به آن‌ها گفتيم خير و در پي هدف‌گذاري كه انجام داده بوديم يك چرخه‌ يك حلقه‌اي را راه‌اندازي كرديم. وقتي حلقه راه‌اندازي شد به ما گفتند فعاليت حلقه را متوقف كنيد و هدف‌شان را تغيير دادند. ما در برابر اين خواسته‌ آن‌ها ايستاديم و گفتيم نه. در راستاي هدف‌هاي بعدي خود تلاش كرديم و اكنون نيز در اين وضعيت و موقعيت قرار داريم.

وي خطاب به دانشجويان گفت: بسياري از آن‌ها پذيرفته‌اند در ارتباط با موضوع هسته‌يي نمي‌توانند حريف ملت ايران شوند. دانشجويان تكبير گفتند و احمدي‌نژاد ادامه داد: آن‌ها در اين هماوردي كه داشتند ضررهاي زيادي كردند؛ چراكه باعث شدند كاركرد آژانس و شوراي امنيت زير سوال برود. آن‌ها با اقداماتي كه انجام دادند باعث شدند اعتباري براي آژانس و شوراي امنيت نماند و شوراي امنيت، خلاف عدالت عمل كند؛ ولي آن‌ها خود مي‌دانند كه زورشان به ملت ايران نمي‌رسد و نمي‌توانند كاري كنند.

بازگشت پرونده به آژانس

رييس‌جمهور ادامه داد: در پي ايستادگي رهبر معظم انقلاب اسلامي و ملت ما، پرونده‌ هسته‌يي به آژانس برگشت. ما در اين زمينه به موفقيت رسيديم كه اين پرونده در آژانس دنبال شود و آژانس مستقلا آن را بررسي و رفتارهاي گذشته خود را ترميم كند؛ البته در اين ارتباط برخي كشورهاي زورگو فشارهايي وارد كرده‌اند.

وي ادامه داد: كشورهاي زورگو تلاش مي‌كنند امتياز بگيرند ولي به هدف‌شان نمي‌رسند. ما گفته‌ايم كه فقط به آژانس آن هم در چارچوب قانون تعهد مي‌دهيم و به خارج از آژانس تعهدي نمي‌دهيم.

كدام قطعنامه؟

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: بعضا مي‌بينم تبليغات مي‌شود كه قطعنامه سومي نيز در راه است؛ چه قطعنامه‌اي وقتي آژانس مي‌گويد فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران صلح‌آميز است و ايران به سوالات جواب داده است؟. برخي مي‌خواهند اين‌گونه القاء كنند كه مشكل از ماست، در حالي كه مشكل آن‌هاست. كشورهاي زورگو دو قطعنامه صادر كرده‌اند و مانده‌اند چگونه آن را توجيه كنند و مثل هميشه مي‌خواهند مشكل را به سمت ما منتقل كنند.

پرونده هسته‌يي در بعد سياسي بسته شد

رييس‌جمهور بار ديگر تاكيد كرد: پرونده هسته‌يي ايران از بعد سياسي بسته شده و ما به اروپايي‌ها نصيحت مي‌كنيم دوست ملت ايران باشند. آمريكايي‌ها هرجا سودي به دست مي‌آورند آن سود را براي خود مي‌خواهند و وقتي جايي ضرر مي‌كنند اين ضررها را بايد اروپايي‌ها بدهند. آن‌ها بايد از اتفاقات عبرت بگيرند؛ چراكه هر كاري در برابر اين ملت كنند شكست خورده مطلق و قطعي هستند.

دانشجويان بار ديگر تكبير گفتند و صلوات فرستادند.

مبارزه سنگر به سنگر با مفاسد اقتصادي

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره عملكرد دولت در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي و مافياي آن گفت: مبارزه ما با مفسدان اقتصادي سنگر به سنگر است و بسياري از مصوبات دولت در جهت بستن راه براي مفاسد اقتصادي است.

دولت تنهاست...

وي گفت: نمي‌خواهم بگويم در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي تنهاييم، ولي دولت در بين كساني كه قدرت دست‌شان است و مي‌توانند كاري بكنند در اين زمينه تنهاست، البته اين به اين معنا نيست كه ما ايستاده‌ايم و فقط نظاره مي‌كنيم. همانطور كه گفتم ما مبارزه مي‌كنيم.

رييس‌جمهور با اشاره به يكي از پرونده‌هاي مفاسد اقتصادي كه دولت آن را شناسايي كرده است گفت: بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي دستور كار روزانه‌ مديران دولتي است. البته اين بدان معنا نيست كه مفاسد اقتصادي صفر شده است. ما در حال مبارزه هستيم و آن را كاهش داده‌ايم.

احمدي‌نژاد به تصميم‌گيري دولت در ارتباط با بانك‌ها اشاره كرد و گفت: مي‌ديديم در بانك‌ها روند به نحوي است كه منابع اصلي منحرف مي‌شود و اين منابع در دست عده‌اي خاص قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اين‌كه " دولت در راه اصلاح ساختارهاي اقتصادي و مسائل مرتبط با آن تلاش كرده است" گفت: تلاش دولت در اين زمينه ادامه دارد.

وي به تغييرات رخ داده در بانك مركزي اشاره كرد و گفت: شما ديديد كه كل سيستم بانك مركزي تغيير كرد تا ديدگاه دولت را به جلو ببرد. البته آدم‌هايي كه قبلا در بانك مركزي قرار داشتند آدم‌هاي بدي نبودند، آدم‌هاي خوبي بودند.

رييس‌جمهور گفت: ما هنوز در اين دولت مواردي را مي‌بينيم كه مثلا فردي 20 الي 50 ميليارد تومان مي‌خواهد ولي 80 ميليارد تومان از بانك‌ها مي‌تواند بگيرد ولي كسي كه مي‌خواهد يك كارگاه را براي اشتغال ايجاد كند براي گرفتن سرمايه و وام بايد بدود و تلاش كند و با سختي مواجه است.

وي گفت: تلاش‌هاي دولت در راه اصلاح اين مشكلات هنوز ادامه دارد و ان‌شاءالله نتايج آن را مشاهده خواهيد كرد.

**ان‌شاءالله به زودي وقت اصلاحات در دانشگاه آزاد مي‌رسد

وي در ادامه در پاسخ به پرسش دانشجويان به بحث دانشگاه آزاد اشاره كرد و گفت: مردم بدانند وقتي از دانشگاه آزاد صحبت مي‌كنيم منظور ما استادان و دانشجويان نيستند، بلكه منظور سياست‌هاي حاكم بر آن‌جاست.احمدي‌نژاد افزود: شوراي عالي انقلاب فرهنگي چندي پيش تصميم گرفت تغييراتي را در اساسنامه‌ دانشگاه آزاد ايجاد كند و آن را بر روي نظم و ضابطه قرار دهد؛ چراكه نحوه مديريتي كه در اين دانشگاه است با هيچ‌كدام از قوانين ما منطبق نيست. ولي آن‌قدر فشار آوردند كه به ما گفتند شرايط كشور حساس است و فعلا در مورد ايجاد تغييراتي در اساسنامه دانشگاه آزاد و ضابطه‌مند كردن آن صبر كنيد و دست نگه داريد چون اين‌ها در شرايط حساس كشور بحران درست مي‌كنند و دل‌شان براي مملكت نمي‌سوزد.

وي با بيان اين‌كه " ان‌شاءالله به زودي وقت آن خواهد رسيد كه ما اين اصلاحات را انجام دهيم" گفت: بنده ضد دانشگاه و ضد دانشجو نيستم. وقتي مي‌گوييم دانشگاه آزاد، منظورمان دانشجويان و اساتيد آن نيست. ديدم كه يك نفر گفته بود كه هركس ضد دانشگاه آزاد است كافر است. من روزانه صدها نامه از دانشجويان و پدر و مادران دانشجويان دريافت مي‌كنم كه از بابت شهريه‌ها گله‌مند هستند و مي‌گويند نمي‌توانيم شهريه‌ دانشگاه را بپردازيم. پول‌هايي كه از مردم گرفته مي‌شود تحويل گروه‌هايي مي‌شود كه ربطي به دانشگاه و علم ندارند.

رييس‌جمهور ادامه داد: گفته شده اين دانشگاه قراردادي با يكي از مراكز تحقيقاتي كه در واقع يك مركز سياسي است بسته كه البته وظايف كساني كه در اين مركز كار مي‌كنند كار اجرايي نيست. بلكه اين مركز فقط بايد از يك گروه تصميم‌گير حمايت كند. اين دانشگاه قراردادي بالغ بر دو، سه ميليارد تومان با پول اين بچه‌ها با اين مركز بسته است كه برود و تحولات آينده‌ خاورميانه را براي آن‌ها رصد كند؛ قراردادي كه هر كس بخواند مي‌فهمد مي‌خواستند پولي را در شكم آن‌ها بريزد.

بدون اجازه مجلس از پول نفت استفاده نمي‌كنيم

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور هم‌چنين در پاسخ به پرسش دانشجويان در ارتباط با چگونگي خرج درآمدهاي نفتي با توجه به افزايش قيمت نفت نيز گفت: ببينيد! دولت نمي‌تواند خارج از مصوبه‌ مجلس از درآمدهاي نفتي استفاده كند. وقتي قيمت نفت بالا مي‌رود، تبعاتي نيز در اقتصاد ما به جا مي‌گذارد و اين طور نيست كه وقتي قيمت نفت بالا مي‌رود پول حاصل از نفت را دولت استفاده مي‌كند.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: دولت براي استفاده از درآمدها بايد اجازه مجلس را داشته باشد و بدون اجازه‌ مجلس نمي‌تواند اين درآمدهاي نفتي را تزريق كند. در ضمن وقتي قيمت نفت بالا مي‌رود قيمت ديگر كالاهاي جهاني نيز بالا مي‌رود و اين در اقتصاد ما نيز تاثير مي‌گذارد.

وي در پاسخ به سوالي در ارتباط با ميانگين نمرات دانشجويان به رابطه استاد و دانشجو اشاره كرد و گفت: نقطه‌ آرماني ما اين است كه همه‌ دانشجويان با نمره 20 از دانشگاه بيرون بيايند البته معتقدم كه اساتيد ما الكي نمره نمي‌دهند و سخت‌گيري‌هاي لازم را نيز انجام مي‌دهند.

اهداف تاسيس گروه مشاوران جوان هنوز تامين نشده

رييس‌جمهور هم‌چنين در پاسخ به سوالي در ارتباط با بحث مشاوران جوان نيز با اشاره به اين‌كه " مشاوران جوان ابتدا در شهرداري و بعد در دولت ايجاد شد، اهداف خود را از ايجاد مشاوران جوان با تاكيد بر اين‌كه اگر نقصي وجود دارد بايد رفع شود، اين گونه بيان كرد: مشاوران جوان را ما به اين منظور ايجاد كرديم كه آن‌ها رابطه و پلي باشند بين جوانان و دانشجويان با سيستم كشور. پلي باشند بين جوانان و دولت. ببينيد در حقيقت ما مشاوران جوان را ايجاد كرديم كه از ديدگاههاي دانشجويان آگاه شويم و ديدگاه‌هاي آن‌ها را نيز در تصميم‌گيري‌هاي خود مدنظر قرار دهيم.

وي خاطرنشان كرد: در هر مقطعي كه دولت و ملت اين فرصت را فراهم كرده‌اند كه جوانان وارد عرصه شوند و به جوانان اعتماد كرده‌اند آن مقطع، مقطعي درخشاني براي كشور ما در تمام زمينه‌ها بوده است.

احمدي‌نژاد گفت: البته تجربه بزرگترها نيز لازم است و آمدن جوانان به اين معنا نيست كه تجربه‌هاي بزرگان در نظر گرفته نشود ولي بايد ما اين فضا را ايجاد كنيم كه جوانان به عرصه‌ مديريتي بيايند؛ چراكه هر وقت جوانان در عرصه‌ مديريتي حضور داشته‌اند ما شاهد ايجاد نشاط، آرمان‌خواهي و شجاعت در اين عرصه بوده‌ايم و اين يك سرمايه‌ عظيمي است و هدف اصلي ما از ايجاد مشاوران جوان اين بوده است. البته من بايد بگويم آن‌چيزي كه مدنظر من در اين مورد بوده هنوز محقق نشده است، حتي يك سوم آن نيز محقق نشده است.

وي هم‌چنين از شيخ‌الاسلام رييس گروه مشاوران جوان رياست‌جمهوري خواست علاوه بر برگزاري جلساتي با مشاوران وزارتخانه‌ها با دانشجويان نيز جلساتي داشته باشند و اين تعاملات را افزايش دهند.

مظلوميت تاريخي فرهنگ...

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش خود در پاسخ به سوال دانشجويان در مورد عملكرد دولت در زمينه‌ فرهنگي و اين‌كه فرهنگ مظلوم بوده است، گفت: بحث فرهنگ منحصرا در اين دولت مظلوم نبوده است اين مظلوميت تاريخي است. در دانشگاه‌هاي ما آن‌قدر كه به مساله ساختن يك قطعه و نتيجه دادن يك پروژه توجه شده است به بحث‌هاي فرهنگي توجه نشده و در دستور كار نبوده است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه" ملت ايران، ملتي داراي سابقه‌ تمدن و فرهنگي عظيم است و ظرفيت فرهنگي كشور ما بالاست" گفت: به نظر من در فضاي كنوني كشورمان اتفاقات مباركي رخ داده است. فضاي كشور و هم‌چنين دانشگاه‌ها فضاي اميد، شجاعت و نشاط است و اين كار فرهنگي در كشور رخ داده است.

ارتقاي اعضاي هيات علمي

احمدي‌نژاد هم‌چنين خبر داد كه آيين‌نامه ارتقاء اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها به زودي در دستور كار دولت قرار خواهد گرفت.

وي گفت: مصوبات مهمي را در شوراي انقلاب فرهنگي در زمينه‌ فرهنگ داشته‌ايم كه ان‌شاءالله عملياتي خواهد شد و شما اثرات آن را خواهيد ديد. به طور كلي تصميمات خوبي در اين زمينه گرفته شده است.

رييس‌جمهور گفت: البته ضعف‌هايي نيز داشته‌ايم، بايد كارهاي زيادي در حوزه سينما، تئاتر، نويسندگي، نمايش و كارهاي هنري ديگر انجام شود. در زمينه‌ ترويج ارزش‌هاي انقلاب بايد تلاش زيادي كنيم و اين يك كار فرهنگي است.

احمدي‌نژاد گفت: باور من اين است كه مبدا و موتور تحول و سوخت تحول همه و همه برمي‌گردد به شما دانشجويان و دانشگاهيان انقلابي؛ چراكه اگر شما كار فرهنگي كنيد اثرش 100 برابر آن است كه ما كار فرهنگي بكنيم.

وي خطاب به دانشجويان تاكيد كرد: شما وارد كارهاي فرهنگي شويد، مديران دانشگاه موظف به همكاري هستند تا خلاقيت‌ها شكوفا شود. نمي‌پذيرم كه بودجه‌ فرهنگي چند برابر شود ولي خداي ناكرده اين بودجه در جايي برود كه اثر، بار و نتيجه فرهنگي نداشته باشد.

مذاكره با آمريكا درباره عراق به معناي تغيير مواضع ما نيست

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش در ارتباط با مذاكره با آمريكا و بحث عراق و اين‌كه از اين مذاكرات چه نتايجي حاصل ايران شد؟ گفت: موضع ما نسبت به آمريكا مشخص است. آمريكا پرچمدار كينه‌ورزي و دشمني با منافع ملت ايران است و در اين ترديدي نيست ولي يك نكته يادتان باشد كه مذاكره ابزار است نه هدف كار. از وظايف اصلي دستگاه ديپلماسي كشور اين است كه آرايش سياسي جبهه مقابل را بهم بريزد و اگر ديديم كه در بيرون دشمن صف‌آرايي كرده بايد آرايش آن را بهم ريخت و در اين زمينه تدبير به خرج داد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " مذاكره ما با آمريكا در ارتباط با عراق و به درخواست مسوولان و مردم عراقي صورت گرفت"گفت: اين مذاكرات به اين معنا نيست كه موضع ما نسبت به آمريكا تغيير كرده است.

وي در ادامه به سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران اشاره و خاطرنشان كرد: برخي از كشورهاي زورگو به دنبال اين هستند كه صلح و آرامش را در دنيا به هم بزنند و با جنگ‌طلبي اهداف خود را به پيش مي‌برند. آن‌ها براي رسيدن به اهداف خود با حماقت به دنبال ايجاد اختلاف در بين مسوولان كشورها از جمله كشور ما هستند.

دانشجويان شعار مرگ بر آمريكا سر دادند.

آيا رييس‌جمهور به تنهايي سياست خارجي را هدايت مي‌كند؟

احمدي‌نژاد در ادامه در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اين‌كه به نظر مي‌رسد رييس‌جمهور به تنهايي سياست خارجي ايران را هدايت مي‌كند، گفت: اين حرف تقريبا درستي است. يك مقدار اين امر طبيعي است و يك مقدار ديگر آن بايد اصلاح شود. براي اين‌كه يك سازمان را حركت دهيم خود مسوول بايد جلوتر از آن سازمان حركت كند.

وي گفت: البته وزارت خارجه ما نسبت به قبل خيلي تغيير كرده است، ولي بايد دانست كه نسبت به نقطه‌ آرماني هنوز خيلي فاصله دارد. مطمئنا ايجاد تغييرات در دستگاه ديپلماسي نياز به زمان دارد تا به نحو ديگري رفتار كند و اين وقت مي‌گيرد.

برخي سنتها را شكستيم و تا ته كار هستيم

رييس‌جمهور در بخش ديگر سخنانش گفت: ما برخي از سنت‌ها مثلا اين‌كه وقتي يك نفر وزير شد تا پايان چهار سال وزير خواهد ماند را شكستيم و تغيير داديم. وقتي عملكرد را بررسي كرديم بر اساس آن و همچنين ضرورت‌ها تغييراتي ايجاد مي‌شود، ولي من در اين مورد تا ته كار ايستاده‌ام.

ايستايي هيج توجيهي ندارد

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در ادامه درباره آرمانخواهي گفت: انسان بدون آرمان با ساير موجودات هيچ تفاوتي ندارد، آن‌چه به انسان هويت مي‌دهد آرمان‌هايي است كه دنبال مي‌كند و يك انسان را با توجه به آرمان‌هايش مي‌توان شناخت.

وي ادامه داد: خوشبختانه فضاي دانشجويي ما همواره يك فضاي آرماني بوده و اگر در مواردي انحرافي رخ داده است وقتي در بطن آن مي‌رويم، مي‌بينيم كه نقطه آغاز، ابتدا يك هدف آرماني بوده است ولي بعد از آن هدف آرماني انحراف ايجاد شده است.

وي خاطرنشان كرد: كسي كه از وضع موجود و محيط خود رضايت داشته باشد، آن فرد مرده است و ما در دستورات اسلامي داريم كه به انسان مي‌گويد كه مواظب باش مبادا دو روزت شكل هم باشد.ايستايي هيچ توجيهي ندارد.

رييس‌جمهور گفت: براي برخي انگيزه‌هاي مادي مبدا حركت است و آن‌چه آن‌ها را به حركت وامي‌دارد، انگيزه‌هاي مادي است. ولي براي ما انگيزه‌هاي مادي مهم و باعث حركت‌مان نيست. آن‌چه باعث حركت ما مي‌شود رضايت الهي است و كار براي خدا و اخلاص در كارها.

وي ادامه داد: دولت‌هاي زورگو با انگيزه‌هاي مادي حركت مي‌كنند و در ذهن‌شان براي ديگر ملت‌ها ارزشي قائل نيستند. آن‌ها باور دارند كه ديگران بايد حمالي كرده و آن‌ها بخورند.

وي با اشاره به تجربياتي كه در طول عمر خود كسب كرده‌ است به دانشجويان گفت: افرادي بودند كه با انگيزه‌هاي غيرالهي در صحنه‌هاي حساس شركت كردند ولي آخر با طاغوت و طاغوتيان همراه شدند. فردي را مي‌شناسم كه سال‌هاي پيش در خانه نان و سركه مي‌خورد و صحبت از مبارزه مي‌كرد و وقتي با پول آشنا شد چيز ديگري غير از پول را نمي‌شناخت. ما ديديم افرادي را كه دغدغه فقر در جامعه را داشتند و با نيروهاي گارد‌ درگير مي‌شدند ولي وقتي خود به ثروتي رسيدند مردم مظلوم و فقير را ناديده گرفته و حتي آن‌ها را قرباني انگيزه‌هاي خود كردند.

برخي نوكيسه‌ها هم سابقه انقلابي داشته‌اند

رييس‌جمهور گفت: من مي‌خواهم بگويم كه خيال نكنيد كساني كه در حال حاضر ميلياردر و نوكيسه هستند، سابقه‌ انقلابي نداشته‌اند. افرداي را مي‌شناسم كه در زمان انقلاب و مبارزات انقلابي ادعاي مبارزه داشتند ولي تاكنون دو بار ميلياردر شده و در هر دو بار نيز شكست خورده‌اند. فردي براي به دست آوردن اين ثروت‌ها تمامي قوانين كشور را زير پا گذاشته‌ است.

وي با تاكيد بر اين‌كه " اگر انگيزه خدايي نباشد، دستاوردي نخواهد داشت." گفت: هدف ما بايد رسيدن به قله باشد و ما بايد قله را در نظر بگيريم. ما به وضع موجود معترضيم و بايد معترض باشيم. من حرف‌هايي كه امروز در دانشگاه زدند را شنيدم. لذت بردم و ديدم كه دانشجويان به چه نگاه‌هاي عميقي رسيده‌اند و چه موضع‌هايي دارند و از وضع موجود راضي نيستند و اين نشان‌دهنده‌ي پتانسيل عظيم در دانشگاه‌هاست.

وي گفت: مي‌خواهيم به نقطه‌ آرماني برسيم. به قله برسيم. اما آيا قله ما كشورهاي اروپايي و آمريكايي هستند؟ آيا ما مي‌خواهيم مانند آن‌ها شويم؟ آيا قله اين است؟ آيا مي‌ارزد كه يك انسان عمر خود را بگذارد تا به آن‌جا برسد؟ آيا مي‌ارزد كه يك ملت تاريخ خود را بگذارد و به آن‌جا برسد؟ اين قله ما يك قله‌ بلند و نوراني است.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: هنوز بسياري از استعدادها در اين جهان شكوفا نشده است. استعدادهاي اندكي شكوفا شده است؟ شكوفا و توانمندي‌هاي انسان بسيار بالاست. قله كمال ما بر پايه يك جامعه سعادتمند در همين دنياست كه پايه‌ آن بر اساس عشق و صلح و عدالت و كمال و خداپرستي باشد و ما اگر اين را هدف خود قرار ندهيم ضرر مي‌كنيم. ما در دنيا مي‌بينيم كه آدم‌هايي هستند كه وقتي يك ماشين مدل بالا را مي‌بيند روح‌شان پر مي‌كشد يا آرزوي‌شان اين است كه به يك ويلا و يك جايزه آن‌چناني دست پيدا كنند؟ نمي‌گويم اين‌ها چيز بدي است ولي هيچكدام قله يا ايستگاه نيست بلكه ابزار است. قله‌اي كه ما به دنبال آن هستيم قله‌اي است كه با عزم شما جوانان به آن مي‌رسيم.

وي خاطرنشان كرد: دانشگاه‌هاي ما مي‌توانند در عرض مدت كمي به سطح بالايي برسند من اين باور را دارم كه دانشگاه‌هاي ما مي‌توانند جزو دانشگاه‌هاي اول جهان باشند و لازم نيست كه مثلا 200 سال را طي كنند كه به آن سمت برسند. بلكه با توجه به پتانسيلي كه وجود دارد مثلا مي‌توانند در عرض 10 سال به آن جايگاه رفيع برسند ولي دشمن مي‌خواهد ياس را به ما تلقين كند و بگويد شما نمي‌توانيد.

وي تاكيد كرد: ما براي رسيدن به قله آرماني نيازمند يك الگو هستيم. الگوي ما يك انسان كامل است و خداوند متعال نيز بهترين الگو را براي ما قرار داده است. خداوند براي ما بهترين مخلوق را قرار داده است.

رييس‌جمهور گفت: مثال جامعه‌ بشري مثل كارواني است كه در يك مسير كويري حركت مي‌كند، در وسط كوير كاروان‌سالار را گم كرده و زنگوله‌هاي شتري كه با آن حركت مي‌كند نيز در شن‌ها فرو رفته است؛ ولي به جاي اين‌كه به دنبال كاروان‌سالار بگردد، به دنبال زنگوله‌هاي شترها مي‌گردد. عجيب است كه آن‌ها دنبال زنگوله‌هاي شتر مي‌گردند ولي دنبال كاروان‌سالار نمي‌گردند؛ چراكه بدون كاروان‌سالار و راه‌بلد نمي‌شود از كوير عبور كرد.

وي با بيان اين‌كه " متاسفانه وقتي ما از امام(ره) صحبت مي‌كنيم، برخي از افراد جاهل و سطح پايين شروع به مسخره كردن، مي‌كنند" ادامه داد: امكان ندارد كه قله كمال را بدون رهنما طي كرد. جاي تعجب است كه ما از رهنما غافليم ولي به دنبال زنگوله‌هاي شتر در شن‌ها هستيم. اين دنياي مادي همان زنگوله‌هاي شتر هستند كه ما دنبال آن مي‌گرديم ولي راه‌بلد را كنار گذاشتيم.

كسي حق نداشت صحنه دانشگاه را به نفع دشمنان ايران ترك كند

رييس‌جمهور در ادامه حضور در دانشگاه كلمبيا و اتفاقات رخ داده در آن را يادآور شد و گفت: خداي متعال در دانشگاه كلمبيا با ما بود. برخي دوستان به من مي‌گفتند چرا صحنه‌ دانشگاه را ترك نكرديد و من به آن‌ها گفتم كه كسي حق نداشت اين صحنه را به نفع دشمنان مردم ايران ترك كند.

دانشجويان با سر دادن تكبير حمايت خود را از اين اقدام رييس‌جمهور اعلام كردند و احمدي‌نژاد ادامه داد: آن‌ها به طرز احمقانه‌اي برنامه ريزي و پيش‌بيني كرده بودند كه ملت ايران را تحقير كنند ولي نتوانستند.

دانشجويان رييس‌جمهور را تشويق كردند و او افزود: ساعتي بعد از حضور در دانشگاه كلمبيا بسياري پيام تقدير فرستادند و از اقدام مسوولان دانشگاه كلمبيا اعلام برائت كردند.

در حالي كه دانشجويان باز هم رييس‌جمهور را تشويق مي‌كردند، احمدي‌نژاد خطاب به آن‌ها گفت: گفت: باورم اين است و به شما نيز مي‌گويم كه بشر هنوز به جايي نرسيده است و بعد از اين اتفاقاتي در زندگي بشر بايد رخ دهد. باور من اين است كه حركت آخرين آغاز شده و خداوند اراده كرده است تا بيني ظالمان را به خاك ذلت بكشاند.

خود را براي ماموريتي بزرگ آماده كنيد

دانشجويان تكبير گفتند و رييس‌جمهور خطاب به آن‌ها ادامه داد: خودتان را براي يك ماموريت بزرگ و جهاني آماده كنيد. امروز مطالبات فزاينده‌اي از ما وجود دارد. در ملاقات‌هايي كه من و همكارانم داريم كشورهاي مختلف از ما تقاضاي همكاري مي‌كنند و مي‌گويند مثلا مشكلات اقتصادي ما را حل و در زمينه‌ فناوري به ما كمك كنيد.

با عزمي جزم‌تر مي گويم «ما مي‌توانيم»

وي تاكيد كرد: ما بايد به سرعت مسائل را در حوزه‌ جغرافيايي ايران حل كنيم و مي‌توانيم؛ گرچه دشمن تلاش مي‌كند كه دائم القاء كند كه ما نمي‌توانيم. هنگامي كه امور را در دست گرفتم شعار ما مي‌توانيم را بيان كردم. كسي از من پرسيد كه آيا همچنان با همان عزم باز هم مي‌گويي ما مي‌توانيم؟ گفتم كه اكنون با عزم و شدت بيشتر از قبل مي‌گويم كه ما مي‌توانيم. عزم، اميد و باور من اين است كه با همين جوانان و دانشجويان مي‌توانيم كشور را بسازيم و عزم و اميد من 100 برابر قبل است. دانشجويان تكبيرگويان به تاييد اين سخنان پرداختند و احمدي‌نژاد ادامه داد: الان براي من مثل روز روشن است كه ما مي‌توانيم. البته حركت به سمت قله و اصلاح با موانعي مواجه است كه اين موانع را من براي شما بيان مي‌كنم. البته نمي‌خواهم گله كنم يا بگويم مانعي هست و نمي‌توان كار كرد. مي‌خواهم بگويم كه براي اصلاح موانعي وجود دارد و حركت بايد با بيداري و هوشياري باشد. در راه اصلاح سختي‌هايي هم وجود دارداست.

وي در در تشريح يكي از اين موانع، گفت: در بحث هسته‌يي شما ديديد كه دشمنان نمي‌خواستند ما به اين فناوري دست پيدا كنيم. اصلا نمي‌خواهند ما پيشرفت كنيم. نمي‌خواهند ما وجود خارجي داشته باشيم چه برسد به اين كه قله‌ها را فتح كنيم. آن‌ها دوست ندارند كه ما به جايي برسيم. حتي دوست ندارند كه ما به يك روستا آبرساني كنيم و در اين راه با تمام عزم خود مانع‌تراشي مي‌كنند.

بيان برخي مسائل به زودي در جمع دانشجويان

رييس‌جمهور گفت: در قضيه‌ هسته‌يي مشكلات و گرفتاري‌هايي داشتيم كه اين گرفتاري و مشكلات را بايد پشت سر مي‌گذاشتيم. البته در اين قضيه برخي از عوامل داخلي هم بودند كه تلاش داشتند موانع و مشكلاتي را ايجاد كنند و ان‌شاءالله اگر اين دو – سه ماه آينده نيز بگذرد در يك فرصت مناسب در جمع دانشجويان مسائل را بيان مي‌كنم.

وي گفت: دو – سه سال اخيري كه در بحث پرونده‌ هسته‌يي گذشت جزو سخت‌ترين مقاطع تاريخي كشور ما بوده است. دشمنان راه‌هاي گوناگوني را طراحي كرده‌اند كه ما سازش كنيم و دست از تلاش‌هاي خود برداريم. البته برخي نيز در داخل در اين ارتباط دست‌شان در دست بيگانگان بود.

 برخي مي‌خواستند دولت كوتاه بيايد...

دانشجويان با شعار مرگ بر منافق با رييس‌جمهور همراهي كردند و احمدي‌نژاد ادامه داد: در بخش اقتصادي طراحي‌هايي كردند و من در يك كلمه بايد بگويم كه ما در بخش اقتصادي سنگر به سنگر در حال يك مبارزه‌ سنگين هستيم. در عرصه‌ تبليغات نيز فشارهاي رواني وارد كردند؛ مثلا مي‌آمدند و يك دفعه از پنجاه كانال اين فشارها را وارد مي‌كردند. مي‌گفتند؛ مي‌خواهند به ما حمله كنند چرا كوتاه نمي‌آييد؟ اين مساله چه ارزشي دارد؟ چرا مي‌خواهيد كشور را قرباني كنيد؟ از كانال‌هاي گوناگون فشار مي‌آوردند و سعي مي‌كردند سطوح گوناگون تصميم‌گيري كشور را تحت تاثير قرار دهند و فشار بياورند. آدم مي‌فرستادند كه اطلاعات درون سيستم را به بيگانگان بدهند. به صورت منظم و هر هفته در اين ارتباط ملاقات‌هايي را داشتند كه بگويند چه خبر است. حتي آن‌ها به دشمنان مي‌گفتند چرا صدور قطعنامه را به تاخير مي‌اندازيد. پياز داغ قطعنامه را زيادتر كنيد؛ چرا كه اگر داغ‌تر كنيد اين دولت كوتاه مي‌آيد.

قاضي دادگاه يك جاسوس را تحت فشار قرار داده‌اند

وي خاطرنشان كرد: پرونده‌اي در اين در مورد تشكيل شد ولي قاضي دادگاه را تحت فشار سنگين قرار داده‌اند كه اين جاسوس را تبرئه كند و اين يكي از موانع است؛ ولي بدانند كه ملت ايران به آن‌ها اجازه نمي‌دهد كه با نفوذ سياسي و اقتصادي خود مجرمين را از عدالت ملت ايران رها كند.

دانشجويان فرياد زدند كه احمدي احمدي حمايت مي‌كنيم و رييس‌جمهور خطاب به مانع تراشان بر سر راه پرونده هسته‌يي ادامه داد: اين‌طور نيست كه بايستيد و فقط نگاه كنيد. اگر دست از فشارها برنداريد خائن به ملت ايران هستيد و به اين ملت معرفي خواهيد شد.

در حالي كه دانشجويان شعار مرگ بر منافق مي‌دادند، احمدي‌نژاد گفت: در قضيه هسته‌يي به خاطر حساسيت‌ها ما مراعات كرديم و چيزي نمي‌گوييم ولي برخي مانع‌تراشي را رها نمي‌كنند.

مافياي اقتصادي در برابر برخوردها جيغ‌هاي بنفش مي‌كشند

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: يكي ديگر از موانع ما در اقتصاد است. ما با همه وجود با مافيا درگير هستيم و اگر آن‌ها جيغ‌هاي بنفش مي‌كشند به خاطر همين است. هر جا راه را براي آن‌ها مي‌بنديم نمي‌گويند كه راه را براي ما بستند بلكه يك جاي ديگر جيغ مي‌زنند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: آن‌ها بيشترين هجوم را به اين دولت و شخص من داشته‌اند و مي‌بينيد كه فرياد مي‌زنند، به خاطر اين است كه مي‌بينند احمدي‌نژاد به فضل الهي مانند شما هنوز روحيه دانشجويي خود را حفظ كرده است.

دانشجويان فرياد زدند كه احمدي دوست داريم، دوست داريم و رييس‌جمهور نيز در پاسخ گفت: من نيز با تمام وجود شما را دوست دارم

وي با تاكيد بر اين‌كه " وجود موانع به اين معنا نيست كه انسان نمي‌تواند از آن عبور كند" اظهار كرد: ملت ايران به خاطر جواناني كه دارد مي‌تواند از اين موانع عبور كند. روش ما هيچ‌وقت اين نبوده است كه بياييم و دائم موانع را به ملت منتقل و خداي ناكرده در انجام مسووليت كوتاهي كنيم ولي من از برخي‌ها انتظار اين همه ...(سه‌ نقطه) را نداشتيم. موانعي هست كه ان‌شاءالله با همت جوانان و مردم اين موانع را برطرف مي‌كنيم.

ظرفيت دانشگاه‌ها افزايش مي‌يابد

دانشجويان رييس‌جمهور را تشويق كردند و وي در بخشي از سخنانش به آن‌ها خبر داد كه به زودي ظرفيت دانشگاه‌هاي‌مان بيش از تقاضاهاي داخلي خواهد بود.

رييس‌جمهور همچنين به دانشجويان قول داد كه از پروژه‌هاي آن‌ها حمايت كنند و گفت: اگر هزينه يك پروژه‌اي خارج از سقف بودجه دانشگاه باشد، دولت حاضر است كه در انجام اين پروژه‌ها ـ چه پروژه دانشجويان باشد و چه اساتيد ـ به آن‌ها كمك كند.

وي ادامه داد: دانشجويان ما بايد در دفاعيه‌هاي خود نيازهاي كشور را شناسايي، تعريف كرده و براي آن راه‌حل ارايه دهند و ما از اين دفاعيه‌ها و پروژه‌ها حمايت مي‌كنيم.

دانشجويان با تشويق خود از رييس‌جمهور تشكر كردند و وي نيز خطاب به آن‌ها گفت: دشمنان ملت ايران مي‌دانند كه هر كاري در برابر اين ملت بكنند شكست‌خورده مطلق و قطعي هستند.

دانشجويان براي سلامتي رييس‌جمهور صلوات فرستادند و احمدي‌نژاد خطاب به آن‌ها گفت: براي سلامتي خودتان، دانشجويان عزيز، جوانان عزيز كه عشق احمدي‌نژاد هستند صلوات بفرستيد.

وي همچنين خطاب به دانشجويان دانشگاه علم و صنعت گفت: ان‌شاءالله يك برنامه‌ريزي مناسب انجام شود تا يك شب به خوابگاه‌تان بيايم و آن‌جا با شما صحبت كنم. به شما دانشجويان سفارش مي‌كنم كه درس‌تان را خوب بخوانيد تا همه‌تان موفق شويد.

دانشجويان فرياد زدند دكتر دوست داريم و براي او گل پرتاب كردند.

خاطرات دوران دانشجويي در دانشگاه علم و صنعت

احمدي‌نژاد در ابتداي سخنان خود نيز با تبريك فرا رسيدن ولادت حضرت معصومه(س) به بيان احساس خود مورد حضور در دانشگاه علم و صنعت پرداخت و در حالي كه از سوي دانشجويان تشويق مي‌شد، حضور در دانشگاه و در جمع دانشجويان را فرصتي مغتنم برشمرد و ادامه داد: البته براي كسي كه ريشه اصليش در دانشگاه و دانشگاه در تار و پود اوست، حضور در دانشگاه يك مفهوم ديگري دارد و شايد اين‌گونه بتوان تعبير كرد كه لحظات حضور در دانشگاه براي من مانند بازگشت يك ماهي به يك اقيانوس زلال است.

دانشجويان شعار دادند دكتر خوش‌آمدي دكتر خوش‌آمدي و رييس جمهور در ادامه به بيان خاطراتي از حضور خود در دانشگاه علم و صنعت پرداخت و اظهار كرد: سال 54 يعني حدود 33 سال قبل وارد دانشگاه علم و صنعت شدم. اين دانشگاه مانند امروز نبود و تغييرات زيادي كرده است. البته در آن زمان به اسم دانشكده‌ علم و صنعت معروف بود كه بعدها اسم دانشگاه علم و صنعت را به خود گرفت و وضعيت آن زمان قابل مقايسه با اكنون نيست. در آن زمان باغي داراي درختان سيب و گيلاس نيز در كنار دانشگاه قرار داشت. روزي كه در دانشگاه قبول شدم و قصد ثبت‌نام داشتم يكي از اقوام از روي دلسوزي آمد و نصيحت كرد و گفت فلاني مراقب باش. از اين حرف‌هايي كه در خانه و محله مي‌زنيد مبادا در دانشگاه بزنيد. حتي در درخت‌هاي دانشگاه نيز ميكروفن گذاشته‌اند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: البته اين‌جورها هم نبود ولي مي‌خواهم فضا را توصيف كنم؛ در دانشگاه ما گارد ويژه‌يي بود و آدم‌هايي قوي هيكل، خشن و نفهم حضور داشتند. رييس آن‌ها فردي بود به نام آقاي هنري كه فعاليت‌هاي دانشجويان را زير نظر داشت و براي دانشجويان دردسر ايجاد مي‌كرد. اگر به دانشجويي شك مي‌كرد آن دانشجو توسط اين گارد مورد ضرب و شتم قرار مي‌گرفت و بعضا نيز به ساواك تحويل داده مي‌شد.

وي با اشاره به كارت دوران دانشجويي خود ادامه داد: وقتي وارد دانشگاه شدم، چندان مويي در صورتم نبود و مانند شما جوان بودم، جثه‌ درشتي نداشتم ولي در كارهاي مبارزاتي همراه دانشجويان ديگر و مامور نقل و انتقالات اعلاميه‌ها و كتاب‌ها بودم.

رييس‌جمهور در ادامه خطاب به دانشجويان و با اشاره به خاطرات مبارزات انقلابي خود گفت: من اين خاطرات را براي شما بيان كردم كه بدانيد فضا چگونه بود و ما به فضل رهبري امام(ره)، شهدا و مردم به كجا رسيده‌ايم و در چه فضايي قرار داريم. نمي‌خواهم بگويم ما در نقطه آرماني قرار داريم. با آن نقطه‌ فاصله داريم و بايد تلاش بيشتري براي رسيدن به آن بكنيم. با حضور در اين دانشگاه صدها كتاب خاطره در ذهن من مرور شد؛ چگونه ساواك تلاش مي‌كرد كه در بين دانشجويان تفرقه و اختلاف ايجاد كند و حتي استادان دانشگاه اجازه نداشتند در مورد وضعيت دانشگاه‌ها صحبت كنند. ما بايد خدا را شكر كنيم كه در حال حاضر در اين جا قرار داريم.

خبرگزاري دانشجويان ايران

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics