نویدنو:25/12/1385                                                                     صفحه قابل چاپ است

كوبا به اصطلاح مبارزه آمریكا با تروریسم را جعلی و بی شرمانه توصیف كرد.

 

به نقل از آژانس پرنسا لاتینا، این مطلب را رودولفو ریس رودریگز نماینده كوبا در شورای حقوق بشر سازمان ملل و در واكنش به اظهارات همتای آمریكایی خود در انتقاد از هاوانا بیان نمود.
ولیا د پیرو نماینده آمریكا در نشست شورای حقوق بشر در ژنو با تاكید بر تعهد واشنگتن نسبت به مبارزه با تروریسم و شكنجه از كوبا خواست به بازرسان بین المللی اجازه تحقیق درباره بازداشت‌ها، شكنجه و آزادی بیان و عقاید در جزیره را بدهد.
نماینده كوبا در شورای حقوق بشر در واكنش به این اظهارات همچنین گفت، گروههای تروریستی آزادانه و با برخورداری از مصونیت از فلوریدا آمریكا علیه ملت كوبا اقدام می كنند.
ریس رودریگز افزود، بسیاری از این تروریستها از جمله لوئیس پوسادا كاریلس توسط سرویس های اطلاعاتی آمریكا آموزش دیده، تحت حمایت مالی قرار گرفته و صد ها بار علیه فیدل كاسترو رئیس جمهور كوبا توطئه كرده اند.
دیپلمات كوبایی به علاوه تصریح كرد، سازمان جاسوسی سیا از سران تحت تعقیب شبكه تروریستی القاعده در گذشته حمایت كرده است.
ریس رودریگز یاد آور شد كه خود آمریكا تا كنون بارها از اجازه دادن به بازرسین بین المللی برای دیدار از مركز شكنجه گوانتانامو كه به شكلی غیر قانونی در بخشی از خاك اشغال شده كوبا قرار دارد خوداری كرده است.
نماینده كوبا در شورای حقوق بشر همچنین از آمریكا خواست سازگاری خود با حقوق و قوانین بین المللی و احترام به استقلال كوبا را نشان دهد.

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics