نویدنو:10/01/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

نویدنو: وبلاگ کانون صنفی معلمان سوالی را با معلمان در میان گذاشته است . تحلیل شما از اتفاقاتی که پیش آمد چیست؟ چه راهکاری را پیشنهاد می کنید؟  ومعلمان به این پرسش پاسخ گفته اند. در زیر متن پاسخ تعدادی از این زحمتکشان عرصه تعلیم وتربیت را نقل می کنیم .

 

تحلیل شما از اتفاقاتی که پیش آمد چیست؟چه راهکاری را پیشنهاد می کنید؟

منبع وبلاگ کانون صنفی معلمان

نویسنده: آریاوش     يکشنبه 5 فروردين1386 ساعت: 16:26

11-بعضی جریانها موفق شده اند به مردم القا کنند که معلم با نرفتن سر کلاس خود را مقابل شما قرار داده –یا این که معلمها فقط به خاطر حقوق اعتراض میکنند درصورتی که این تمام حرف معلم نیست مهمترین چیزی که ما به آن معترضیم تبعیض در جامعه است –در مورد لایحه خدمات نیز تمام مردم ذی نفع هستند زیرا فرزندان همین مردم می خواهند استخدام شوند(با قانون
40 سال پیش)-این باید برای مردم روشن شود که معلم فقط سنگ خود را به سینه نمی زندودرپی ایجاد فردای بهتر برای همه است که در آن تبعیض نباشد-مابه تراکم بالای دانش آموز در کلاس و به آین نظام آموزشی نا کار آمد معترضیم-ما معتقدیم نظام آموزشی جدیدی باید ایجاد شود آن هم با نظر خواهی از همه فرهنگیان- دآنش آموزان- اولیا وصا حبنظران-این موضوع برای مردم تشریح شود اگر ما در حال چانه زنی با دولت ومجلس هستیم به خاطر آن است که خدای ناکرده آموزش پرورش خصوصی نشود مردم بدانند اگر این اتفاق روی دهد باید شهریه های سنگین بپردازند وپر واضح است که در آن شرایط فرزندانی که اولیای فرهنگی دارند از امتیازات زیادی بهره خواهند برد اما معلم به خاطر مردم مقاومت می کند که این اتفاق روی ندهد وبه خاطر این موضوع است که همکاران ما در بند هستند12-همکاران محترم پیروزی قطعی زمانی روی می دهد که مردم با ما همصدا شوند واین مهم زمانی حاصل می شود که مردم یقین پیدا کنند دغدغه معلم موفقیت فرزندان آنهاست آنگاه دراین راه جان خود را هم میدهند این وظیفه ماست مسائل را خوب تبیین کنیم تاآانها به این یقین برسند بعنوان مثال همه میدانیم نتیجه چند شغله بودن معلم افت تحصیلی دانش آموزان است باید به مردم توضیح داد اگر معلم نمی خواهد چند شغله باشد این دقیقا در راستای منافع شما وتضمین کننده آینده فرزندان شما است باید به این وسیله آندسته از مسئولینی که نسخه های سهل الوصول برای ما می پیچند وتوصیه شغل دوم میکنند رسوا نمود
درپایان به شما همکاران ارجمند خسته نباشید می گویم
نویسنده: مصطفی  يکشنبه 5 فروردين1386 ساعت: 18:0

یکی از وظایف اصلی معلمان بعد از تعطیلات روشن کردن اذهان دانش اموزان در سر کلاس است وباید به دانش آموز فهماند که یک طرف خواسته معلم او است

نویسنده: حسين  يکشنبه 5 فروردين1386 ساعت: 19:11

خواه ناخواه اين مسائل پيش مي آيد چرا كه خود بزرگان ما گفته اند كه سخن حق گفتن تلخ ودشوار است وبسياري از بيان حق وحقيقت دچار مشكل مي شوند چون منافع بسياري در معرض خطر قرار مي گيرد .البته در مسائل پيش آمدۀ اخير بسياري از مسئولين رده بالا ومسئولين ادرات مقصر هستند كه اهميتي به سخنان وانتظارات همكاران نمي دهند وبا تندي جواب مي دهند ، اگر شرايط كشور حساس است كه حدود 27 سال است كه اين صحبت مي شود واز طرفي ما دوران سخت جنگ را هم داشتيم وآن را با هر مشكلي بود پشت سر گذاشتيم وبيان اين گونه اظهارات دردي را دوا نمي كند مشكل را بايد حل نمود نه از مسئوليت شانه خالي كرد وآن را به گردن ديگري وشرايط بحراني كشور انداخت اين گونه صحبت ها دائم در حال تكرار شدن است ووضعيت همان گونه كه بوده است ادامه مي يابد. وقتي وزيري از حوادث پيش آمده اظهار بي اطلاعي مي كند چگونه بايد توقع داشته باشيم كه وضعيت بحراني كشور را درك نمايد حال كه عكس العمل بدي از سوي مسئولين نشان داده شد وضعيت را كه بدتر نمود وتاثير بدي بر افكار عمومي گذاشت . براي آن كه كارها واقدامات همكاران مفيد وارزشمند وقابل انجام باشد بهترين اقدام اين است كه از همان ابتداي سال تحصيلي هيچ معلمي به سر كلاس نرود واطلاع رساني در تمام مدارس كامل باشد واطلاع رساني به مردم وافكار عمومي هم در خصوص نظرات معلمان كامل بوده وبه نظر مردم برسد تا برداشت بد از آن نشود ويا اقدامي كه مي توان از همين حالا براي انجام آن برنامه ريزي نمود عدم بر گزاري امتحان در تمام مدارس در نوبت دوم وعدم ارائه نمره است .البته كارهايي كه انجام شد خوب بود ولي زمان آن با توجه به پايان سال نا مناسب بود .

نویسنده: معلم زاده  يکشنبه 5 فروردين1386 ساعت: 20:51

برخورد خشونت بار با توهین و هتک حرمت و ضرب و شتم معلمان از همکار زن و معلم ریش سپید تا جانباز و جبهه ای ما، بنظر بنده خیلی دور از انتظار نبوده و نیست!
چنین اتفاقاتی تنها برای عزیزان پاکدل و ساده اندیش یا کم تجربه شوک دهنده است.عزیزانی که هنوز حساسیت و اهمیت جنبش معلمان را در حرکت بسوی برقراری عدالت اجتماعی و رفع تبعیض در جامعه و دستاوردهای آنرا درنیافته اند.آری تبعات خطرآفرین افزایش حقوق معلمان برای مستبدان و زورگویان و چپاولگران اقتصادی و دشمنان رشد و پیشرفت این ملت و مملکت.
خواسته هایی که در نظر بعضی از فرهنگیان خواسته های اولیه و نیاز ضروری هر شهروند در یک جامعه انسانی است، ولی متاسفانه برای بعضی از آقایان و مسئولان ما (بقول خودشان) خط قرمز است.آنجا که فزونی حقوق را برای وزارت نفتیها یا برخی نیروها و سازمانها لازم و بر دولت و نظام واجب کفایی میدانند اما افزایش حقوق ناچیز و شرم آورانه معلمان را منافی مصالح نظام ! ؟
بی شک معلم بی پول و فقیر ، معلم بی انگیزه و معلم تحقیر شده (20 هزارتومان بن رفاه تنها 2 نوبت در سال و البته پرتقال قسطی!) معلم دست و پا بسته نزد دانش آموز و معلم تدریس خصوصی بگیر و معلم راننده و کاسب و.... نمیتواند فرهنگ ساز و تاثیرگذار در جامعه باشد و هرگز دانش آموز او را بعنوان الگوی مناسب خود یا حتی معلم خود ( در جایگاه مقدس و والای معلمی ) قبول نخواهد نمود و الگوها و قهرمانان کاذب رسانه های ضد فرهنگی و متهاجم به هویت ملی و ارزشی را برای (صدا و سیمای ضرغامی از مصادیق بارز این رسانه هاست) خود و در ذهن بکر و پاک و کوچکش تصویر مینماید و به رشد دادن آن با کمک همان رسانه ها میپردازد.
دشمنان این مردم و چپاولگران جوانان ما را بی هویت و پوچ و معتاد و مفنگی در فقر مالی و فرهنگی و بدنبال نیازهای غریزی و اولیه برآورده نشده خود ،و بزرگان ما را خرد و کم ارزش پیش این جوانان میخواهند و هیچ همیشه دستبندشان آماده بسته شدن بر دستهای توانمند رهبران فرهیخته و دلسوز و روشنفکر و روشنگر است.بقیه ماجرا را خود میدانید و امروز و آینده دیده و خواهید دید.

نویسنده: اسرار ازل دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 0:4

با سلام همکاران عزیزم در کانون
الان دغدغه همه ما آزادی همکاران در بندمان است اما از ان مهمتر وضعیت ما پس از تعطیلات نوروز است.ما بعد از تعطیلات ابزارهای وسیعی در اختیار داریم.اما نباید فرصت را از دست بدهیم .قبول کنید تحصنهای ما قبل از تعطیلات نوروز زمان مناسبی نبود.و خود به خود مدارس تعطیل شده بود اما ما باید فرصتهای بعد از نوروز را از دست ندهیم به نظر من این پست شما بسیار عالی است چون دیدگاههای مختلف در آن مطرح میشود.
مهمترین سوال ما این است که باید الان چکار کنیم
من پیشنهاد میکنم ببینیم کانونهای صنفی سراسر کشور چقدر با هم هماهنگ هستندایا انها حاضرند یک تجمع سراسری و یک مجموعه تحصنهای منسجم و هماهنگ را در سراسر کشور سازماندهی کنند.اگر ما موفق به این مهم شویم 80 درصد راه را طی کرده ایم
البته تجمع و تحصنهای پر جمعیت به خصوص در تهران و شهرستانهای بزرگ بسیار میتواند موثر باشد.عزیزان ما باید از ظرفیتهایی که داریم استفاده کنیم.تنها برگ برنده ما تجمع با جمعیت زیاد است
بنده اینطور فکر میکنم
در ضمن آخرین پست وبلاگ بنده(( سیاست زدگی در آموزش و پرورش ))است خوشحال میشوم همکاران نظر بدهند در آدرس:
http://asrareazal.blogfa.com/
در ضمن اگر لینگ وبلاگهای همکاران فرهنگی را هم به پیوندهایتان وبلاگتان اضافه کنید موثر خواهد بود
التماس دعا

وب سایت

نویسنده: ابن علی  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 0:34

همکاران ارجمند:
این ساده لوحی است اگر فکر کنیم طرف مقابل بدون برنامه نشسته تا حرکتهای ما را بعد از تعطیلات نظاره گر باشد آنها با دستگیری اعضای کانون واصرار بر در بند نگاه داشتن آنان نشان دادند که برای ما در سال جدید برنامه هایی دارند من در این رابطه خوب فکر کردم وپس از ارزیابی گزینه های مختلف به همان نتیجه ای رسیدم که برادر آریاوش رسیده است نمی دانم تا چه حد عملی وقابل اجرا است اما باور کنید تنها راه موثر همین است که در زیر اشاره می کنم:
باید مدارس بوسیله همکاران اشغال شود یعنی با حضور در مدارس ازحضور دانش آموز-اولیا-اداری ها –نیروی انتظامی
معلم جایگزین- مراقبین امتحان وخلاصه هرکسی که بخواهد با خود شیرینی برای دولت- حرکت ما را بی تاثیر نماید ممانعت به
عمل آوریم البته مدیران مدارس درچنین مواقعی معمولا زیر بار نمی روند پیشنهاد می کنم کانون از هم اینک به فکر یک جلسه
توجیهی وهماهنگی بین مدیران مدارس باشد زیرا اگر قرار باشد ما از جایی ضربه بخوریم مطمئنا از ناحیه عدم هماهنگی خواهد بود
نویسنده: حسین  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 2:21

از انجایی که این گروه از اقایان هیچ اعتقادی به حرکتهای صنفی و تشکلها ندارند تا جایی که امکان دارد در برابر این جنبش عدالت محور مقاومت خواهند کرد.بنابراین و با این پیش فرض انجام کارها و اعمال زیر میتواند مفید واقع گردد:
1جلوگیری تک تک فرهنگیان از حرکتهای تند و افراطی و احساسی که سودجویان منتظر چنین لغزشهایی خواهند بود.
2از انجایی که ما وزن سیاسی موثری نداریم(یا این وزن تا به امروز به رسمیت شناخته نشده است) باید انرا با حرکتهای منسجم و متحد جبران کنیم که مشخص ترین ان حمایت فکری و معنوی و از ان مهمتر حمایت مادی و اقتصادی از کانونهای صنفی میباشد.
3درک موقعیت حساسی که در ان قرار داریم. حرکت و جنبش فرهنگیان در حال حاضر در نقطه اوج خود قرار دارد بنابراین اتخاد روشها و راههایی که مورد قبول اکثریت باشد و حمایت همگان را کسب کند بسیار مهم و حساس میباشد.
4اگر کانون صنفی را قبول داریم و مورد اطمینان ما میباشد باید بطور کامل از ان حمایت کنیم و اگر در جایی نظرات دوستانمان را در کانون نمیپسندیم سعی کنیم با صبر و حوصله بیشتر نظرات خود را از طریق سایت و سایر راههای ارتباطی به دوستانمان در کانون منتقل کنیم.
فقر وذلت و ضعف و با این همه دین و معنویت و تقوی در یک جامعه دروغ است.
(کتاب ابوذر نوشته معلم شهید علی شریعتی)

پست الکترونیک

نویسنده: محمد ضحاکی  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 2:25

بنام خداوند کریم :به نظر این همکار کوچک تا هنگامی که تعدادی از همکاران فرهنگی که تنها تا نوک بینی خود را بیشتر نمی بینند ومتاسفانه همین مزایا را نیز حرام می دانند و ملتی صداوسیما می تواند هر گونه ایدهای را به راحتی به آنها القاکند ما نمی توانیم کاری پیش ببریم وبهترین کار این است که جامعه را بی سواد بار بیاوریم تا به یاری خداوند بتوانند بیشترین وبهترین سواری را به هیات محترم حاکم که گوش شنوایی برای شنیدن واقعیت ندارند واز هرگونه انتقاد سازنده وبه حق گریزان هستند بدهند ونام ایران راکه کنام شیران وپلنگان بوده است رابیش از بیش بلند آوازه کنیم .
نویسنده: محمد یکی از هزاران خون دل خورده ی فرهنگی

نویسنده: معلم ايستاده  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 3:22

از 14 فروردين در سراسر كشور تحصن. بايد براي مردم و دانش اموزان توضيح كافي داده شود ولي حتي يك ساعت كلاس رفتن نفاق وشكنندگي را در صفوف ما ايجاد ميكند واين خواست انان است كه ميخواهند با وقت كشي سال تحصيلي را به پايان برسانند.

نویسنده: معلم زاده  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 3:42

رهبری رکن اصلی و استارت موتورمحرکه هر حرکت اجتماعی وفرمان هدایت است.بعضی بخیال باطل خود پنداشته اند اگر همکاران اصلی کانون و رهبران ما را دستگیر نموده و تا پایان تعطیلات نوروزی مورد ارعاب و اذیت قرار دهند میتوانند کلید استارت حرکت این موتور را از ما بربایند اما بنده همینجا این نوید را میدهم و خط بطلانی بر درک غلط این آقایان میکشم و میگویم که جنبش جامعه فرهنگی امروز ما وابسته به یک یا چند رهبر نبوده و برای انسجام حرکتهای خودجوش خود نیازی به رهبری واحد ندارد.معلمان انچنان در اهداف و خواسته هایشان یکپارچه و مصمم و در تاکتیک مبارزه برای دستیابی به حقوق حقه خود همفکر و همسویند که نیازی بیشتر از یک گوشی تلفن برای سازماندهی خود ندارند.امروز در این دوره همه معلمان رهبری جنبش را در دست دارند.ما بحرمت عزیزان و آزادمردانی که در این راه پیشقدم بوده اند و ناملایمات بسیاری را متحمل شده اند حاضر به تبعیت از تصمیمات جمعی انها تا جایی که ما را به حقوق و اهدافمان برسانند هستیم(یکی از تاکتیکهای آقایان وقت کشی و فریب رهبران نهضت برای فرسایش و کنترل و توقف حرکتهاست بقول خودمان سرکار گذاشتن) اما اگر بخواهند با تهدید و ارعاب آنها را از تصمیمات تاثیرگذار برحذر دارند، خود مستقیما و هماهنگ با هم در کل کشور حرکت را پیش خواهیم برد و این خطهای رنگی شاگردان ناخلفمان را رد خواهیم نمود(خط قرمزها حرکتهای تاثیرگذار و جواب دهنده در رسیدن به اهدافمان است پس هر کجا خط قرمزی ترسیم کردند حتما انرا با اطمینان خاطر بیشتری رد نمایید)اما آنچه امروز طی صحبتهایم با همکاران و در نظرات سروران بزرگوارم در این سایت متفق القول بین معلمان میدانم :
تصمیم بر تحصن در مدارس بلافاصله بعد از تعطیلات است.
البته بی شک در روز 13 فروردین همکاران ما را ازاد خواهند نمود تا از این تحصن جلوگیری نمایند، و با پایین آوردن انگیزه همکاران را روز 14 سر کلاس بفرستند. در اینصورت روز 14 سر کلاسهای درس رفته و اگر همکاران ازاد شده ما تصمیمی قاطع بر تجمع یا تحصن تا پایان فروردینماه نتوانند از خود اعلام نمایند رهبری را خود بدست گرفته و تا آمدن حقوقمان در فیشهای حقوقی فروردینماه از رفتن به کلاس و ورود هر بیگانه ای بمدارس برای شکستن تحصن خودداری خواهیم نمود.

ضمنا به یاوه گویانی که دایه مهربانتر از مادر شده و خسران دانش آموزان را گوشزد میکنند بگویید بخاطر آنها اینجا نشسته ایم و داریم به بچه هایمان درس آزادگی و دفاع از حق و ایستادگی در برابر ظلم را که از مولایمان حسین آموخته ایم پس میدهیم که بزرگترین و مهمترین درس در زندگی هر انسانی است.اینهمه تحصیلکرده داریم کجا را گرفته اند؟ چه دردی از ما و مردمشان یا مملکت دوا نموده اند؟تحصیلکرده های بی تعهد و پوچ و بی هویت که دغدغه مردم و مملکت را ندارند و از رنج و عذاب و محنت دیگران بی غمند بسیار تحویل جامعه داده ایم و نتایج اسفبار عملکردشان را بهنگام رسیدن به پستهای کلیدی مدیریتی و سایر جایگاههای شغلیشان در جامعه دیده و می بینیم. تعلیم بدون تربیت نتیجه اش این است. چند روزی را با تحصن و صحبت در مورد جنبش حق طلبانه خود با دانش اموزان به تربیت این عزیزان آینده ساز بپردازیم.
چیزی تا رسیدن به حقوق پایمال شده مان نمانده است، هوشیار و حساس باشید.و بدانید که حق همیشه پیروز است.

نویسنده: فرشته فاضلی  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 6:2

دوستان گرامی و معلمان گرانقدر
نامه ها و گزارشهای ارسالی آموزش بین الملل بعنوان فدراسیون بین المللی معلمان نهایتا نتیجه داد و در تاریخ 21 مارس هئیت ایرانی در سازمان جهانی کار مجبور به ملاقات با گروه کارگران شد تا توضیحات پیرامون دستگیری و زندانی کردن معلمانی که بدنبال حقوق صنفی خود بودند بدهند. چون توضیحاتی نداشتند هم آی ال او و هم ایی آی به فوریت تقاضای آزادی معلمان دستگیر شده را از این هئیت دولتی کردند و خواستند که هر چه زودتر از مقامات تهران بخواهند که معلمها را آزاد کنند. این لینک را ببینید.
http://www.ei-ie.org/en/news/show.php?id=418&theme=statusofteachers&country=iran
موفق و پایدار باشید.

پست الکترونیک

نویسنده: حیدری  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 8:26

این نظر خواهی عالی است.

نویسنده: گچ و دل فرهنگیان  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 10:11

با سلام به همه شما عزیزان ... وبلاگ گچ و دل در حال سازماندهی خواسته های صنفی و رفاهی همکاران است ... لطفاَ در نظر خواهی ما شرکت نمائید . با تشکر
www.gachodel.blogfa.com

وب سایت

نویسنده: جانباز بازداشتي   دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 11:28

همکارا ن عزيز از 14 فروردين اعتصاب سراسري معلمان ايران
لطفا با اس ام اس به همه همكاران اطلاع دهيد .

وب سایت

نویسنده: صدای معلم  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 12:14

با سلام
در یکی از پست های قبلی صدای معلم با عنوان هماهنگی، اتحاد و اعتدال(26اسفند) از همکاران خواهش کرده بودم با رعایت این اصول بر خواسته های به حق خود پافشاری کنند.
خوشبختانه رهبری هم امسال را سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی عنوان کرده اند بنابراین ما می توانیم با تکیه بر فرمایشات ایشان، مطالبات به حق خود را پیگیری نماییم. ضمن این که اطلاع رسانی کنیم و به دانش آموزان و اقوام و خویشان و دوستان و در یک کلام همه، خواسته های عدالت جویانه ی خود را انعکاس دهیم تا برای رسیدن به مطالباتمان افکار عمومی را هم پشتوانه ی خواسته های مشروع خود داشته باشیم.

وب سایت    پست الکترونیک

نویسنده: قلم معلم  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 16:2

بیائید سال نو را با شیوه نو و تفکر و اندیشه و راهکارهای نو آغاز نمائیم.تهدید به تحصن از روز 14 فروردین عقلایی نیست.دولت قول مساعد در زمینه حقوق را داده.عدالت گمشده هر مسلمانی است.در یکسال و یا دوسال نمیتوان به ظلم 50 ساله در سیستم آموزش و پرورش خاتمه داد. صبور باشید.خوب فکر کنید و درست اقدام نمائید. برخی از شعارها بوی دشمنی و تفرقه و سیاسی گری می دهد. ما صنفی هستیم.نه سیاسی.

وب سایت    پست الکترونیک

نویسنده: صریر دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 16:41

با عرض سلام و ادب فراوان خدمت تمامی عزیزان و دوستان فرهنگی که در نوروز هم دست از تلاش خویش نکشیدند.دوستان عزیز از نظر این جانب یاد آوازی چند نکته ضروری است . از آنجایی که تنها وسیله ی ارتباطی فرهنگیان وبلاگ می باشد باید رسالت رسانه ای خویش را انجام دهد. به نظر اینجانب مطالب اخیر وب به نوعی شاید برای رفع تکلیف بوده و این در دراز مدت به نفع کانون نخواهد بود چنانچه نظر دادن کاربران سیر نزولی داشته .این نشان تکرار و کلیشه ای شدن مطالب است تعداد بازدیدها نیز رفته رفته کمتر خواهد شد . به نظر اینجانب اگر محور مطالب در مورد برنامه های کانون باشد بهتر است و از زمان نیز استفاده بهتری شده. برنامه هایی مانند عضو گیری ایترنتی یا گرفتن شماره ی همراه فرهنگیان برای اسال اخبار کانون . در پایان ضمن سپاس مجدد خواهشمندم برنامه ی کانون برای شروع مدارس زود تر اعلام گردد تا از نظرات فرهنگیان نیز استفاده شود. امیدواریم که تصمیمی مدبرانه صورت گیرد تا علاوه بر حضور چشم گیر فرهنگیان فرصت هرگونه سو استفاده سیاسی از مخالفین گرفته شود که تنها هدف آنها محار این برنامه هاست که سعی می کنند وجه قانونی نیز به آنها داده شود.
مرگ سبکروان طلب ، آرمیدن است چون نبض ، زندگانی ما در تپیدن است.

وب سایت    پست الکترونیک

نویسنده: جانباز بازداشتی  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 17:43

همکارا ن عزيز از 14 فروردين اعتصاب سراسري معلمان ايران
لطفا با اس ام اس به همه همكاران اطلاع دهيد .
دوست عزيز آقاي (( فلم معلم ))
معلمان تا كي بايد صبور باشند و به وعده هاي دولت و مسئوليني دل ببندند كه با مردم بيگانه اند و حرفهايشان را صادقانه با آنها نمي زنند؟ مگر بار اولي است كه مسئولين به ما وعده سر خرمن ميدهند و بعد خواسته هاي ما را با باتوم و زندان جوابگو هستند. كاري را كه شروع كرده ايم تا حصول نتيجه ادامه ميدهيم .

 

وب سایت

نویسنده: داود  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 17:49

با عرض سلام فراوان. با نظر حسين اقا كاملا" موافقم بايد صبور وخونسرد بود وبا توجه به شرايط حساس كنوني كشور وجهاني كه همگي راي به تحريم ما داده اندتصميم گرفت.

 1-جلوگيري از هر گونه عمل و تصميم شتابزده واحساسي و كور

 2-حفظ وحدت وجلوگيري ازتفرقه ومهمتر از همه حفظ موجوديت كانون صنفي كه زحمات زيادي در طي 5 سال براي بوجود امدن ان كشيده شده است

 3-تلاش وبسيج همه نيروهاي ممكن براي ازادي عزيزان دربند از ر اههاي قانوني....مذاكره با نمايندگان .....وكلا ...قوه قضايي .........دوستان توجه داشته باشند كه تحصن و اعتصاب اولين گزينه انتخابي نيست

پست الکترونیک

نویسنده: لسان  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 19:9

بسمه تعالی
ضمن عرض سلام وخسته نباشید توجه شما عزیزان را به نقطه نظرات خود در ارتباط با نحوه ادامه فعالیتها پس از تعطیلات جلب می نما یم:
1**-اولا به نظر بنده تحصن در مدر سه با روش قدیم بی تا ثیر است البته به چند دلیل که خدمت شما عرض می کنم: وقتی قرار باشد دانش آموز داخل مدرسه بیاید خواه ناخواه بدلیل مسئولیتی که در قبال آنها داریم مجبوریم با مدیر همکاری کنیم ما هم که معمولا با مدیران(همکاران سالهای قبل خودمان)رفیق هستیم نمی توانیم روی آنها را زمین بیاندازیم مثلا به ما می گویند خوب اگر می خواهید ما با شما همکاری کنیم پس باید به نوبت در سالن ها در کنار معاونین حضور یابید ومواظب بچه ها باشیدومیدانید که در 99%موارد موافقت میکنیم واقعیت این است که بسیاری از اولیا بخصوص درجنوب شهر به همین هم راضی ودعا گوی معلم هستند پس مشخص شد که کار ما بازتاب نخواهد داشت این شیوه باید با ابتکار شما همکاران تغییر یابدبه نظر من اصلا نباید دانش آموز را در مدرسه بپذیریم که بعدا درگیر برقراری امنیت آنها شویم
2**-تحصن نباید مقطعی باشد ما در سالهای قبل با اداره بعنوان اولیا تماس می گرفتیم می گفتند چیزی نیست نگران نباشید چند روز دیگر خودشان خسته می شوند پس کار باید تا حصول نتیجه مطلوب ادامه یابد
3**- آیا به این موضوع فکر کرده اید که اگر مدارس باز باشند هر کسی میتواند وارد شود مثلا مدیر جایگزین یا معلمین جایگزین از سپاه یا نیروی انتظامی که دیگر این روزها برای معلم خیلی پر رو شده اند یا به این فکر کرده اید که برای خراب کردن ما به دانش آموز اعلام شود تا دو سوم کتاب را با سوالات آسان از شما امتحان می گیریم کافی است به بچه ها بگویند امسال کسی نمی افتد مگر در سال1357همین اتفاق نیافتاد همکاران خیلی باید هوشیار بود وبرای ترفندهای آنها باید برنامه داشت من با استناد به دلایلی که آوردم با آقایان آریاوش وابن علی کاملا موافقم .

به امید ارائه روشهای کاملتر از سوی شما همکاران خستگی ناپذیر

نویسنده: پدر فرزندی محروم از عدالت  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 19:48

خطاب به قلم معلم باید بگویم:کدام قول مساعد عزیزم شما مثل این که شما در باغ نیستی ما امسال در واقع عید نداریم چون حقمان تمام وکمال ضایع شد ضمنا شما گفتید 50 سال قبل لطفا صحبت قبل از انقلاب را نکن پدر من یک فرهنگی قبل از انقلاب است ما هر آنچه لازم است از آن زمان بدانیم خوب اطلاع داریم ومی دانیم اما با این نظر شما که باید مواظب دشمن وحربه تفرقه بود موافقم اما اگر منظور شما این است که دست از تلاش برای رسیدن به حقوق از دست رفته مان برداریم اصلا با شما موافق نیستم در جواب آن عزیزی که گفتند مطالب وبلاگ کلیشه ای شده باید بگویم این ابتکار نظر خواهی بی نظیر است وجا دارد از مبتکر آن در همینجا تمجید کنم ما از شما کاملا حمایت میکنیم با دلگرمی وبا خیال راحت به این مهم ادامه دهید در مورد کم شدن مراجعات به وبلاگ کاملا طبیعی است که بدلیل تعطیلات ومسافرتها همکاران کمتر فرصت می کنند وارد وبلاگ شوند البته با این نظر شما که باید به برنامه های بلند مدت مثل عضو گیری ومسائل اقتصادی وبلاگ توجه داشت موافقم در پایان یاد آور میشوم همکاران ما بخاطر ما وبه پشتوانه ما در بند هستند بنابر این در نظرات ضمن این که باید واقعیات و راهکارها را بگوییم باید مواظب باشیم حرکت را تضعیف نکنیم
نویسنده: سيما  دوشنبه 6 فروردين1386 ساعت: 22:32

اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد ا.... ا.....................................................................................................................................

 

نویسنده: فرهنگ  سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 1:14

یک عده می خواهند ما را بترسانند و مارا در تقابل با سپاه قرار دهند قطعا آنها (سپاه )در این رابطه دخالت نخواهند کرد.یا می خواهند معلم ها را بترسانندو یا از سپاه چهره ی بدی برای معلم ترسیم کنند .آنها سپاهیان) حافظان نظامی این سرزمین هستند و ما(معلمان) حافظان فرهنگی هر دو در یک سنگر با پست های متفاوت در برابر دشمن هستیم هیچگاه با هم درگیر نمی شویم تا دشمن شاد شود.و خواهشمندم تا هیچ گونه دخالت مشهود از سوی سپاه مشاهده نشده بی خود ایمان ندهیم.اگر ما باهم باشیم ای برادر هیچ قدرتی نمی تواند بر ما چیره شود.اگر احیانا بر فرض مثال کسانی بخواهند آموزش و پرورش را بدست بگیرند باز هم به نفع ماست آنگاه خواهند دید که ما با چه مشکلات کاری داریم و بابت آن چقدر دریافت می کنیم .و قطعا نمی توانند دوام بیاورند و آن را رها خواهند ساخت و باز این آباد شده را به ما ارزانی می نمایند .نترسید آموزش و پرورش را هیچ وقت از ما نمی گیرند از قدیم گفته اند مال ....... بیخ ریش صاحبش.

نویسنده: معلم ايستاده  سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 1:42

از تفرقه بپرهيزيد تنها راه باقي مانده براي معلم اتحاد وتحصن از 14 فروردين است .چرا بعضي از ترس هميشه ميخواهند ديگران (مثلا اعضاء كانون ) پيشمرگ آنها باشند ؟اين واقعا خجالت آور است.

نویسنده: معلم زاده  سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 3:40

از 14 فروردین ماه تحصن همگانی در مدارس

نویسنده: زمستان  سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 10:42

چرا کانون های صنفی عضو گیری نمیکنند؟
اکنون بهترین زمان برای عضوگیری گسترده کانونهاست.
همه معلمان ایران باید عضو کانونهای صنفی باشند تا تشکل صنفی قوی و محکمی باشیم در مقابل آنان که خیال باطل در سر دارند. لطفا به طور گسترده شروع به عضو گیری نمایید...
نویسنده: وفا سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 10:58

دست به دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد
به شعارهایی که به دانش آموزان سر کلاس آموزش میدهیم عمل کنیم
1- وحدت واتحاد2-شجاعت 3- هوشیاری 4-ارائه اطلاعات کامل به جامعه 5-ارتباط بیشتر با فرهنگیان استانهای دیگر ازقبیل گرگان و خراسان و سمنان
5-درخواست کمک از مقام معظم رهبری
درپایان ازتلاش همه عزیزان سپاسگذارم.

پست الکترونیک

نویسنده: اسداللهی  سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 11:39

دوستان عزیز با تحصن در مدرسه و روشن کردن اذهان عمومی برای دفاع از حقوق حقه خود و در اعتراض به باز جویی ارعاب و دستگیریها میتوانیم موفق شویم.14 فروردین تحصن سراسری در ایران

وب سایت    پست الکترونیک

نویسنده: واقع بین  سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 14:52

با سلام خدمت فرهنگ عزیز :
شما گفتید معلم و سپاهی یک هدف مشترک دارند من هم خیلی تلاش می کنم که این مطلب را به خودم بقبولانم ولی نمی دانم چرا نا خود آگاه یاد حادثه میدان پاستور(1380 ) می افتم که همین آقایان جمجمه معلم را خورد کردند اینها را که دیگر با چشمان خودمان دیده ایم اگر ما می گوییم هوشیار باشیم برای ایجا د رعب نیست به منظور کاهش صدمات است
درمورد این مطلب که گفتید بگذارید به مدارس بیایند خود رسوا می شوند هم باز دراشتباه هستید به دودلیل که برایتان مینویسم:
اول آنکه من بعضی از واحد های خود را در دانشگاه امام حسین گذرانده ام (در یکی از رشته های علوم پایه چون آموزش وپرورش امکانات نداشت با پول زیادی که از ما گرفتند به مدت یک ترم به ما سرویس دادند) من با چشمان خود امکانات آنها را دیده ام پس روشن شد که در زمینه تربیت نیروی انسانی بسیار موفق تر از آموزش وپرورش هستند
دلیل دوم من به یکی از مشاهداتم بر میگردد در هفته بسیج دو جوانک از پایگاه محل آمدند مدرسه ابتدا چند تا تیر هوایی سر صف شلیک کردند وبعد حدود یک ساعت برای بچه ها صحبت کردند باور نمیکنی اگر بگوییم در تمام مدت سکوت کامل برقرار بود همکار محترم اشتباه میکنید مردم ما علم معلم رانمیخواهند خدا وکیلی سر کلاس خود تو این طور ساکت مینشینند پس دانش آموز اتفاقا هیچ مشکلی با سپاهی وبسیجی ندارد همکار محترم اگر ما گفتیم هوشیار باشیم به خاطر بدبینی نبوده به خاطر این است که خودمان را فریب ندهیم واقعیات راآنگونه که هستند ببینیم به جای آنکه نگران وارد آمدن خدشه به رابطه عاطفی(خیالی)معلم وسپاهی باشیم به فکر راهکارهای مفید برای آزادی عزیزان در بند ورسیدن به حقوق پایمال شده مان باشیم

نویسنده: صدای معلم  سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 16:13

با سلام
ضمن عرض ادب به شما کانونی ها و سایر عزیزان فرهنگی بازدید کننده ی این وبلاگ
خواستم عرض کنم زمان دارد از دست می رود هر چه زودتر باید به یک تصمیم واحد برسیم (منظورم وحدت است) مهم نیست چه تصمیمی باشد مهم این است که دیگران بدانند ما جمع واحدی هستیم و توهین به یکی را توهین به همه می دانیم بازداشت یکی را بازداشت همه می دانیم و در برابر این بی حرمتی ها سکوت نخواهیم کرد. حضرت علی (ع) می فرماید:" فرصت ها همچون ابرهای زود گذر در حرکتند." پس بیاییم با طرح راهکارهایی عملی و در عین حال محکم و استوار، هماهنگ و یکپارچه جهت رسیدن به خواسته های قانونی، منطقی و به حق خود گام برداریم.

وب سایت    پست الکترونیک

نویسنده: معلم تهرانی  سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 16:21

اتحاد وانسجام تمامی همکاران بعداز تعطیلات جهت احقاق حقوق

نویسنده: خليل  سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 17:41

با سلام و تشكر از همه همكاران. لطفآ تا قبل از شروع كلاسها تصميمي از قبل برنامه ريزي شده و واحد را اتخاذ كنيد(ميتوانيد برنامه تعيين شده را به راي بگذاريد تا ازميزان حمايت همكاران نيز مطلع شويد)حق يارتان

نویسنده: یار سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 17:46

با سلام لطفا با برنامه ریزی بهتر و هماهنگی با کانونهای استانی و همکاران نحوه اطلاع رسانی خود را ارتقا دهید. باامید اتحاد بیشتر...

نویسنده: ایرانی  سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 18:11

به یاد باغانی ننویسید بنویسید به خاطر باغانی چه کار کرده اید
ایا کسی توانسته است با انها ملاقات کند
منتظر14فروردین هستید
تا ان موقع اگر اتحاد بین همه باشد خیلی کارها میشود انجام داد
از طریق اداری عمل کنید
با رهبر و رییس جمهور صحبت کنید
راه کار مهم تلاش برای ازادی معلمین با اتحاد و ارامش است
اول ازادی معلمین مهمتر است

نویسنده: قلم معلم  سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 19:0

چندی قبل این نظر را در وبلاگ کانون نوشتم:
××××××××××××××××××××
بیائید سال نو را با شیوه نو و تفکر و اندیشه و راهکارهای نو آغاز نمائیم.تهدید به تحصن از روز 14 فروردین عقلایی نیست.دولت قول مساعد در زمینه حقوق را داده.عدالت گمشده هر مسلمانی است.در یکسال و یا دوسال نمیتوان به ظلم 50 ساله در سیستم آموزش و پرورش خاتمه داد. صبور باشید.خوب فکر کنید و درست اقدام نمائید. برخی از شعارها بوی دشمنی و تفرقه و سیاسی گری می دهد. ما صنفی هستیم.نه سیاسی.
×××××××××××××××
حرفم به آن قسمت ظلم 50 ساله است .اگر قتل آقای خانعلی را در جلوی همین مجلس و در همین میدان بهارستان را در سال 1340 شمسی و وقایع آنروز و علت تجع آن روز معلمان را بدانید آنوقت اعتراضی به 50 سال ظلم به فرهنگ و جامعه فرهنگی این مملکت نخواهید نداشت.

وب سایت    پست الکترونیک

نویسنده: خليل   سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 21:5

سلام چرا پیشنهاداتو نمایش نمیدید؟!!!

نویسنده: داوود  سه شنبه 7 فروردين1386 ساعت: 23:12

به نظر شما چه كاري براي ازادي عزيزان دربند بايد انجام بگيرد . لطفا" به نظرخواهي بگذاريد

وب سایت    پست الکترونیک

نویسنده: مهرداد  چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 1:15

قلم معلم عزیز ، شما که معلم نیستید لطف بفرمایید و در اینجا نظر ندهید. این سایت معلمان است. از مسئول سایت میخواهم صحبتهای قلم معلم را که دارد با وبلاگ مشکوکش از نام قلم معلم سو استفاده مینمایدو صحبتهای خام کننده و پیشنهادات بی ارزشی را ارائه میکنند ، درج نفرمایند. ایشان بی شک اطلاعاتی هستند و در حال انجام وظیفه اند!

نویسنده: مدعي  چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 3:9

در فرانسه پير مردي را به خاطر نداشتن مدارك اقامتي در يك مهد كودك دستگير كرده اند و به همين خاطر تظاهرات عظيمي بر پا شده واي بر ما معلمان كه بهترين هاي ما را دستگير و زنداني كرده اند و ما مشغول عيد ديدني و مسافرتهاي نوروزي هستيم و از اين ميترسيم كه بعد از عيد چه كار كنيم كه بلايي سر ما نيايد

 واقعا حرفهاي قلم معلم ! تامل برانگيز است به خدا اگر اتحاد داشته باشيم و از اخراج شدن و زنداني شدن هراسي نداشته باشيم هيچكس چه سپاهي چه بسيجي و چه نيروي انتظامي هيچ كاري نميتوانند بكنند ولي اگر بترسيم كه همينطور هم هست هر بلايي سرمان بيايد حقمان خواهد بود
نویسنده: معلم زاده   چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 9:50

فقط اتحاد در ادامه جنبش آنهم با تحصن در مدارس از 14 فروردین ماه میتواند ما را به نتیجه برساند و بس.
بعضی فکر میکنند کانون باید راهکار به دولت ارائه دهد! دولت که هیچ ،وظیفه مجلس است که برای رفع این بی عدالتی و نامردمی و این فاجعه یی که بر سر معلمان آمده فکری کنند و راهی برای تامین کسر بودجه کذایی خود که همگان بر ان واقفند ، پیدا نماید. وظیفه کانون فقط انعکاس مشکلات صنفی است نه حل آنها و ارائه راهکار . پس مجلس و دولت و سایرین چکاره اند؟؟؟؟؟! هویجند؟!
بعضی ها هم سعی میکنند همچون آقای (( قلم معلم)) افکار را به انحراف بکشانند و راههای هزار بار طی شده را مجددا پیش پایمان قرار دهند. میگویند مشکلات 50 ساله را دهها سال وقت میخواهد تا اصلاح شود! چه عایدشان میشود خدا میداند.
عزیز بازنشسته ای برایم از تجمعی در دهه 40 میگفتند و اینکه در روز دوم تجمع نخست وزیر وقت شخصا و بدون محافظ در همین میدان بهارستان دربین ما آمدند و با خطاب قرار دادن من و یکی دیگر از همکاران خواستند تا همه مشکلاتمان را بگوییم . ما هم گفتیم. ایشان میگفت هویدا همانجا از همه معلمان بخاطر قصوری که صورت گرفته بود عذر خواهی کرد و گفت شما گلهای سرسبد و عزیزان ما هستید بروید و ذهنتان را بیش از این برای این مسائل مخدوش نکنید که اساعه دستور حل این مشکلات را میدهم . و ایشان باز میگفتند که از فردای همانروز بخشنامه وزارتی را که دال بر حل مشکل بود بر تمام دفاتر نصب کرده بودند. حال آنهایی که دستی بر سفره دارند صحبت از حل دراز مدت مشکلات میکنند! بروید خجالت بکشید و اینهمه مردم فریبی ننمایید.

نویسنده: قلم معلم  چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 11:41

مهرداد عزیز و دوستان کانونی:
در آنموقع که هفته نامه وزین قلم معلم چاپ می شد و توقیف شد.بنده و گروهی دیگر از همکاران بیرق قلم معلم را در فضای اینترنتی برافراشتیم.چندین مرتبه به مسئولین هفته نامه قلم معلم ایمیل و کامنت نوشتم که ما میخواهیم با شما همکاری اینترنتی داشته باشیم.ولی خبری نیامد.لذا خودمان در آنموقع که هیچکدام از وبلاگ های امروزی نبودند.در مورد مسائل معلمان در وبلاگمان که الان 4 ساله شده است مطلب نوشتیم.
دوستان عزیز از اول تجمعات این سری با نام مستعار هنرآموز مطلب نوشتم.که خواندید و تحلیل نمودید.ولی بهتر دیدیم که با معرفی وبلاگ خود-با نام واقعی قلم معلم مطلب بنویسیم.به تمام نوشته هایی که با قلم معلم امضا شده است اعتقاد قلبی دارم.هر موقع که لازم باشد کد پرسنلی و حکم کارگزینی خود را اعلام خواهم.کرد.لیست دوستان مان را نیز اعلام خواهیم کرد.در لوگوی وبلاگ ما عضویت در کانون مشاهده میشود.تقریبا سعی کردیم به این گونه تجمعات معلمان خط فکری مناسب بدهیم.واز احساسات و فحش و ناسزا و سیاسی کاری دور باشیم.

وب سایت    پست الکترونیک

نویسنده: قلم معلم   چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 11:58

حال دوستی به نام مهرداد در کامنتی درباره ما میگوید:
××××××××××××××
قلم معلم عزیز ، شما که معلم نیستید لطف بفرمایید و در اینجا نظر ندهید. این سایت معلمان است. از مسئول سایت میخواهم صحبتهای قلم معلم را که دارد با وبلاگ مشکوکش از نام قلم معلم سو استفاده مینمایدو صحبتهای خام کننده و پیشنهادات بی ارزشی را ارائه میکنند ، درج نفرمایند. ایشان بی شک اطلاعاتی هستند و در حال انجام وظیفه اند!
××××××××××××××××××××××××
پیشنهاد ما به شما و تمام عزیزان این است که وبلاگ فلم معلم را تماما بخوانید.تمام پستهای آنرا بخوانید و سپس نظر بدهید.
1- اولین بار ما سایت نفت نیوز را معرفی کردیم تا شما بدانید با چه کسانی قرار است که وارد گود شوید.
2- اولین بار سایت رجانیوز را معرفی کردیم تا بدانید که تحلیل دیگران نسبت به حرکات معلمان چیست.
3- متن لایحه مدیریت خدمات کشوری را در وبلاگمان قرار دادیم تا حداقل هر فرهنگی یکبار این متن و قانون را بخواند تا با دید باز و روشن مطالبه حق نماید.
4- بجای اعتصاب کور و .... از همه درخواست کردیم عضو کانون شوند.
5- با بررسی وبلاگ ما و خواندن مطالب آن نه گمراه خواهید شدو نه زندانی.
6- ما مشکلی که داریم با خودمان و با بدنه سنتی و پوسیده آموزش و پرورش خودمان و نیروهای سنتی و قدیمی خودمان است.
7- تا نیروهای جوان و متخصص پستهای کلیدی و حساس این وزارتخانه را اشغال ننمایند هیچ کاری نمیتوان انجام داد.
8- دید دولت و نظام بر وزارت خانه ی ما دید اطلاعاتی و امنیتی و ارزشی است.نمی دانم این سه کلمه را میتوانید تحلیل نمائید یا خیر؟
9- پیشنهاد نهایی وبلاگ قلم معلم به تمام معلمان عزیز این است که در شرایط حساس بوجود آمده :اگر به وطن و به این خاک مقدس اعتقاد دارید فقط کار صنفی انجام دهید.دشمن در صدد این است که دوباره آقایی خود را بر این جنگل و دهکده جهانی ثابت نماید.ما پیشنهاد می کنیم بگذارید حکم های حقوقی در سال جدید رویت شود.سپس اقدام نمائید.بیائید خودمان را پوشش وزارتی درآورده و تبذیل به یک سازمان شویم.آموزش و پرورش کاری با سیاست ندارد.

وب سایت    پست الکترونیک

نویسنده: آرش  چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 12:8

سلام بر همه دلسوزان تعليم وتربيت
من با مشاهده نظرات وشنيدن صحبت اطرافيان به اين نتيجه ميرسم كه عصر ما عصر مخالفت وعدم همگرايي است وما عادت كرده ايم فقط لیدری داشته باشيم دست ساخته خودمان واز اوپيروي كنيم.درغير اين صورت هرگز يكديگر را قبول نداريم وبراي هركاري بدون اينكه تجربيات قبلي ودانش روز را مورد استفاده قراردهيم دوست داريم احساسي وبدون فكر عمل كنيم....... نمي خواهند ايراني از اين جهان شگفت انگيز كه هرروزشاهد نوآوري علمي براي سطح رفاه بشري گام بر مي داردسر درآورد ومانعي براي رسيدن به اين قله احداث ميكنند.از فيلترينگ سايتها گرفته تا سانسور ساده ترين خبرهاي اعتراضي روزانه دانشجويان،كارگران،فرهنگيان و...
چه بايدكرد را نميدانم فقط ميدانم تاقيمت ما آنچنان پايين است كه براي اندكي اضافه حقوق ماهيانه حاضريم دچار فعاليتهاي خنده دارشويم ديگر نمي شود از چيز ديگري انتقاد كرد.
واي بر ما كه در قرن 21 با اين همه تكنولوژي هنوز ما را فريب ميدهند دريغ از يك لحظه تفكر .
از ما تقوي را طلب ميكنند وبراي خود ثروت نا محدود را و ما ميبينيم وباز دوباره به خود ميگوييم آنها درست ميگويندلابدآنها علم غيب دارند يااز آن جهان مطلع كه اين گونه ما را به راه راست هدايت ميكنند.هيچ از خود پرسيده ايد كه بخشش آقايان به مناسبتهاي ويژه ازكجا آمده ؟چگونه است كه ظرف اين مدت اندك صاحب چنين قصر وبارگاهي شده اند.
واي برما كه باز هم ميبينيم ولي هرگز نميخواهد باورمان شود.

نویسنده: سلام  چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 12:13

معلم عزیزم آزاد بمان
منم در دفاع از شما سر کلاس نمی آم!!!!!!!

نویسنده: خبرنگار چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 13:24

شهریار مشیری خبر داد:
انحراف تحصن معلمان از دولت به مجلس
آفتاب: «شهریار مشیری» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که به اعتقاد او در سال 1385 عملکرد وزارت آموزش و پرورش در مجموع «مثبت» و عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجموعاً «منفی» بوده است.
نماینده بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در خصوص عملکرد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سال 85 گفت: در مورد اقدامات مهم کمیسیون در خصوص وزارت آموزش و پرورش می‌توان به اخذ مجوز برای استخدام کسری معلمان و دبیران اشاره کرد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز در این مورد قانع شد و دولت هم پذیرفت تا آن جا که مثلاً در استان هرمزگان 1700 معلم و دبیر استخدام شدند.
وی اظهار داشت: پیگیری لایحه 4 میلیارد دلاری برای بازسازی و تقویت ساختمان‌های آموزشی در مقابل حوادث غیرمترقبه و زلزله، افزایش حقوق معلمین و علاوه بر آن، تخصیص 200 میلیارد تومان کسری آموزش و پرورش برای حق‌التدریسی‌ها از دیگر اقدامات کمیسیون آموزش مجلس در سال 1385 بوده است.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه افزود: کمیسیون تلاش زیادی داشت تا مشکلات وزارت آموزش و پرورش برطرف شود اما واقعیت این است که مشکلات این وزارتخانه بسیار پیچیده است. به عنوان نمونه، بدهی‌های معوقه آموزش و پرورش از سال‌های قبل در خصوص بازنشستگی، پاداش و حق بیمه ارقامی نجومی است که انباشته شده تا آن جا که باید کل بودجه سال 1386 کشور را به این وزارتخانه اختصاص دهیم تا شاید این مشکلات حل شود!

مشیری در خصوص عملکرد کمیسیون درباره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: در مورد این وزارتخانه طرح‌های خوبی از جمله در مورد تقلب در آزمون‌ها داشتیم که این موضوع برای اولین بار قانونمند شد و همچنین تلاش شد تا گزینش اساتید و هیأت علمی قانونمند شود.
وی اظهار داشت: همچنین دولت ملزم شد درصدی از طرح‌های تحقیقاتی وزارتخانه‌های دیگر را در اختیار وزارت علوم قرار دهد که توسط اساتید دانشگاه انجام شود.
نماینده بندرعباس همچنین با اشاره به دخالت‌های کمیسیون آموزش مجلس در لایحه بودجه 1386 یادآور شد: در لایحه بودجه سال 86 بودجه خوبی به دانشگاه‌های بزرگ اختصاص داده شده بود در حالی که دانشگاه‌های محروم متأسفانه از بودجه پایینی برخوردار شده بودند. در مواردی حتی 30 درصد از بودجه دانشگاه‌های محروم کاسته شده بود در حالی که ردیف بودجه‌ هم استانی‌های وزیر و معاونین ایشان تا 50 درصد افزایش یافته بود. بنابراین، کمیسیون این ردیف‌ها را تغییر داد.
مشیری در ادامه با اشاره به برخی دیگر از اقدامات کمیسیون آموزش مجلس در سال 1385 گفت:‌ معتقدم از کارهای بزرگ کمیسیون طرح «حذف کنکور» است که امیدوارم در صحن علنی رأی بیاورد، اما متاسفانه وزارت علوم که خود باید مدافع این طرح باشد به دلایل خاصی با آن مخالفت می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که «در مجلس شایع شده است وزیر آموزش و پرورش تا روز معلم تغییر خواهد کرد»، اظهار داشت: برخی نمایندگان به دنبال استیضاح وزیر به علت سوالات آزمون ضمن خدمت فرهنگیان هستند اما وزارت آموزش و پرورش وسیع‌تر و گسترده‌تر از آن است که یک وزیر بتواند به کل آن اشراف داشته باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان به اعتراضات اخیر معلمان اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من تحصن اخیر معلمان مقابل مجلس حرکتی اشتباه بود زیرا مجلس نظام هماهنگ پرداخت‌ها را مصوب کرد و افزایش حقوق معلمان را نیز تصویب کرد. بنابر این، جای چانه‌زنی مقابل مجلس نبود بلکه این تحصن باید مقابل دولت انجام می‌گرفت.
مشیری تصریح کرد که به اعتقاد او، «عده‌ای این تحصن را به سوی مجلس منحرف کرده‌اند در حالی که مجلس به وظیفه قانونگذاری خود عمل کرد و اگر کوتاهی‌ای هم بوده از جانب دولت صورت گرفته است».
--------------------------------------------------------------------------------
توضیح آفتاب: این مصاحبه در آخرین روزهای کاری سال 1385 با هدف انتشار در ایام تعطیلات نوروز انجام شده است.

نویسنده: از تو حرکت از خدا برکت   چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 13:59

با گفته ي همكارمان درمورد تحصن درحياط مدارس و يا در كلاس ها، كاملا موافقم. چرا كه آسيب پذيري ما را كم مي كند.
البته مي شود با هماهنگي در يك روز خاص اين تحصن معلمان و دانش آموزان را به خيابان ها كشاند.ما بايد به قدرت خود پي ببريم و با توكل به خدا به خوبي از آن استفاده كنيم.

بايد ترتيبي داده شود كه هر همكاري كه بخواهد خدشه اي بر حركت عدالت خواهانه ي معلمان وارد كند اعم از مدير، رئيس اداره، معاونين اداره، معاونين مدرسه، حراست، بازرسي، مربيان پرورشي و... به كانون معرفي شود و پس از يك تحقيق و اطمينان از اين مطلب، اسم اين افراد به ديگر كانون ها به عنوان يك شخص خائن گزارش شود.
اي كاش همکاراني كه آدرس خبرگزاري هاي مختلف را مي دانند به بقيه نيز اعلام كنند تا با مخابره ي اين وقايع به آن ها صدايمان خفه نشود.

نویسنده: منتظر چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 15:22

كيست كه نداند كه آقاي احمدي نژاد منادي عدالت و شوراي نگهبان كاري ترين ضربه را بر عدالت و نظام هماهنگ زدند و برخلاف اسلام عمل كرد؟! آيا وظيفه ي اصلي آنها مخالفت با عدالت است؟!!!

نویسنده: یک معلم دلشکسته  چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 15:24

آقاي احمدي ن‍ژاد كه دم از مهرورزي مي زد، چرا اجازه مي دهد معلمان عدالت خواه كشورش زنداني شوند؟
چرا همان رفتاري را كه جرج بوش با ايران انجام داد آقاي احمدي نژاد با معلمان كشور خودش انجام داد يعني عدم عدالت و عدم مذاكره.
آقاي احمدي نژاد مواظب باش رفتارت با جرج بوش مشابه نباشد. روز قيامتي هم در كار است كه در آن جا خدا حاكم است ، و نبايد مغرور باشي كه مسلمان هستي .

نویسنده: معلم زاده  چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 15:27

با گرگ از زبان میش نمیتوان صحبت نمود. با گرگ با زبان خودش باید صحبت نمود چون چیزی جز خشونت و دریدن و منافع خود را نمی بیند زبانش زبان زور و قلدری و قدرت نمایی است نه منطق و عدالت.
باز به همه سروران بزرگوار و همکاران اندیشمندم میگویم که حرکتهای ضعیف و منقطع هرگز ما را به هدفمان نخواهد رساند.
همه با هم حرکت را با تحصن و تعطیلی مدارس از 14 فروردین ماه به پیش خواهیم برد و از هیچ رنجی در این راه ابا نخواهیم داشت که اگر همه با هم یکدل و یکصدا باشیم گرگان جرات حمله و دربند کشیدنمان را پیدا نخواهند نمود.اینها هنوز سیلی محکم از معلمان نخورده اند که اینطور گستاخانه به نوامیس و عزیزانمان توهین میکنند و آنها را دربند میکشند.
بر هیچ کس صنفی بودن این حرکت پوشیده نیست و جایی برای شبهه ندارد حال اگر کسی جز این فکر میکند بگذارید فکر کند و یاوه سرایی نماید ، یا فهمش قد نمیدهد یا نیت تفرقه افکنی دارد. ما را از چه میخواهید بترسانید؟ این باطل است که از ندای کوبنده حق برخود میلرزد .

نویسنده: فرهنگ  چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 17:7

آقای واقع بین سلام در جواب شما هم بگذار یکی از خاطرلت همکاران عزیز را بیان کنم .در ایام هفته ی بسیج یکی از فرماندهان سپاه برای سخنرانی به مدرسه تشریف آوردند بچه های سوم راهنمایی را در نمازخانه جمع کردیم.برادر سپاهی فرمودند شما بفرمایید دفتر استراحت کنید .مدیر مدرسه گفتند:ممکن است بچه ها اذیت کنند.ایشان گفتند این چه حرفی است ما یک پادگان را کنترل می کنیم حالا که این چند دانش آموز چیزی نیست ما همگی به دفتر رفتیم .بعد از نیم ساعت متوجه سر و صدا در نمازخانه شدیم برادر سپاهی ضمن عصبانیت ونیمه کاره گذاشتن سخنرانی به دفتر آمد و گفت خدا به فریاد شما برسد چگونه با این بچه ها سرو کله می زنید.خودت هم می دانی تعلیم و تربیت با توپ و تانک نمی شود .من هنوز هم مطمئن هستم کسانی که می خواهند سپاه را با آموزش و پرورش در تقابل قرار دهند فقط قصد ترساندن معلم را دارند.

نویسنده: بیتا  چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 17:45

من مطمعنم که دولت تلاش می کنه که این جریان رو سرکوب کنه چه با زور چه با حیله و ترفند .اولین کار اینکه معلمین تمام مناطق رو آگاه کرد مثلا در منطقه 3 که من تدریس می کنم و در مدرسه من فقط چند معلم از جریانات خبر دارند و فقط یکی از آنها در راهپیمایی ها شر کت می کند . متاسفانه این منطقه از معلمین مسن پر شده که انگیزه ای برای شرکت ندارند اما اگر به ایشان آگاهی بدهیم حتما تعداد بیشتری با کانون صنفی همراه خواهند شد .

نویسنده: سروش   چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 21:59

با سلام وخسته نباشید خدمت همکاران عزیز
بدون شک وجود این وبلاگ بهترین فرصت را جهت تبادل نظرات ونزدیک شدن دیدگاهها فراهم کرده است تصور نمی کنم بجز یکی دو معلم نما که طبق وظیفه محوله هر از چند گاهی به وبلاگ نفوذ میکنند همکاران مشکل خاصی با نظرات هم داشته باشند عزیزان فرصت به سرعت از دست میرود مبادا به بحثهای سطحی مشغول شده وفرصت از دست برود دلایل منطقی همکاران خود را بپذیرید راهکارهای جدید خود را ارائه دهید واز تفرقه که خواسته جریان مقابل فرهنگیان است پرهیز کنید
خواهشمند است کانون از بین نظرات ارسالی ودیدگاه های داخل هر چه سریعتر به یک جمع بندی برسد تا فرصت برای حرکتی منسجم وهماهنگ از دست نرود از کلیه همکاران درخواست میکنم هر چه سریعتر نظرات تکمیلی خود را ارسال کنند تا به نتیجه کاملتری برای حرکت بعدی دست یابیم وفراموش نکنیم که ید الله مع الجماعه
دست خدا با جماعت است پس انشائ الله در صفوف منسجم ودر انتظار تصمیمات کانون میمانیم

نویسنده: خبرنگار چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 22:21

تشکل موسوم به «كانون تربیت اسلا‌می» كه فرشیدی تا قبل از تصدی وزارت، دبیركل آن بود، با صدور بیانیه‌ای هر گونه اجتماع، اعتصاب و تعطیلی كلا‌س‌های درس توسط فرهنگیان را اقدامی در جهت تضعیف دولت مهرورز دانست.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «تلا‌ش و هیاهوی كفر و استكبار، امروز متوجه دستگاه تعلیم و تربیت كشور شده و مزدورانش با فریادهای مزورانه اسلا‌م‌خواهی، با سوءاستفاده از جریان لا‌یحه مدیریت و مسائل معیشتی و رفاهی، حقوق و دستمزد و سوالا‌ت آزمون ضمن خدمت فرهنگیان، قصد آن دارند كه نیات پلید خود را در سطح مدارس و در بین فرهنگیان فرهیخته جاری كنند».
این بیانیه در شرایطی صادر شده كه تشكل‌های صنفی، اعتراضات خود را كاملا‌ صنفی و در اعتراض به معطل ماندن لا‌یحه مدیریت خدمات كشوری می‌دانند.
«علیرضا هاشمی» دبیركل سازمان معلمان ایران در واكنش به این بیانیه گفت: «مطالبات فرهنگیان صددرصد صنفی است. مدیران آموزش و پرورش ناتوان از پیگیری مطالبات بحق فرهنگیان، سعی می‌كنند با چنین بیانیه‌هایی به خواسته‌های فرهنگیان رنگ و بوی دیگری بدهند».

نویسنده: خبرنگار- تهرانی  چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 22:40

با سلام
یک فرهنگی بازنشسته هستم با همسایه مان که کارمند بانک است به مشهد رفتیم
ما زوج فرهنگی بودیم هر دو لیسانسیه من از دانشگاه تهران خانمم از ضمن خدمت
ایشان تنها در با نک صادرات تحویل دار بود
در مشهد در بلوار وکیل اباد در یک مدرسه بسیار از بین رفته که سقفش چکه می کرد اسکان شدیم البته با پرداخت هر شب 3000 تومان همسایه ما که کارمند بانک بود در طول 5 روز که در مشهد بودیم مهمان بانک استان خراسان در یک هتل مجلل که مال بانک صادرات خراسان بود مهمان انها بودند یک روز همسایه مان امد در مدرسه بعد گریه افتاد گفت شما معلم ها را چرا مثل انسانهای اولیه برخورد می کنند خود او گفت تو که در دبیرستان دبیر جغرافیای بودی خانمت هم که لیسانس است هر دو فرهنگی البته ماشین او هم سمند بود ماشین ما یک پیکان 56 چرا در این مدرسه مخروبه زندگی می کنید بعد هم گریه افتاد
من از روی بچه های خودم خجالت کشیدم لحظاتی بعد گفت اقای فلانی عدالت یعنی همین 000000
من گفتم وای مارا ببین که به چه وضعی زندگی می کنیم ودانش اموز ما به حال ما گریه می کند بعد رفتیم حرم گفتم یا امام رضا اگر عدالت این است ریشه اش را بکن البته مقصر خود ماییم همیشه در بحرانها در خط مقدم بودیم
در جنگ
در انتخابات
در تظاهرات
حالا هم مز دمان انگ برانداز است ویا زیاده خواه

نویسنده: خبرنگار  چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 22:58

سلام خاطره ای جالب
سال 78 معلم امادگی دفاعی بودم البته مدت 25 سال تا پایان خدمت بچه ها را بردم پادگان امام جعفر صادق جهت تیراندازی باتفنگ ز-3 اول بچه هارا تحویل سروان 000 دادیم تا مقداری نظام جمع کار کند رفتم داخل اسایشگاه سر بازان با انها صحبت کردم ناگهان دیدم صدای جناب سروان 000 درامد گفت فلانی بیا این بجه هارا من نمی توانم ساکت کنم توچطور ی 25 سال با اینها کار کردی گفتم معلم با دل این بچه ها کار می کند بجه ها را به صف کردم و به انها هر چه گفتم انجام دادند
جناب سروان گفت که شما معلم ها بر دل بجه ها حکومت می کنید ولی ما این هنر را نداریم چقدر شما هنرمندید این را بدانیم بچه سپاه هر گز روبروی معلم ها نمی ایستند

نویسنده: صریر چهارشنبه 8 فروردين1386 ساعت: 23:44

هنگام فتنه چون شتر دو ساله ای باش نه پشتی تا سوارش شوند و نه پستانی تا شیرش دوشند .
کلمات قصار نهج البلاغه
فرهنگیان عزیز و هیئت مدیره ی کانون توجه داشته باشیم که برای استفاده ی بهتر از زمان و گرفتن نتیجه ی مطلوب تر هم اکنون به عقلانیت و انگیزه های قوی نیاز داریم . با توجه به زمان کم تا شروع مدارس نظر اینجانب برای برنامه های کوتاه مدت کانون به شرح زیر است .
1. کانون هرچه سریع تر نشست خود را برگزار کند و نتیجه را اعلام کند .
2. تحریم امتحانات پایانی و کنکور دانشگاهها
3. عودت هرگونه کادو و پیام تبریک به آموزش و پروش در تمام کشور و پشتیبانی رسانه ای از این امر .
4. اگر وزیر از مراجع جهت مصونیت و توجیه اشتباهات خود استفاده ی ابزاری می کند ما از مراجع جهت روشنگری ذهن جامعه و واسطه ی خویش و مجلس و دولت استفاده کنیم . هر چند اگر برای آزادی فرهنگیان نیز از واسطه ای چون مراجع استفاده می شد بهتر بود.
5. در پایان امیدواریم که همه فرهنگیان کاملاً صنفی عمل کنند در ضمن به نظر اینجانب طرح تحصّن 14 فروردین (عدم حضور در کلاس ها ) طرحی است که احتمالاً نتیجه ی مطلوب نمی دهد . همین طرح را می توان در قالب روزه ی سکوت مطرح کرد یا برنامه ای برای روزهای دیگر مدارس قرارداد . به یاد داشته باشیم یکی از دلایل آزاد نکردن اعضای کانون کنترل و محار برنامه های آتی کانون است . تدبیر و عقلانبت راهگشای شکست هر سد و مانع است.

وب سایت

نویسنده: بی ادعا  پنجشنبه 9 فروردين1386 ساعت: 0:40

مثل یک انسان فرهیخته به کلاس برویم و این یک مقدار آبروی باقی مانده را حفظ کنیم

نویسنده: در جستجوي عدالت   پنجشنبه 9 فروردين1386 ساعت: 0:42

اگر دولت ،، مذاكره عادلانه اسلامي با معلمان را مي پذيرفت ، و تنها مشكل او كمبود بودجه و تنگناي اقتصادي بود........ اين راه حل ميانه ،، ميتوانست مشكل گشا باشد:
1- از همين فروردين نظام هماهنگ را در حكم هاي حقوقي وارد كنند.
2- در قيش هاي حقوقي افزايش حقوق بصورت پلكاني در خلال يك دوره زماني مشخص شده، اجرا شود.
3- ارقام باقيمانده (مابه التفاوت حكم حقوقي و فيش حقوقي) بصورت ديون و در سال بعد پرداخت شود.

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics