نویدنو:12/06/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

نویدنو:

دولت بلیوی مانع اعتصاب مخالفین شد

 

لا پاز، 20 اوت، ( پرنسا لاتینا) دولت بولیوی، بسته شدن جاده ها توسط مخالفین در پاندو، بنی و سانتاکروز، برای تظاهرات علیه برنامه ی رئیس جمهور اوو مورالس در بازتوزیع درآمد گاز طبیعی را محکوم کرد.

 

جوآن رامون کوئینتاناس[1] وزیر کابینه گفت که 24 ساعت اعتصاب در آن بخش ها، فقط موجب ضرراقتصادی به منطقه و مردم ساکن آن می شود. کوئینتانا به مسئولین چوکوئیساکا[2] اعلام کرد که به تظاهرات نپیوندند. چوکوئیساکا یکی از اعضای انجمن دمکراتیک ملی ( سی او ان ا ال دی دی ایی)[3] است. وی اعلام کرد که حاکمان استان مانند روبن کستاس[4](سانتاکروز) و تجار ثروتمند همچون بارنکو مارینکوویک[5] به دنبال دامن زدن به خشونت هستند.

 

مقامات حکومتی ادعاکردند که گروه های مخالف مصصمم به استفاده از تیراندازی و گروه های مسلح هستند تا درصورت مداخله ی سازمان های نیروهای قانونی، آنان را غافلگیرکنند.

کوئینتانا یادآوری می کند که چگونه اعضای مسلح اتحادیه ی جوونیل کروسنیستا[6] در خیابان ها و انجمن ها میگشتند تا اعتصاب را تحمیل کنند. وی متذکر می شود که بولیوی قصددارد فرایند تغییرات عمیق به نفع اکثریت مردم را به مورد اجرا بگذارد. درهرصورت، این تغییرات منافع گروه کوچکی از ثروتمندان را به خطر می اندازد.   


 

[1] Juan Ramon Quintana

[2] Chuquisaca

[3] National Democratic Council (CONALDDE(

[4] Ruben Costas

[5] Branko Marinkovic

[6]Union Juvenil Cruceñista

 

 

  | می توانید نظرات خودرا اینجا ابراز نمایید .

 

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics