نویدنو:29/06/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

در همبستگی با مردم ودولت بولیوی

 

بیانیه مطبوعاتی حزب کمونیست ایرلند

 بحران بولیوی مخلوق دولت بوش

نشست هیئت ملی حزب کمونیست ایرلند درروز شنبه 13 سپتامبر فعالیت های فیلیپ گلد برگ سفیراخراج  شده  امریکا در بولیوی رابه در دخالت آشکاردر امور بولیوی ،سازماندهی وتامین بودجه نیروهای نژاد پرست تجزیه طلب شرق کشور، از جمله آدمکشان خشونت طلب اتحاد جوانان کرسنیستا را محکوم می کند. رفتار او یکبار دیگر همچون رفتار سابقش در کوزوونشان می دهد که ایالات متحده استفاده از پست ترین نوع جنایتکاران را برای پیش برد اهداف سلطه طلبانه خود تدارک دیده است .

ما به پیروزی رئیس جمهور اوو مورالس در رفراندم اخیر احترام می گذاریم ، وهمبستگی خودرا با مردم بولیوی در مبارزه برای پیش برد عزم دموکراتیکشان اعلام می کنیم .

اوژن مک کارتن 

   بیانیه حزب کمونیست پاکستان در باره اخراج سفیران امریکا از بولیوی وونزوئلا 

امپریالیسم امریکا در حال گذار به بحران همه جانبه است وسیستم امپریالیستی جنبش ارعابگرانه ای را با حمایت از جنبش های تجزیه طلب آغاز کرده است .امپریالیسم  امریکا همچنین با ایجاد جنبش های تجزیه طلب و با تقویت به اصطلاح افراط گرایی دلایلی را برای چنگ در مناطق مختلف جهان جستجو می کند. امریکای امپریالیست در منطقه امریکای لاتین، پس از مشاهده طبیعت انقلابی ومحبوبیت آن ، به مهاجم تبدیل شده است . آنها ( پیش از این ) سعی کردند از کلمبیا علیه ونزوئلااستفاده کنند  و امریکا به همان شیوه از نیروهای ضد انقلابی در بولیوی حمایت می کند.سفیر ایالات متحده در تمام این توطئه ها دست اندر کار بوده است ، حزب کمونیست پاکستان این رفتار را محکوم می کند. 

حزب کمونیست پاکستان از اخراج سفیران امریکا از بولیوی وونزوئلا حمایت می کند. ایالات متحده همان رفتار را در برخی از مناطق مرزی پاکستان نیز انجام می دهد، دولت منتخب پاکستان باید تصمیم های جدی شبیه  دولت های بولیوی وونزوئلا اتخاذ نماید ،  اتحاذچنین تصمیم هایی بسیار بسیار ضروری است .

حزب کمونیست پاکستان تمام نیروهای مترقی را به تسریع کارزار سیاسی علیه امپریالیسم امریکا فرا می خواند .

دبیر خانه مرکزی حزب کمونیست پاکستان

    بیانیه فدراسیون جهانی جوانان دموکرات در دفاع از جوانان ومردم بولیوی

فدراسیون حهانی جوانان دموکرات در طی  چند روزگذشته  تحولات سیاسی بولیوی راکه ناشی از حملات خشونت بار مخالفینی است ، که همچنان از سوی دولت ایالات متحده مورد حمایت قرار دارند با دقت  پیگیری کرده است .ما تلاش های اوو مورالس رئیس جمهور قانونی را نیز در دست یابی به را ه هایی برای تامین ثبات وگفتگو وصلح  دنبال کرده ایم .    

بار دیگر الیگارشی های امریکای لاتین به تحریم روند های دموکراتیکی که در منطقه به ظهور رسیده است ، تحقیر مردم فقیر ودوری جستن ازبه رسمیت شناختن خلقی که خودرا برای مبارزه برای دنیایی که اطمینان داریم تحقق پذیر است متحد کرده،دست زده است.

فدراسیون جهانی جوانان دموکرات  با محکوم کردن عملیات بی ثبات سازی  که از حمایت دولت امپریالیست ایالات متحده برخوردار بوده است،  حمایت کامل خودرا از مردم ودولت بولیوی اعلام می دارد.

فدراسیون جهانی جوانان دموکرات تمام اعضا وسازمان های دوست ونیز جوانان جهان را به اعلام همبستگی  با جوانان ومردم آسیب دیده ، وبا اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی واصرار بر آن که حق ملت ها برای آزادی واستقلال باید مورد احترام قرار گیرد فرا می خواند.

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics