نویدنو:10/02/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

 

بیانیه جمعی از جوانان و دانشجویان سوسیالیست به مناسبت اول ماه می

 

به هر سو که نگاه می اندازیم اضطراب و نگرانی در میان مردم موج می زند. نگرانی از امروزی تنیده شده در مشکلات طاقت فرسای روزمره و آینده ای نامعلوم زندگی ها را به مخاطره انداخته است. زندگی زحمتکشان میهن ما را سخت ترین ناملایمات و ناهنجاری ها در معرض آسیب و فروپاشی قرار داده اند. سرکوب نیروهای مترقی و عدالت خواه و نشنیدن صدای مردم و جلوگیری از ایجاد تشکل های مردمی و در حقیقت جلوگیری از سازمان یابی توده های نامتشکل زحمتکشان مطابق خواسته ها و نیازهای خود جلوه ای از ماهیت غیردموکراتیک جمهوری اسلامی است. حکومت جمهوری اسلامی که با سرکوب تمامی نیروهای انقلابی در طول تاریخ خود ماهیت ضدانقلابی خویش را نمایان کرده امروز نیز در ادامه سیاست های سرکوبگرانه، شرایطی را به زحمتکشان تحمیل کرده است که هر وجدان آگاهی را به اعتراض فرا می خواند. واگذاری های راهزنانه و خصوصی سازی اموال و دارائی های عمومی در راستای سیاست های نئولیبرالیستی و اوامر بانک جهانی نتیجه ای جز ویرانی هرچه بیشتر صنعت و عمیق تر کردن فاصله طبقاتی ندارد. در این برهه از تاریخ که منافع زحمتکشان در غیاب نیروهای مردمی توسط حاکمیت جمهوری اسلامی به خطرناکترین شکل بازیچه شده است ما به عنوان جمعی از دانشجویان و جوانان سوسیالیست در ایران با درک شرایط ویژهء ایران و خطر دست اندازی های امپریالیسم جهانی و با توجه به اینکه امپریالیسم هدفی جز تکمیل نقشه های شوم انحصارات جهانی پس از فروپاشی کشور شوراها و تکمیل نقشه های تجاوز طلبانه نظام سلطه جهانی ندارد، همیاری حکومت جمهوری اسلامی به پیشبرد سیاستهای جنگ طلبانه امپریالیستی چه در سطح داخلی و چه در سطح جهانی را محکوم می کنیم و با تاکید بر ماهیت صلح طلب نیروهای طرفدار سوسیالیسم علمی، با پافشاری بر جانب داری از منافع زحمتکشان و همراهی با طبقه کارگر در رسیدن به خواسته های خود بر این نکته تاکید می کنیم که جنگ و سیاستهای جنگ جویانه تنها در جهت حفظ منافع و ادامه سلطه ویرانگر سرمایه داریست که گاه این سلطه به وسیله حکومت های غیر دموکراتیک و گاه با سرنگونی آن حفظ می شود.

جمهوری اسلامی با در پیش گرفتن سیاست جنگی-امنیتی در حقیقت جنگ ناخواسته ای را به مردم و کارگران ایران تحمیل می کند. به بهانه جنگ و با اعلام شعار «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» سعی در ایجاد تفرقه و به بیراهه کشیدن خواسته های مردم وجلوگیری از رشد روزافزون آگاهی طبقاتی در بین توده های زحمتکش  مردم دارد.

ما به عنوان جمعی از دانشجویان و جوانان سوسیالیست در ایران با تبریک فرارسیدن اول ماه می، روز جهانی کارگر و با اعلام حمایت و همراهی با طبقهء کارگر به جنگ و سیاست های جنگ طلبانه امپریالیستی نه می گوییم. در میانه سیاستهای جنگی و سرکوبگرانه تحمیلی توسط جمهوری اسلامی و نظام سرمایه داری جهانی جنگ واقعی و طبقاتی در حال وقوع است. ما با اعلام همبستگی با کارگران و زحمتکشان ایران در این جنگ واقعی در کنار جنبش های اجتماعی در پیگیری خواسته های دموکراتیک خود و در کنار طبقه کارگر برای رسیدن به خواسته های دموکراتیک و سوسیالیستی ایستاده ایم. حاکمیت جمهوری اسلامی سعی دارد با تفرقه اندازی بین کارگران و از بین بردن اتحاد طبقاتی و انسجام تشکیلاتی آنها به بهانه جنگ در حقیقت به مصادره و تاراج دارایی های کارگران و زحمتکشان بدون هیچ اعتراض و حق طلبی از سوی این طبقه ادامه دهد. مبارزات کارگران در تمام نقاط ایران و مبارزات پیگیر معلمان و حق طلبی آنها جوابی جز سرکوب، بازداشت و آزار رهبران و فعالین این طبقه نداشته است. ما با تبریک فرا رسیدن روز جهانی کارگر به مخالفت با نظام سرمایه داری، سیاست های جنگی را وسیله ای برای به تعویق انداختن و سرکوب خواسته های مردم می دانیم. سیاست جنگی که بحران می آفریند راه را برای بر هم زدن قواعد بازی و نادیده گرفتن حقوق دموکراتیک توسط حکومت های سلطه طلب باز می گذارد.

ما همراه با کارگران در روز جهانی کارگر خواستار دستیابی ایشان به حقوق و مطالبات برحقشان هستیم و اعتقاد داریم که در نهایت صلح پایدار، رهایی و دستیابی به حقوق کارگران تنها با به زیر کشیدن نظام سرمایه داری ممکن است. بشر بر سر یک دوراهی خطیر است؛ یا سوسیالیسم، یا بربریت! و برای سوسیالیسم یک راه بیشتر وجود ندارد: کارگران جهان متحد شوید!

جمعی از جوانان و دانشجویان سوسیالیست ایران

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics