نویدنو:27/05/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

نویدنو 

بیانیه رسمی دولت کوبا درباره جنگ گرجستان - استیا

کوبا از صلح بعنوان پیش نیاز حتمی برای توسعه تمام حلق های جهان دفاع می کند.

خلق ما بیش از 50سال قربانی تجاوزاز سوی دولت های ایالات متحده امریکا بوده است.که آنها را وادار به صرف  گسترده منایع وانرژی کرده است .مردم ما دردفاع از حق حاکمیت کشور استوار وسر سخت بوده اند واز تلاش های سازمان ملل ومبارزه آن برای صلح حمایت می کنند . 

بخشی از سرزمین ما به مدت بیش از 100سال با زور اشغال شده است ولی کوبا هرگز برای باز پس گیری آن با دست یازی به خشونت تلاش نکرده است ونخواهد کرد .سیاست خارجی کوبا برای جوامع جهانی شناخته شده ومورد تایید است .

در لحظه کنونی ، بحرانی در حال شعله ور شدن است که سبب نگرانی خلق ها است ،این نگرانی ریشه در اخبارجنگی دارد که در قفقاز ، در مرزهای جنوبی روسیه آغاز شده است .

زمانی که اتحاد شوروی فرو پاشید، استیای جنوبی با زور به گرجستان ملحق شد، اما ملیت و فرهنگ خودرا با آن تقسیم نکرد ،وموقعیت خودرا بعنوان جمهوری خود مختاربا مقامات محلی وپایتخت خود تسخینوالی حفظ کرد . در سپیده دم 8 اوت ، گرجستان  درهمدستی با دولت امریکا ، نیروهایش را با تلاش برای اشغال پایتخت روانه استیای حنوبی کرد ، که این امر آشکاراهمان روزی  اعلام شد که روز افتتاحیه بازی های المپیک پکن بود    

این ادعای دروغی است که گرجستان از حق حاکمیت ملی خود دفاع کرده است.

سربازان روسی به صورت قانونی ، بعنوان نیروی حافظ صلح در اوستیای جنوبی مستقر بودند، وهمانگونه که مورد تایید  جوامع بین المللی است ، هیچ اقدام غیر قانونی انجام نداده اند.

درخواست از مهاجم برای خروج عادلانه است ودولت ما از ان حمایت می کند.

کوبا، مورد تهدید نیروهای امریکا ، قاعدتا نمی تواند با آتش بس بدون خروج متجاوزین موافقت نماید . اگر کوبا مورد حمله  نیروهای خارجی  قرار داشت هرگز به چنین آتش بسی تن نمی داد .

رائول کاسترو رز

رئیس شورای  دولت ووزیران

هاوانا 10اوت 2008

  

  | می توانید نظرات خودرا اینجا ابراز نمایید .

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics