نویدنو:15/02/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران

 درباره وقایع اخیر دانشگاه امیر کبیر

 

       تاریخ ما بی قراری بود ، نه باوری نه وطنی                      بارها به خونمان کشیده اند ، به یاد آر    

    بار دیگر اردیبهشت و خرداد رسیده است و بار دیگر چماقداران ارتجاع ، می کوشند فضای دانشگاه را ملتهب کنند . بار دیگر صحن مقدس دانشگاه ، آخرین سنگر و مأمن آزادی صحنه درگیری دلاور دانشجویان ظلم ستیز با منادیان تحجر و انجماد است . بار دیگر پلی تکنیک  این نماد ایستادگی جنبش دانشجویی ، صحنه حمله مزدوران و پیاده نظامان ارتجاع به دانشجویان آزاده است . ایدئولوژی که حیاتش جز در بحران و بحران سازی نیست باز هم برای واکسینه کردن خود راهی جز پروژه های برنامه ریزی شده برای دشمن نشان دادن های دروغین و کذایی نیافته است ، تا بار دیگر در سایه ی بحران سازی های خود ساخته  فضای دانشگاه را نا امن کند و از این طریق فعالین دانشجویی را تحت فشار قرار دهد و هم پیروان خود را حول یک بحران دیگر گرد آورد .

 داستان از این قرار است که صبح روز دوشنبه ( 10/2/86) پویان محمودیان – نماینده ی مدیران مسئول نشریات دانشجویی – پس از مشاهده ی یک نسخه از نشریه ی ریوار با تیتر اول – هیچ کسی مقدس نیست – در پی رسیدگی به چند و چون این ماجرا بر می آید و با تعجب متوجه می شود که این مقاله که سر تاسر به توهین به مقدسات و ائمه ی اطهار پرداخته در 4 نشریه با لوگوی نشریات دانشجویی   نزدیک به انجمن اسلامی پلی تکنیک یعنی سحر ، سر خط ، آتیه و ریوار چاپ شده است که همه ی لوگو ها بطرز واضحی مشخص است که اسکن شده و بدلی است ، در صفحه ی اول  این نشریات کذایی کاریکاتوری نیز از شخص اول نظام به چشم می خورد  و روی دیگر آنها هم شعار هایی همچون مرگ بر دیکتاتور و ...نوشته شده است . - دو روز پیش از این در پی تصویب آئین نامه ای در شورای فرهنگی دانشگاه امیر کبیر مبنی بر اینکه تنها نشریاتی از کمک مالی دانشگاه برخوردار می شوند که 100% مطالب آنها تولیدی باشد نشریات دانشجویی این دانشگاه در اقدامی هماهنگ و در اقدامی نمادین در اعتراض به این امر اقدام به چاپ نشریه ای کرده بودند که صفحه ی اول آن سفید بود و در صفحه دوم آن مطلب واحدی به چشم می خورد و تنها لوگو ها متفاوت بود بنظر می رسد توهین کنندگان به مقدسات در چاپ این نشریه ی دروغین  خود از این کار الهام گرفته باشند -  در ادامه نیروهای بسیجی دانشگاه امیر کبیر ضمن تحصن در دفتر رهایی ، رئیس دانشگاه خواستار اخراج کلیه ی مسئولین این نشریات و اعضای انجمن اسلامی می شوند ، این نشریات که به تیراژ بسیار محدود – بیست تا سی برگ -  منتشر شده اند و با سختی زیاد به دست دانشجویان می افتند به وفور در دست بسیجیان به چشم می خورند اینجا است که دانشجویان پی به برنامه ریزی کثیف برای مقابله با آزادی خواهی دانشجویان می برند . دانشجویان برای برائت از این نشریات کذایی و مطالب آنها به دفتر رئیس دانشگاه مراجعه می کنند که مورد ضرب و شتم شدید نیروهای بسیجی قرار می گیرند و تعدادی از دانشجویان در این درگیری ها به شدت زخمی شده و حتی بیهوش می شوند و انتظامات دانشگاه اجازه حمل دانشجویان مضروب به بیمارستان را نمی دهد . سرانجام  اعضای انجمن اسلامی پلی تکنیک و مدیران مسئول این نشریات با برگزاری تریبون آزاد در صحن دانشگاه هرگونه اقدام به چاپ این مطالب و توزیع آن را تکذیب و این عمل را محکوم می کنند .

 از طرفی ، در لرستان نیز  صبح روز دوشنبه 10 / 2/ 86  تعداد 10 نفر از افرادی ظاهرا ناشناس با ورود به دانشگاه لرستان تعدادی از دانشجویان این دانشگاه از جمله اعضای انجمن اسلامی دانشگاه لرستان را با استفاده از سلاح سرد از جمله چاقو، مورد ضرب و جرح قرار دادند و  این اتفاق در حالی رخ داده است که حراست این دانشگاه نه تنها از ورود این افراد مسلح به سلاحهای سرد به دانشگاه جلوگیری نکرده است بلکه در هنگام حمله این افراد به دانشجویان در صحن دانشگاه نظاره گر ضرب و شتم دانشجویان نیز بوده است.

 بر همگان آشکار است که دانشجویان منتقدان حاکمیت و فرزندان راستین ملت هستند و هیچگاه مقدسات ملت را مورد توهین قرار نخواهند داد و این توهین برنامه ریزی شده هدفی جز ایجاد بهانه ای برای سرکوب جنبش دانشجویی را دنبال نمی کند .

 انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی ، از تمامی دانشجویان می خواهد تا با کنار گذاشتن بی تفاوتی و رخوت در این برهه  سرنوشت ساز که بی شک از سیاه ترین دوره های تاریخ معاصر ایران زمین است ،  نسبت به وضع یاران دبستانی خود در دیگر دانشگاه ها   و در دانشگاه خود بی تفاوت نباشند و  حساسیتی فزاینده نسبت به پیرامون خود ، داشته باشند . باور کنیم ، این ماییم ، آخرین سربازان جبهه آزادی ولی راه ما راه منطق است .

انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی ضمن محکومیت شدید این اقدام توهین کنندگان به مقدسات ملت و جو سازی های دروغین ، از ملت و دانشجویان می خواهد که ضمن برخورد منطقی  و حفظ آرامش خود در این فضا بهانه ای بدست مرتجعین برای برهم زدن آرامش دانشگاه و جامعه و سرکوب جنبش دانشجویی را ندهند.   

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics