نویدنو:12/06/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

نوبدنو:

بیانیه دبیر خانه مرکزی حزب کمونیست پاکستان

در باره خروج حزب مسلم لیگ از دولت ائتلافی حاکم

  خروج حزب مسلم لیگ پاکستان از دولت ائتلافی به رهبری حزب مردم پاکستان، مجلس ودموکراسی را در کشور تضعیف کرده است .این عزم امریکا ونهاد ارتش پاکستان بود  که خواهان آن بودند که دو حزب با یکدیگر همکاری نکنند وسرانجام در این امر موفق شدند.

 گرایش ووعده های دروغ آصف علی زرداری گزینه های دیگر وراه های قابل دسترس شرکای ائتلاف را از بین برده است . حزب کمونیست پاکستان بیم آن دارد که در صورت بقای همان گرایش ، به خلق شرایطی کمک خواهد شد که در آن حزب مردم پاکستان ، بوروکراسی نظامی و امریکا متحدینی هستند که در یک  اردو چادر خواهند زد . به عبارت دیگرگروه مسلم لیگ نوازگام های افراطی برای اتحاد با جماعت اسلامی وسایر نیروهای افراطی ارتجاعی بر می دارد.این اوضاع می تواند قطعا برای دموکراسی وفدراسیون پاکستان خطرناک باشد .

اطلاعیه درتوضیح بیشترمی افزاید که امریکا بر دولت حزب مردم پاکستان برای پیروی از دستور کار آنها فشار می آورد و امکان موجود برای پذیرش روش های مسلم لیگ در دولت گذشته را افزایش خواهد داد.

مسلم لیگ نواز می تواند به جای نیروهای راستگرا، روابط وائتلافی را با نیروهای سکولار بر قرار سازد ، در غیر این صورت نهاد ارتش دوباره قدرت را اشغال خواهد کرد .

حزب کمونیست پاکستان می داند ودرحال حاضر آشکار است که امریکا مانع اصلی در اعاده قضات وحاکمیت  پارلمان است ، در عین آن که نهاد ارتش از این کار حمایت می کند. آنها ارزومند آن هستند که حاکمیت به جای پارلمان در دست یک فرد باشد ، برای آن که آنها تیاز به سیستم ریاستی را در کشور احساس می کنند .

 دبیر خانه مرکزی اعلام می دارد  وقت آن که نیروهای چپ ، وکلا، اتحادیه های کارگری وسازمان های حرفه ای به مخالفت آشکار ومبارزه علیه امریکا ونهادهای پاکستانی اقدام کنند فرا رسیده است .رفع فشار از پارلمان ونیز مبارزه علیه  امریکا نباید به هیچ وجه مزاحمتی برای حق حاکمیت پاکستان ایجاد کند. 

عماد قاضی عضو دبیر خانه حزب کمونیست پاکستان

  | می توانید نظرات خودرا اینجا ابراز نمایید .

 

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics