نویدنو:28/05/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

بیانیه شماره 2 کمیته تلاش برای رهایی سهیل آصفی

 

 

مردم ایران!

 

امروز بیش از دو هفته از بازداشت سهیل آصفی، روزنامه نگار آزادی طلب و عدالت خواه میهنمان می گذرد. در این مدت او تنها دو تماس تلفنی کوتاه با خانواده اش داشته است.

ما بیش از پیش باور داریم که سهیل هیچ جرمی مرتکب نشده غیر از عمل به وظیفه حرفه ای خود به عنوان روزنامه نگاری آزاد و مستقل. این حق سهیل و هر روزنامه نگار دیگری است که با رسانه های خارج از ایران نیز همکاری کند و حاکمان جمهوری اسلامی نمی توانند شغل یک روزنامه نگار را عملی مجرمانه بدانند.

ما متاسفیم که در این دو هفته هیچ یک از نهادهای صنفی روزنامه نگاران در داخل کشور به این بازداشت غیر موجه واکنش نشان نداده اند و سکوت کرده اند. ما متاسفیم که شاخک های جامعه مطبوعاتی در کوران حوادث این چند سال آنچنان بی حس و چشم هایش آنچنان کم سو شده است که نسبت به بازداشت همکار جوانشان چنین گیج و سترون عمل می کند.

 کمیته تلاش برای رهایی سهیل آصفی هشدار می دهد که سکوت در برابر ادامه بازداشت سهیل و دیگر همکاران در بندش می تواند زمینه ساز هر چه گسترده تر شدن تحدید آزادی اندیشه و بیان و نشر عقاید باشد. ما باور داریم که برخورد با جریان آزاد اطلاع رسانی تنها به همین یک مورد ختم نخواهد شد و ما با بی عملی خود به حاکمان اجازه می دهیم دهان بند سانسور و دگراندیش ستیزی را بیش از گذشته بر مطبوعات و روزنامه نگاران تحمیل کنند.

 کمیته تلاش برای رهایی سهیل آصفی همچنین به حاکمان و کار به دستان نهادهای امنیتی و قضایی بازداشت کننده سهیل آصفی هشدار می دهد مسئولیت حفظ سلامتی سهیل بر عهده آنهاست و ما پیگیرانه و با حساسیت وضعیت سلامتی او را دنبال می کنیم. ما با توجه به حقایق فاش شده از شکنجه و آزار دانشجویان در بند پلی تکنیک، نگرانی شدید خود را از اعمال شکنجه های جسمی و روانی برای تولید بالماسکه های حقیر و بی ارزش اعتراف گیری اعلام می کنیم.

 کمیته تلاش برای رهایی سهیل آصفی مانند گذشته خواهان آزادی بدون قید و شرط سریع این روزنامه نگار است و در این راستا از تمامی نهادهای مردم پایه حقوق بشری، از تمامی نهادهای صنفی حافظ آزادی بیان و اندیشه، از تمامی فعالان اجتماعی و سیاسی می خواهد تمام تلاش خود را برای رهایی سهیل و دیگر همکاران دربندش به کار گیرند. به یاد داشته باشیم تاریخ، امروز ما و کنش های امروز ما را رصد می کند تا در حافظه جمعی یک مردم ثبت شود.

 

                                                                  ۲۹ مرداد 1386   

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics