نویدنو:3/11/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

حزب کمونیست اسرائیل صلح دوستان اسرائیلی را به پیوستن به اقدام همبستگی 26ژانویه 2008 فرا می خواند

به محاصره پایان دهید

کاروان امداد برای همسایگان ما در غزه

برگردان هاتف رحمانی

آیا زمانی که کودکان را در غزه تحت فشار قرار می دهند که آب آلوده بنوشند این امر به کودکان سدروت کمکی می کند؟ به نظر می رسد که دولت اسرائیل چنین می اندیشد (اگر بیندیشد)

 غزه در محاصره است !  به دستور دولت اسرائیل صدها کالای مصرفی برای تامین معاش روزانه اجازه ورود به نوار غزه را ندارد. حتی ورود فیلتر(تصفیه کننده ) آب - که برای تصفیه آب چاه های غزه ، به شدت آلوده  از نمک ، نفت و فاضلاب حیاتی است- نزدیک به نیمی از سال است که ممنوع شده است . رسانه های جمعی اسرائیل انتقال درکی واقعی از چگونگی شرایط دشوار موجود به افکار عمومی را پیگیری نمی کنند ( و حتی هرگز سعی هم نکرده اند) . اما هر کسی که با اهالی غزه  در ماه های اخیر صحبت کرده است می داند که این شرایط از زمانی که به یک فاجعه منطقه ای ارتقا داده شد ادامه داشته است که ما را نیز در خطر قرار می دهد.

 همانطور که به خوبی مشهور است  نوار غزه  حتی در شرایط " عادی " هم منطقه ای کوچک ، فقیر و پر جمعیت است. اشغال غزه با " قطع درگیری " پایان نمی گیرد برعکس ،گذرگاه  ایجاد شده برای اشخاص و کالاها به داخل و خارج نوار مشکلات بیشتری را از سوی مقامات اسرائیلی ایجاد کرده است و هیچکس نمی تواند جز با اجازه سرویس های امنیتی اسرائیل  از طریق زمین ،دریا یا هوا به غزه وارد یا از آن خارج شود . تا آنجایی که اهالی غزه ملاحظه می کنند ، قطع درگیری نه تنها سبب آزادی نگشته بلکه صرفا  ایجاد اشغال کرده است که بسیار وخیم تر است .

 هر چند اهالی سدروت در مصیبت بدی گرفتارند ، و اشکلون ها( یهودی های اروپایی تبار) ، و کلنی های اسرائیلی و مزارع جمعی در منطقه زیر رگبار موشک های قصام، گلوله های خمپاره و گلوله تک تیر اندازن قرار دارند،اما این راه توجیه محاصره ستم گرانه ای که یک و نیم میلیون شهروند _ مردان  ، زنان  و کودکان – رابه شدت آزار می دهد نیست . محاصره رفتاری غیر اخلاقی و نقض قوانین بین المللی است – و از نقطه نظر خاصی،افزایش تندی و مصیبت در غزه منجر به افزایش حملات به سوی اسرائیل می گردد وبه آن حملات پایان نمی دهد. بر عکس آنچه ما اعتقاد داریم  آن است که ساکنین سدروت و ساکنین غزه نباید دشمنان هم قلم داد شوند:هر دو آن ها قربانیان سیاست احمقانه و شریرانه دولت اسرائیل هستند.

 ما در کاروان ،روز شنبه 26 ژانویه (6بهمن 1386) از سراسر اسرائیل، همراه خود مقدار زیادی فیلتر آب خواهیم برد و شدیدا از مقامات نظامی در خواست می کنیم که اجازه ورود آن ها را به نوار غزه  صادر کنند که اهالی غزه همراه با فیلتر آب به  مواد غذایی اساسی – آرد، برنج، روغن،نمک، حبوبات و عدس- برای توزیع در میان رانده شد گان به نهایت فقر و نومیدی در نتیجه محاصره نیاز مبرم دارند. 

 ما در مرزهای نوار غزه راهپیمایی اعتراضی بر گزار خواهیم کرد، همزمان با راهپیمایی ما در آن سوی دیگر هم دوستان فلسطینی ما به راهپیمایی اعتراضی خواهند پرداخت. ما.با هم ، از دولت اسرائیل درخواست خواهیم کرد که فورا به محاصره غزه پایان دهد.ما قصد داریم راهپیمایی را در جایی  به فاصله کمتر از یک کیلومتری بر گزار کنیم که برای فلسطینیان قابل مشاهده باشد .  فعالین صلح و حقوق بشر فلسطینی  شرکت کننده در کارزار بین المللی " به محاصره پایان دهید " همانند روانپزشک معروف دکتر ایاد سراج علیرغم مشکلات و مخاطرات دشوار برای خوش آمد گویی و حمایت از ما به مرز خواهند امد. ما در کارزار مشترک اسرائیلی- فلسطینی در دو سوی مرزها بدیل راستین  میدان جنگ دائمی تیراندازی و کشتار ، تباهی و مصیبت ، موشک ها و تانک ها را به نمایش خواهیم گذاشت ، آلترناتیو آتش بس، پایان دادن واقعی به اشغال مستقیم و غیر مستقیم، جایگزینی از صلح و شکوفایی برای اسرائیلی ها و فلسطینیان ، برای سدروت و غزه .

 

 

بازگشت به صفحه نخست         

                           blog stats

Free Web Counters & Statistics