نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

بازداشت فعالان سندیکایی، بخشی از توطئه ارتجاع بر ضد زحمتکشان

نویدنو:11/9/1385

بازداشت فعالان سندیکایی، بخشی از توطئه ارتجاع بر ضد زحمتکشان

 

صبح روز یکشنبه 28 آبان ماه، ماموران امنیتی رژیم ولایت فقیه، بار دیگر منصوراصانلو، رییس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه را بازداشت و روانه زندان ساختند.



این فعال شناخته شده سندیکایی پیش از این به مدت هشت ماه در اسارت رژیم قرار داشت و چندی پیش با قرار وثیقه 150 میلیون تومانی آزاد و در انتظار محاکمه در شعبه 14 دادگاه انقلاب اسلامی بسر می برد.
بازداشت مجدد منصور اصانلو، آن هم به شکل ربودن وی از خیابان و شلیک تیر هوایی توسط ماموران برای ترساندن مردم، حرکتی از قبل برنامه ریزی شده و دقیق در اوضاع کنونی حاکم بر میهن ماست. ارتجاع حاکم در راستای یورش به منافع و حقوق طبقه کارگر و دیگر زحمتکشان که اصلاح قانون کار به سود کلان سرمایه داران بخشی از آن قلمداد می شود، درصدد درهم شکستن مقاومت و اعتراضات رو به گسترش کارگران و زحمتکشان است.

در این خصوص دستگیری چهره های شناخته شده جنبش سندیکایی و افزایش فشار به آنها و به طور کلی ایجاد شرایط پلیسی توام با وحشت دائمی، از زمره روش های اصلی در این برنامه ضد کارگری است. به علاوه، دستگیری رییس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد درست اندکی پس از انتشار فراخوان برای اتحاد عمل گروه های مستقل کارگری کشور برای نقد و بررسی لایحه وزارت کار پیرامون اصلاح قانون کار که از سوی هیئت موسسان سندیکاهای کارگری که نهادی مستقل، شناخته شده و قانونی است، صورت می گیرد و این حقیقت را نشان می دهد که رژیم ولایت فقیه و دولت بر گمارده شخص ولی فقیه، از رشد و گسترش نفوذ تشکل های واقعی و مستقل کارگری که اتفاقا چارچوب قوانین موجود را رعایت می کنند، در هراس هستند و تمامی مساعی خود را برای مقابله با آنها به کار گرفته و می گیرند. در واقع دستگیری دو باره آقای اصانلو اخطاری از سوی ارتجاع به زحمتکشان و تشکل های مستقل صنفی آنان است!
گفتنی است که منصور اصانلو و تعداد دیگری از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد در تاریخ 18 آبان ماه بنابه دعوت رسمی برگزار کنندگان اجلاس منطقه ای (آسیا) سازمان بین المللی کار، که در شهر تبریز برگزار شد، با وجود مخالفت مسئولان حکومتی، شرکت کردند و متعاقب آن در اجلاس بعدی که در شهر کرمان برگزار گردید، بنابه خواست و تاکید نماینده سازمان بین المللی کار آقای اصانلو با سخنان خود جلسه را افتتاح کرد. به این ترتیب هیچ یک از فعالیت های سندیکای شرکت واحد و رییس هیئت مدیره آن، خارج از محدوده قوانین موجود نبوده و بازداشت مجدد وی اقدامی است غیر قانونی از سوی ارگان های امنیتی!

حزب توده ایران، افزایش فشار به فعالان سندیکایی و از جمله بازداشت غیر قانونی منصور اصانلو را به شدت محکوم کرده و خواستار اقدام فوری برای روشن شدن وضعیت او است. جنبش سندیکایی کارگران ایران تنها و تنها با اتحاد عمل می تواند در برابر ترفند های ارتجاع مقاومت و از منافع زحمتکشان دفاع کند!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics