نویدنو:08/06/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

باز داشت علیرضا ثقفی خراسانی

نویدنو: آقای علیرضا ثقفی خراسانی از روز سه شنبه 6شهریور 87 بازداشت وبه زندان اوین منتقل گردید .آقای ثقفی از اعضا فعال کانون نویسندگان ایران ویکی از نویسندگان مدافع حقوق زحمتکشان است . نوید نو ضمن محکوم کردن بازداشت این فعال اجتماعی  ودر خواست آزادی فوری ایشان ، در همین رابطه مصاحبه دکتر ناصر زرافشان وکیل مدافع آقای ثقفی وبیانیه کانون مدافعان حقوق کارگررا که آقای ثقفی از اعضا آن کانون است جهت اطلاع خوانندگان درج می نماید .

 

علیرضا ثقفی خراسانی در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد.

علیرضا ثقفی خراسانی، عضو کانون نویسندگان ایران و کانون مدافعان حقوق کارگران، در تهران بازداشت شده است. ناصر زرافشان وکیل آقای تقفی در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی بازداشت موکل خود را تایید کرده و گفته است که علیرضا ثقفی در حال حاضر در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد.

علیرضا ثقفی به دنبال یک احضار تلفنی ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه ۵ شهریور ماه به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه کرد اما علیرغم اطلاع ماموران به خانواده وی مبنی بر اتمام تحقیقات و خروج آقای ثقفی از اداره اطلاعات، او به منزل بازنگشته است.

منابع خبری در ایران ساعاتی پیش از اعلام بازداشت آقای ثقفی از ناپدید شدن وی اطلاع داده بودند. این در حالی است که او به دنبال اتمام تحقیقات در اداره اطلاعات، به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

ناصر زرافشان وکیل آقای ثقفی ابراز امیدواری کرده که موکلش طی روزهای آینده آزاد شود.

بازداشت علیرضا ثقفی در حالی صورت می گیرد که کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری، سال پیش ایران را از جمله کشورهای خطرناک جهان برای فعالان کارگری معرفی کرد.

این نهاد بین المللی می گوید که فعالیت های صنفی در ایران اغلب به نحوی به حکومت وابسته اند و سندیکاها و اتحادیه های کارگری حتی اگر در قوانین به رسمیت شناخته شده باشند، عملاً امکان فعالیت مستقل ندارند.

علیرضا ثقفی، مدیر ماهنامه توقیف شده "راه آینده" است که عمده مقالات آن در زمان انتشار به مسائل کارگری اختصاص داشت.

بی بی سی

 

بيانيه در مورد بازداشت عليرضا ثقفي

در پي تشديد فشار در جهت ممانعت از برگزاري تجمعات و مراسم‌هاي مختلف، طي چند ماه گذشته از برگزاري مراسم روز جهاني كارگر (اول ماه مي) و بزرگداشت شاملو جلوگيري شد  و از ورود كارگران و فعالان اجتماعي به اين مراسم ها ممانعت به عمل آمد. در هفته‌ي اول شهريور‌ماه كه به روز بزرگداشت قربانيان كشتار دهه‌ي شصت نزديك مي‌شويم، نيز با موج احضار و ارعاب خانواده‌هاي قربانيان و فعالان اجتماعي روبرو شديم. در اين راستا عليرضا ثقفي خراساني از اعضاي كانون مدافعان حقوق كارگر و كانون نويسندگان ايران نيز در پي تماس تلفني به اداره پيگيري اطلاعات احضار و پس از بازجويي به زندان اوين منتقل شد. ما دستگيري وي را كه فاقد هرگونه وجاهت قانوني و انساني مي‌باشد محكوم و خواستار آزادي فوري و بي قيد و شرط او هستيم. در ادامه چنين برخوردهايي را با كليه‌ي فعالان اجتماعي محكوم  و سوال‌هاي زير را در اين زمينه مطرح مي‌كنيم :
 1) چرا حضور بر مزار قربانيان كشتارهاي دهه‌ي شصت و برگزاري مراسم براي آنان، جرم محسوب مي‌شود؟
2) آيا مجوزي قانوني براي اين گونه اقدامات به اصطلاح پيشگيرانه وجود دارد ؟

كانون مدافعان حقوق كارگر

 

  | می توانید نظرات خودرا اینجا ابراز نمایید .

 

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics