نویدنو:15/05/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

برای فرار آخر چکمه هات واسه ت بزرگه

تقدیم به سهیل آصفی که به زندان رفت

هژیر پلاسچی

 

 

بگذار این بار نشسته باشم جای تو. این ور و آن ور را نگاه نکن. خود تو را می گویم که حالا نشسته یی برای پرونده ی من کلمه های مشکوک را از لابه لای این سطرها بیرون می کشی. کنار هم می چینی. تا جمله های مرتد را پیدا کنی. خود تو را می گویم. بگذار یک بار نشسته باشم جای تو.

 

می دانی؟ صدای زنگ تلفن فقط برای ما نیست که این روزها شوم شده است. فقط برای ما خبر بد ندارد. باز ماموریت داری. باز باید به تفتیش خانه یی بروی که از آن تو نیست. باز باید دست هایی را دستبند بزنی که ترد است، جوان است. باز باید زل بزنی توی چشم های یکی که انگار هم سن پسر بزرگ خودت باشد. پسر بزرگ خودت که امسال به ضرب سهمیه ی چه می دانم چه فرستادی اش دانشگاه تا درس بخواند و کسی شود. کسی شود که تو نباشد. مفتش نگهبان شب!

 

صدای زنگ تلفن این روزها برای تو هم خبر بد دارد. حالا چند وقتی است که می دانی مردم نام تو را، چهره ی تو را، حتا خطوط صورتت را فراموش نمی کنند. حالا چند وقتی است که می دانی کسی توی آینه ایستاده که خودت نیست. این را می دانی. من می دانم که می دانی. تو لابد گاهی پنهانی، در میانه ی جلسات بازجویی نگاهی به کتاب هایی می اندازی که از خانه ها آورده یی. گاهی لابد فیلم هایی را که مصادره کرده یی تا مدرک جرم از نگاتیوهایشان بیرون بکشی، تماشا می کنی.

 

لابد می دانی که این سوی بازی سر تمام شدن ندارد. لابد می دانی که نامت در تاریخ خواهد ماند و تو انتخاب کرده یی که در کجای تاریخ ایستاده باشی. حالا خوب نگاه کن برادر! پسرت که به ضرب سهمیه ی چه می دانم چه به دانشگاه فرستادی اش دارد کتاب ممنوعه می خواند. آگاهی تا توی خانه ی تو روانه شده است. خوب نگاه کن برادر! یکی از همین روزها، روی حکم تفتیش و دستبند نام پسر خودت را می نویسند. و بعد فکر کن آنهایی که امروز با لبخند به زندان می روند، به چه می اندیشند؟ خوب نگاه کن برادر!

 

خارج از دستور : سهیل آصفی، امیر یعقوبعلی، سعید متین پور، مسعود باستانی، مهدی عربشاهی، جلیل غنی لو، بهروز صفری، فرشاد قربانپور شیخانی، مجید توکلی، عبدالله مومنی، مرتضا اصلاحچی، بهاره هدایت، عباس لسانی، هیوا بوتیمار، عدنان حسن پور، محمود صالحی، منصور اسانلو، بختیار رحیمی، علی نیکونسبتی، محمد هاشمی، احمد قصابان، احسان منصوری، حنیف یزدانی و ... وای چه سرگیجه ی شومی.

 

حواری خورشید

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics