نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

بهانه ای ابلهانه

نویدنو:25/10/1385

بهانه ای ابلهانه

دکتر حسین سالاری

هیچ کشورعربی یا مسلمانی، حتا اگربه کوچک ترین بمب ها ی هسته ای هم مسّلح باشد، مایل نخواهد بود که اسراییل را مورد ضربت اتمی قرار دهد. زیرا اسراییل کشور کوچکی است که با ملتّ های فلسطینی وعرب در هم تنیده واحاطه شده است.

انفجاریک بمب اتمی، فلسطینی ها وعرب ها را نیز می کشدوامواج رادیواکتیوآن به تمامی خاورمیانه واز جمله ایران انتشار می یابد. از این رو جنجال خطرناک بودن ایران اتمی برای اسراییل، ابلهانه بوده و بهانه ای برای حمله به آن کشور می باشد. و این درست مشابۀ همان دروغ هایی است که پیش از به استعمارکشاندن عراق، دربارۀ وجود سلاح های کشتار جمعی در آن کشور، پراکنده شد.

ایران سرزمینی است بامنابع عظیم نفت وگازکه مخازن نفت وگازحوزۀ دریای خزررانیزبه ذخایربزرگ نفتی خلیج فارس مرتبط می سازد.

هارترین محافل امپریالیسم آمریکامصّرند، هرآنکس که این منطقه را کنترل کند، تفّوق خودرانسبت به سایرامپریالیست هاوقدرت های ظهورکنندۀ آینده حفظ خواهدکرد.

برای اینست که پیش ازایجاداین همه هیاهودر موردایران، حکومتِ آمریکاطرح حمله به این کشور راحتا زود ترازتجاوزفروردین ماه 1382ی خود به عراق، پی ریزی نموده بود.

برطبق مقالۀ " ویلیام ارکین" - ماموراطلاعاتی سابق آمریکا- که درتاریخ27فروردین ماه 1385، درروزنامۀ " واشنگتن پست" انتشاریافته، نام این طرح "تیرانت*" بوده است.

درسپتامبرسال 2000، یک سال پیش از 11 سپتامبرمعروف، در سندی که بوسیلۀ گروهی بنام " پروژه برای سدۀ جدید آمریکا**" (محفلی که بیشترسردمداران حکومت بوش رادربرمی گیرد)، تهیه شده بود، آمده است: آمریکانیازمند نقشه ایست که بر تری جهانی خود راحفظ نموده، ازظهوررقیب نیرومند تازه ای جلوگیری کرده، وامنیّت بین المللی رادرخّط اصول ومنافع خود شکل دهد – بخوان منافع شرکت های بزرگ، نه منافع مردم آمریکا.

ودرست پیش از شروع جنگ با عراق بود که نظریه ای با همین مضمون تیتر" وال استریت جورنال" شد: " خواستۀ رییس جمهور، نه تنها تغییررژیم بلکه تغییرمنطقه است، منطقه ای دارای دموکراسی ودر خّط آمریکا، هدفی که ریشه درخواستۀ محافظه کاران – نو واسراییل دارد." ( اوّل فروردین ماه 1382).

بد یگرسخن، منطقه باید به کشورهای کوچک تحت الحمایه ای که دشمن یکد یگربوده وبوسیلۀ اسراییل مسّلح به بمب اتمی پاسداری شده و آمادۀ چپاول شد ن تا به آخرباشند، تبد یل گردد.

امّا حوادث درعراق بگونه ای دیگرجلوه گر شد. مردم نمی خواهند به بردگی کشیده شوند

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics