نویدنو:23/03/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

پشتیبانی از آزادی های سندیکائی در ایران
فدراسیون ملی سندیکا های حمل و نقل ث. ژ. ت

یک بار دیگر نقض آزادی های سندیکائی و تلاش های حکومت برای سرکوب جنبش سندیکائی ِ مستقل عنصر نگران کننده ای درچشم انداز حقوق بنیادی در ایران شده است.
فدراسیون حمل و نقل ث. ژ. ت. از اقداماتی که به ضد فعالان سندیکائی در ایران صورت گرفته آگاه شده است. این فدراسیون رویکرد حکومت را که به دنبال خفه کردن فعالیت های مستقل سندیکائی با کاربرد قهر دولتی است و ساختار سندیکائی ملی موسوم به «خانه ‍ی کارگر» را غصب کرده، قاطعانه محکوم می کند.
فدراسیون حمل و نقل ث. ژ. ت. همبستگی کامل خود را با زنان و مردانی که، به رغم سرکوب، در گیر نبرد برای آزادی های سندیکائی شده اند ابراز می دارد.
در این چارچوب ما با همبستگی خاصی به همکاران حمل و نقل شهری تهران و به ویژه به منصور اسانلو، ابراهیم مددی، سید داود رضوی، یعقوب سلیمی، منصور حیات غیبی، عباس نژند کودکی و نیز به صدیق کریمی، شیث امانی و محمود صالحی می اندیشیم.
مبارزه‍
ی آنان شایسته‍ ی تحسین و احترام برای آنان، خانواده ها و دوستانشان است که از آنان پشتیبانی می کنند.
فدراسیون حمل ونقل ث. ژ. ت. مانند آنان و با آنان خواهان جهانی شدن برپایه‍
ی عدالت اجتماعی و مبتنی بر همبستگی و اهمیت عظیم حق کارگران در تشکیل و کنترل سندیکاهای خود و دفاع از منافع خود کارگران است.
تأثیر جهانی شدن بر اشتغال، بازار های کار و مزد ها علت اصلی افزایش نابرابری ها است.
امروز نکته بر سر حمایت از دنیای کار، تضمین حق بیان و آزادی رفتار او است. امروز بیش از هر زمان باید مُچ ِ کشور هائی را که با لافزنی در مورد احترام به دموکراسی مقاوله نامه های سازمان جهانی کار را روی کاغذ تصویب و در عمل ریشخند می کنند بر سر کلمات گرفت. امروز بیش از هر زمان باید مراقب رعایت معیارهای بنیادی ای بود که اکنون، دست کم به طور رسمی، از سوی همه‍
ی کشور ها پذیرفته شده اند و باید پاسخگوی آن باشند. البته اینها کافی نیست؛ مبارزه‍ ی اجتماعی پایان ندارد؛ این وظیفه ‍ی سازمان های بین المللی مانند کنفدراسیون سندیکائی بین المللی (CSI) و فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل (ITF)است که همبستگی ها را سازمان دهند تا جهانی شدن با توسعه‍ ی همه‍ ی کشورهای سیاره ‍ی ما همراه باشد.
این هدف، که باید با عمل همبستگی بین المللی تقویت شود، هدفی است که فدراسیون ما با کل ث. ژ. ت. برای خود تعیین می کند.

پاریس ۷ ژوئن ۲۰۰۷   
پل فوریه – دبیر کل
ترجمه و تکثیر از: اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics