نویدنو:05/08/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

 علیه امریکا متحد شویم!

استانبول 22 اکتبر (تارنگاشت سول): حزب کمونیست ترکیه روز دوشنبه متعاقب برخورد یکشنبه بین ارتش ترکیه وشبه نظامیان پ ک ک ، که به کشته شدن ده ها نفر از سربازان و چریک ها منجر شد،  بیانیه ای منتشر کرد . متن کامل بیانیه به این شرح است :

 علیه امریکا متحد شویم!

بیانیه حزب کمونیست ترکیه – برگردان : هاتف رحمانی

 ستیزه ای که تمام طرف های درگیر آن طرف داران امریکا هستند بدون درک نقشه هایی که  مورد تایید امریکا بوده است  نمی تواند متوقف شود. ترک ها و کردها باید درک کنند که کشور ما از طریق قدرت حلقه به گوش به چه سمتی کشانده می شود وباید به دشمنی با یکدیگر پایان دهند.

 دولت با امریکا ملاقات و خواستار اجازه برای حمله نظامی می شود. ستاد مشترک در متن ناتو با فرماندهان ارشد امریکا در باره وسعت و اهداف این عملیات نظامی مذاکره می کند. بارزانی وطالیانی سالها همچون کارمند انی برای امریکا کار کرده اند. رهبران پ ک ک از امریکا می خواهند مسئولانه عمل کرده و" اجازه ندهد که دولت ترکیه به اقدام نظامی دست زند".

 در چنین شرایطی که آمریکا در آن حکم داور را بازی می کند خون های بسیاری جاری خواهد شد. به موازات جاری شدن خون ترکیه به سمت تجزیه کشیده می شود .

در شرایط امروز ،هر کسی که قادر به قطع رابطه با امریکا نبوده و نتواند موضع روشنی علیه نقشه های امپریالیستی اتخاذ نماید ودر این رابطه منکوب بوش باشد ،همدست ، خائن، جنگ طلب و تجزیه طلب است . 

 ترک هایی که ادعا می کنند" کشور من نباید تجزیه شود" باید بدانند که وابستگی به امریکا کشوری باقی نمی گذارد. کردهایی که می گویند"من آزادی می خواهم " باید بدانند که از راه همدستی با برنامه های امریکا تنها بردگی حاصل می شود.ترک ها وکرد هایی که می گویند" خون ریزی باید متوقف شود" باید بدانند که در ابتدا دوباره باید برادری بر قرار شود.

این امر با رها کردن ترکیه از ترک ها وکردهایی می تواند حاصل شود که از وجود امریکا سود می برند ودرسایه امریکا به حاکمیت خود ادامه می دهند.کسانی که به خاطر رهایی ترکیه از تجزیه لشگر کشی می کنند ترکیه را به تجزیه نزدیک تر می کنند، در عین حال کسانی که با شعار "آزادی برای کردها " لشگر کشی می کنند ملت مارا به اسارت بدتری می کشانند. 

 این وضعیت نه تنها یک خطر بلکه فاجعه ای است که ترکیه را تهدید می کند. تنها راه مبارزه با این فاجعه یافتن ریشه های آن ، و آماده سازی ترک ها و کردها برای اتحاد علیه امپریالیسم امریکا  است که در فقر ، درد و مصیبت (این فاحعه) سهیم هستند. 

کسانی که برای " دوست بودن " با امریکا احساس وظیفه می کنند، صاحبان این سیستم خون آلود وشرکای این طرح های خون بار تنها از طریق چنین اتحادی می توانند باز داشته شوند. مادامی که ترک ها وکردها از سوی همدستان امریکا نمایندگی می شوند،تفرقه ، تجزیه وجنگ اجتناب ناپذیر باقی خواهد ماند.

حزب کمونیست ترکیه تمام ملت مارابه مقابله با تفرقه ، تجزیه، جنگ وامریکا فرا می خواند.

22اکتبر 2007  

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics