نویدنو:16/09/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

اخبار بازداشت واسامی دانشجویان بازداشتی در روز های اخیر

 

پیگیری خانواده های دانشجویان بازداشتی و آخرین لیست بازداشتی ها تا آخر روز 15 آذر

 

گزارش" آوای دانشگاه": بنا به گزارشات رسیده به "آوای دانشگاه" صبح روز پنجشنبه در حدود ساعت 9 صبح تعدادی از خانواده های دانشجویان بازداشت شده چند روز اخیر بنا به قرار قبلی برای اطلاع یافتن از سرنوشت فرزندان شان به دفتر پیگیری واقع در چهارراه ولی عصر مراجعه کردند. بنا به اخباری که به "آوای دانشگاه" رسیده است. در حدود چند ساعت جواب چندان درست و موثقی از طرف مسئولان به آنان داده نشده است. اما به صورت ضمنی گفته شده است که تا روز های گذشته چند تن از دانشجویان بازداشتی در همین جا نگهداری شده اند. در نهایت و در پی ایستادگی و اصرار مادران و پدران دانشجویان بازداشتی به آنان اطلاع داده شد که فرزندان شان به زندان اوین منتقل شده اند.

بنا به اخبار رسیده به "آوای دانشگاه" خانواده های دانشجویان بازداشت شده که گویا در زندان اوین به سر می برند سریعا به صورت دسته جمعی خود را به زندان اوین رساندند. در ابتدا هیچ کدام از مسئولان زندان حاضر به پاسخ گویی نبودند اما زمانی که اصرار و همچنین برخورد محکم و استوار خانواده ها را مشاهده کردند به صورت ضمنی قبول کردند که دانشجویان دربند در زندان اوین به سر می برند و حتی قول دادند که با خانواده ها تماس خواهند گرفت. با این وجود تا لحظه ی تنظیم این خبر هیچ تماسی از طرف هیچ کدام از دانشجویان با خانواده اش گرفته نشده است. در ضمن متاسفانه مسئولان زندان بدون توجه به درخواست های مکرر برخی از خانواده ها از قبول قرص های ضروری دانشجویان بازداشتی خودداری کردند که این امر موجب بروز نگرانی برای خانواده ها گردید.

با تمام این وجود خانواده های دانشجویان قصد دارند تا لحظه ی آزادی تمام فرزندان شان به پیگیری مستمر سرنوشت آنان ادامه دهند به همین منظور به احتمال قوی هر روز به صورت مستمر به زندان اوین و دیگر نهاد ها مربوطه مراجعه خواهند کرد. به گفته ی برخی از خانواده ها آنان اعتقاد دارند که فرزندان شان هیچ خطایی انجام نداده اند و برگزاری یک مراسم در روز دانشجو حق بدیهی هر دانشجویی است. همچنین با وجود آن که طبیعتا مادران و پدران دانشجویان بازداشتی نگران فرزندان شان هستند اما بنا به گزارش خبرنگار "آوای دانشگاه" تمام مادران و پدران دانشجویان بازداشتی از روحیه بالایی برخوردارند و عزم جدی دارند که تا لحظه ی آزادی فرزندان شان دست از ایستادگی و پیگیری وضعیت فرزندان شان برندارند.

دراین میان لازم به ذکر است به خاطر آن که برخی از خانواده ها در شهرستان های دور از تهران زندگی می کنند به احتمال قوی در روز های آینده با آمدن آنان تعداد خانواده هایی که برای آزادی فرزندان شان تلاش و پی گیری کنند افزوده خواهد شد. از تمام دوستان می خواهیم که به دیگر خانواده ها نیز این امر را خبر دهند تا تمامی آنان با یک دیگر و متحدانه پیگیر خواست آزادی سریع دانشجویان دربند شوند.

در آخر "آوای دانشگاه" سعی کرد لیست کامل و تصحیح شده ی دانشجویان بازداشتی را تا آخر روز پنجشنبه 15 آذر به شرح زیر منتشر کند با ذکر این نکته که محسن غمین بنا به گفته ی خانواده اش آزاد نشده است و در مورد بازداشت یا آزادی بیتا صمیمی زاده و آزادی یا بازداشت آرش پاکزاد نیز اخبار موثقی در دست نیست. در نتیجه بهتر دانستیم که همچنان در لیست بمانند تا زمانی که منابع موثق تر خبر صحیح را بدهند. ( لطفا منابع موثق تر خبر را تایید یا تکذیب کنند) و همچنین برخی از اسامی به نقل از وبلاگ های دانشجوی است که لینک آن را در مقابل اش خواهیم گذاشت:

  ۱-میلاد معینی (دانشگاه مازندران)

۲-بهرنگ زندی (دانشگاه مازندران)

۳-حامد محمدی(دانشگاه مازندران)

۴-آرش پاکزاد(دانشگاه مازندران)

۵-حسن معارفی(دانشگاه مازندران)

۶-انوشه آزادفر(دانشگاه تهران)

۷-ایلناز جمشیدی (ارتباطات٬ آزاد تهران مرکز)

۸-مهدی گرایلو (ژئو فیزیک٬ تهران)

۹-نادراحسنی(دانشگاه مازندران)

۱۰-سعید حبیبی(عضو اسبق شوراثی مرکزی ادوار تحکیم وحدت)

۱۱-بهروز کریمی زاده(دانشگاه تهران)

۱۲-کیوان امیری الیاسی (کارشناسی ارشد صنایع٬ دانشگاه صنعتی شریف)

۱۳-نسیم سلطان بیگی (دانشکده ارتباطات٬ علامه) 
بنا بر آخرین اخبار نسیم سلطان بیگی  در تماسی تلفنی در ساعت ٬۱۶ بازداشت خود را به اطلاع خانواده رسانده است.

۱۴-علی سالم(کارشناسی ارشد پلیمر- پلی تکنیک)

۱۵-محسن غمین (دانشگاه پلی تکنیک)

۱۶-روزبه صف شکن(دانشگاه تهران)

۱۷-روزبهان امیری (علوم کامپیوتر٬ تهران)

۱۸-یاسر(صدرا) پیر حیاتی(دانشگاه شاهد)

۱۹-مهسا محبی

۲۰-سروش هاشم پور( دانشجو اهواز به نقل از+)

۲۱- سعید آقام علی ( دانشگاه یزد)

۲۲-بیتا صمیمی زاده ( دانشجوی پلی تکنیک  به نقل از+)

۲۳- علی کلائی ( دانشگاه آزاد)

۲۴- امیر مهرزاد

۲۵- هادی سالاری ( دانشگاه رجایی)

۲۶-فرشید فرهادی آهنگران( دانشگاه رجایی)

۲۷-امیر آقایی ( دانشگاه رجایی)

۲۸-میلاد عمرانی( دانشگاه رجایی)

۲۹-یونس میرحسینی (دانشگاه شیراز)  

۳۰-عابد توانچه - دانشجوی اخراجی دانشگاه پلی تکنیک(  به نقل از+ )

۳۱-سعید آقاخانی (  به نقل از+ )

 

در آستانه ی ۱۶ آذر
بازداشت دانشجویان در تهران و شهرستان ها ادامه دارد

 

• موج گسترده دستگیری دانشجویان چپ در تهران و شهرستانها که از روز یکشنبه آغاز شد، همچنان ادامه دارد. گزارش ها حاکی از دستگیری نزدیک به بیست فعال دانشجویی است ...

 

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
يکشنبه 
۱۱ آذر ۱٣٨۶ -  ۲ دسامبر ۲۰۰۷

 

موج گسترده دستگیری دانشجویان چپ در تهران و شهرستانها همچنان ادامه دارد.
بنا به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران اولین دستگیریهای دانشجویان در روزهای اخیر با دستگیری آقای محمد ابراهیم روده ای که دانشجوی مقطع گشاورزی از ایرانشهر بود و در روز
۲٨ آبان همراه با پسر عموی خود آقای داود مظفری در فرودگاه خمینی آغاز گردید. از وضعیت آنها از زمان دستگیری تا به حال هیچگونه خبری در دست نیست.
در طی ٣ روز اخیر دستگیریها به نحو بی سابقه ای رو به افزایش گذاشته. گزارشهای حاکی است که د ر روزهای شنبه و یکشنبه در تهران و شهرستانها تعداد زیادی از دانشجویان دستگیر شده اند. اسامی بعضی از دانشجویان دستگیر شده در تهران و مازندران عبارتند از: سعید حبیبی، بهروز کریمی زاده ،انوشه آزادفر، الناز جمشیدی ، احسان آزاد فر، مهدی گرایلو، نادر حسنی، بهرنگ زندی، میلاد معینی و آرش پاکزاد.
مامورین وزارت اطلاعات از چند روز گذشته با تماسهای تلفنی خود با فعالین دانشجوئی آنها را احضار کرده و در بعضی موارد اقدام به بازداشت آنها نموده اند. از روز یکشنبه احضارهای تلفنی دانشجویان توسط وزارت اطلاعات شدت یافته و در تهران با فعالین دانشجوئی دانشگاههای امیر کبیر، علامه، تهران و سایر دانشگاهها و در شهرستانها دانشجویان دانشگاههای شیراز، اصفهان مشهد و مازندران ادامه دارد.
بنابه گفته‍ی دانشجویان هدف وزارت اطلاعات از احضارها و دستگیریها ی اخیر ایجاد رعب و وحشت در بین دانشجویان برای ممانعت کردن از برگزاری مراسم گرامیداشت روز
۱۶ آذر است.

بنابر خبرهایی که به سایت آوای دانشگاه رسیده است، میلاد معینی دانشجوی دانشگاه مازندران صبح مروز دوشنبه بازداشت شده است. پس از احضار وی به اطلاعات بابلسر تاکنون خبری از وی در دست نیست.
این گزارش همچنین از دستگیری آرش پاکزاد و حسن معارفی در خانه محل زندگیشان خبر می دهد. هنوز از نحوه ی بازداشت و محل نگهداری آنان اطلاعی در دست نیست. همچنین بهرنگ زندی نیز پس از احضار به اداره ی اطلاعات در روز یکشنبه هنوز در بازداشت به سر می برد. خبر می رسد که حامد محمدی نیز پس از گذشت یک هفته از دستگیری هنوز در بند است.
این گزارش می افزاید در راستای اعمال فشار هر چه بیشتر برای جلوگیری از برگزاری مراسم
۱۶ آذر، نیروهای امنیتی فضای دانشگاه تهران و همچنین خوابگاه های پسران و دختران را وارد شرایطی همچون حکومت نظامی کرده اند. به گونه ای که شب گذشته (یکشنبه شب) حراست دانشگاه با حمله به اتاق های دانشجویان از جمله علی عجمی اقدام به تفتیش وسایل آنان نمودند همچنین روز دوشنبه در دانشگاه نیز نیروهای حراست با شکستن قفل کمدهای دانشجویان اقدام به تفتیش گسترده ی وسایل دانشجویان نمودند.

سایت سلام دموکرات نیز روز سه شنبه از ادامه ی بازداشت ها خبر داده است. به گزارش این سایت علی سالم، از دانشجویان فاغ التحصیل پلی تکنیک و از اعضای کمیته پیگیری ایجاد تشکل های آزاد کارگری و شورای همکاری فعالین و گروه های کارگری از دوشنبه بعداز ظهر مفقود گشته و تلفن همراه وی خاموش می باشد.
همچنین گفته می شود خانم نسیم سلطان بیگی از دانشجویان چپ کارگری دانشگاه علامه و از اعضای فعال کمیته آموزشی کمیته پیگیری نیز از دیشب جزو مفقودین بوده و تلفن همراه ایشان نیز خاموش گشته است.
بابک پاشا جاوید، دانشجوی سوسیالیست پلی تکنیک و یکی از احضار شدگان به وزارت اطلاعات نیز از جمله کسانی است که اطلاعی از وی در دست نیست.
خانواده ی محسن ثقفی نیز اعلام داشته اند که وی دیشب توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت گشته است.

سایت آوای دانشگاه، آخرین اسامی دانشجویان بازداشت شده را تا قبل از آغاز تجمع روز
۱٣ آذر در دانشگاه تهران به شرخ زیر اعلام کرده است:
میلاد معینی
بهرنگ زندی
حامد محمدی
انوشه آزادفر
الناز جمشیدی
احسان آزادفر
مهدی گرایلو
نادراحسنی
سعید حبیبی
آرش پاکزاد
حسن معارفی
بهروز کریمی زاده
کیوان امیری الیاسی
نسیم سلطان بیگی
علی سالم
مجید اشرف نژاد
محشن ثقفی
محسن غمین
و
۲ تن از رفقای اهوازی که نام شان مشخص نیست

 

افزایش نگرانی ها در خصوص وضعیت فعالان دانشجویی بازداشت شده طیف چپ

خبرنامه بوعلی سینا

نگرانی نسبت به وضعیت فعالان دانشجویی بازداشت شده در هفته اخیر افزایش یافته است. اکثر دانشجویان بازداشت شده از فعالان دانشجویی طیف چپ دانشجویی هستند.

به گزارش خبرنگار ادوارنیوز بی اطلاعی نسبت به وضعیت فعالان دانشجویی بازداشت شده و همچنین سانسور خبری اعمال شده در خصوص این بازداشتها بر رسانه های داخلی از جمله روزنامه ها نگرانی های جدی در خصوص وضعیت این دانشجویان را در پی داشته است.

بازداشتهای دانشجویی اخیر در روز یکشنبه و با یورش نیروهای امنیتی به منزل تعدادی از فعالان دانشجویی طیف چپ که مطابق با برنامه از پیش اعلام شده قصد برگزاری مراسم روز دانشجو را در داخل دانشگاه تهران در 13 آذر ماه داشتند آغاز شد در این روز همچنین نیروهای امنیتی سعید حبیبی عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را از مقابل محل کار خود ربودند و ساعتی بعد با ورود به منزل پدری وی، اقدام به تفتیش و ضبط وسایل شخصی سعید حبیبی کردند. بنا به گزارش منابع نزدیک به دانشجویان طیف چپ ،ماموران امنیتی در این روز و روز بعد همچنین بهروز کریمی زاده، علی سالم دانشجوی پلی تکنیک، نسیم سلطان بیگی دانشجوی علامه و کیوان امیر الیاسی دانشجوی شریف را در خیابان ربوده اند.

همچنین چند دانشجو در مازندران و یک دانشجو در شیراز بازداشت شده است.

در روز برگزاری تجمع 13 آذر نیز تعداد دیگری از دانشجویان به نحو بی سابقه ای در برابر و یا حتی در داخل دانشگاه تهران بازداشت شده اند. روزبهان امیری دانشجوی دانشگاه تهران از جمله افرادی است که در داخل دانشگاه بازداشت شده است همچنین روزبه صف شکن مجری برنامه تجمع 13 آذر نیز بعد از پایان تجمع بازداشت شده است. در حال حاضر خانواده فعالان دانشجویی بازداشت شده از وضعیت فرزندانشان ابراز بی اطلاعی می کنند و به برخی از آنها گفته شده است فرزندانشان تا زمان تکمیل تحقیقات اجازه تماس تلفنی با منزل را ندارند

گفته می شود نحوه بازداشت برخی دانشجویان از جمله یورش کم سابقه نیروهای امنیتی به منزل دو دانشجوی دختر(انوشه آزادفر و الناز جمشیدی) و بازداشت آنها و همچنین بازداشت خیابانی گسترده دیگر فعالان دانشجویی نشانی از وجود برنامه ای مشخص برای برخورد با فعالان دانشجویی است.

دفتر تحکیم وحدت که علی عزیزی،علی نیکونسبتی،احسان منصوری،احمد قصابان و مجید توکلی 5 عضو آن در زندان اوین بسر می برند روز گذشته با صدور اطلاعیه ای بازداشتهای هفته اخیر را محکوم و خواستار آزادی فعالان دانشجویی بازداشت شده گردید.

. اسامی دانشجویان بازداشت شده در هفته اخیر که در اختیار ادوارنیوز قرار گرفته بدین شرح است:

- سعید حبیبی(عضو اسبق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت)

- انوشه آزادفر(دانشگاه تهران)

- ایلناز جمشیدی (ارتباطات٬ آزاد تهران مرکز)

- مهدی گرایلو (ژئو فیزیک٬ تهران)

- نادراحسنی(دانشگاه مازندران)

- بهروز کریمی زاده(دانشگاه تهران)

- کیوان امیری الیاسی (کارشناسی ارشد صنایع٬ دانشگاه صنعتی شریف)

- نسیم سلطان بیگی (دانشکده ارتباطات٬ علامه)

علی کلائی( دانشجوی دانشگاه آزاد)

امیر مهرزاد(دانش آموز دوره پیش دانشگاهی)

- میلاد معینی (دانشگاه مازندران)

- بهرنگ زندی (دانشگاه مازندران)

- حامد محمدی(دانشگاه مازندران)

- آرش پاکزاد(دانشگاه مازندران)

- علی سالم(کارشناسی ارشد پلیمر- پلی تکنیک)

- محسن غمین (دانشگاه پلی تکنیک)

- روزبه صف شکن(دانشگاه تهران)

- روزبهان امیری (علوم کامپیوتر٬ تهران)

- یاسر پیر حیاتی(دانشگاه شاهد)

- سعید آقام علی خلیلی( دانشگاه یزد)

 

انتقال دانشجویان بازداشتی به بندهای 240 و 209 اوین

آوای دانشگاه

پنج شنبه 6 دسامبر 2007, بوسيله ى اردوان

 

در سايت ببينيد : آوای دانشگاه

طبق آخرین گزارشات رسیده به " آوای دانشگاه" دانشجویان بازداشت شده در روزهای اخیر به اوین منتقل شدند.

صبح امروز،پنجشنبه، تعدادی از خانواده های دانشجویان بازداشت شده روزهای اخیر به اداره پیگیری مراجعه کردند و پس از پرس و جوی بسیار به عده ای از آنان گفته شد بچه هایشان را به اوین منتقل کردند و تا زمانی که بازجویی کامل از آنها انجام نشود،آزاد نمی شوند

بنا به همین گزارشات رسیده به "آوای دانشگاه" گویا اکثر بازداشت شدگان اخیر به بند های ۲۴۰ و 2۰۹ اوین منتقل شده اند. خانواده های دانشجویان بازداشتی در تلاش هستند به هر نحو ممکن تماسی با عزیزانشان داشته باشند.

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics