نویدنو:15/02/1388                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

آخرین خبرها از وضعیت بازداشتی های بند 240 اوین و تلاش خانواده هایشان

تغییر برای برابری - امروز14 اردیبهشت خانواده های بازداشتی های روز کارگرهمچون روز گذشته در برابر دادگاه انقلاب اجتماع کردند. روز گذشته زنان بازداشتی در تماس با خانواده هایشان اعلام کردند که مردان و زنان هردو دربند 240 اوین هستند. برای عده ای قرار کفالت وبرای عده زیادی قرار وثیقه صادر کرده اند.

در عین حال خانواده های بازداشت شدگان با نوشتن نامه به ریاست قوه قضائیه به عنوان مقام مسئول در این زمینه ضمن اعتراض به نحوه پاسخگویی مراجع قانونی نسبت به بازداشت خانواده هایشان، آزادی بی قید و شرط کلیه بازداشتی ها را خواستار شدند.

شهرزاد جهانیان مادر نیکزاد زنگنه فعال دانشجویی و کمپین که روز گذشته از بندرعباس راهی تهران شد درگفتگو با تغییر برای برابری می گوید :« اول دوستان نیکزاد و بعد خودش تماس گرفت و اطلاع داد که حالش خوب است. گفت هنوز بازجویی نشده و تاکنون هم قراری صادر نکرده اند. گویا روز جهانی کارگر بوده و بچه ها توجه شان جلب شده و رفتند ببیند چه خبره.»

او که به همراه خانواده های دیگر جلوی دادگاه انقلاب رفته می گوید:« امروز که به دادسرا رفتم به من گفتند بازداشت شدگان چندین گروه هستند و فعلا درحال تحقیق هستیم و خودمان به شما خبر می دهیم .»

پدر طاها ولی زاده فعال دانشجویی و کمپین می گوید:« به ما هم هیچ پاسخ درستی ندادند. فقط به من گفتند فعلا باید در بازداشت باشد و قرار بازداشت برایش صادر شده است. حتی نمی گویند فرزندم کجاست واجازه ملاقات هم نمی دهند.»

مادر جلوه جواهری فعال دانشجویی و کمپین نیز اطلاع داد:« جلوه دیروز تماس گرفت و گفت برای او وثیقه 100 میلیون تومانی صادر کرده اند و او هم گفته که ندارد.»

مریم محسنی فعال کارگری نیزبه گفته دخترش پگاه، در تماس با خانواده اش گفته است که برای او و برخی دیگر از زنان وثیقه 50 میلیون تومانی صادر کرده اند و آنها نپذیرفته اند چون جرمی مرتکب نشده اند.»

همسر علی رضا ثقفی فعال کارگری و مادر محسن ثقفی نیز می گوید:« هیچکدام از مردان بازداشتی تا کنون تماسی با خانواده هایشان نگرفته اند. دیشب دونفر را با قید کفالت آزاد کردند و امروز هم برای دو نفر دیگر قرار کفالت صادرکرده اند.به یکسری از خانواده ها گفته اند قرار وثیقه صادر کرده اند و به برخی هم پاسخی نداده اند . دیروز به من گفتند برای علی رضا 100 میلیون وثیقه صادر شده ، بیا و سند بیاور. امروزکه برای پی گیری رفتم می گویند هنوز پرونده شان درحال بررسی و بروید فردا بیایید.»

وی در باره امکان تهیه وثیقه می گوید: «ما که چنین وثیقه ای نداریم. 100 میلیون یعنی سه برابر دیه قتل.مگر جرم آنها چه بوده که بخواهند وثیقه بپردازند. بازداشتی ها که فرار نمی کنند، روز دادگاهی شان حاضر هم می شوند. به نظرمن آنها اهداف دیگری دارند. ما الان با خبر شدیم که به جلسه تعاونی فلزکار مکانیک هم ریخته اند و آنها را بازداشت کرده اند مگر آنها هم در مراسم 11 اردیبهشت بودند؟»

یکی از همسران اعضای سندیکای فلزکار مکانیک نیز که جلوه دادگاه بود می گوید: آنها اصلا در مراسم نبودند. دیروز به ما زنگ زدند و گفتند برایشان قرار کفالت صادر شده و امروز که آمده ایم می گویند سرمان شلوغ است فردا بیایید»

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics